5 книжок українською мовою, що дають перше уявлення про геймдев

У 2022 році всім уже зрозуміло — ігрова індустрія нікуди йти не збирається, натомість лише зміцнює позиції. За даними аналітиків, сумарна вартість гейм-ринку складе близько 260 млрд доларів до 2025-го, а вже зараз хоч у щось грають понад 2.5 млрд людей по всьому світу.

При цьому людині, яка раніше відеоіграми не цікавилася, може бути складно вдатися до всіх нюансів сфери. Адже своїх термінів та особливостей у ній вистачає. Тому ділимося добіркою з п’яти книг українською мовою, які допоможуть отримати перше уявлення про геймдев.

Залишити коментар
5 книжок українською мовою, що дають перше уявлення про геймдев

У 2022 році всім уже зрозуміло — ігрова індустрія нікуди йти не збирається, натомість лише зміцнює позиції. За даними аналітиків, сумарна вартість гейм-ринку складе близько 260 млрд доларів до 2025-го, а вже зараз хоч у щось грають понад 2.5 млрд людей по всьому світу.

При цьому людині, яка раніше відеоіграми не цікавилася, може бути складно вдатися до всіх нюансів сфери. Адже своїх термінів та особливостей у ній вистачає. Тому ділимося добіркою з п’яти книг українською мовою, які допоможуть отримати перше уявлення про геймдев.

«Геймер на 100%. Переходь в режим профі» — Крейґ Стіл, Берат Пекмезчі

Ця книга від видавництва «Ранок» позиціюється як щось для підлітків. Звідси яскравий дизайн та досить гучні заяви у тексті. Але її цінність у тому, що книга насамперед ставить перед собою конкретну мету — розповісти про геймдев тим, хто в ньому взагалі не розуміється. І справляється вона із цим цілком успішно.

Її автори Крейґ Стіл та Берат Пекмезчі — геймери зі стажем, які полюбили відеоігри ще у 90-х. Стіл, відповідальний безпосередньо за написання книги, у результаті вирішив навчати інших людей розробці ігор. Він регулярно виступає з лекціями на геймдев-фестивалях, а також викладає в академії Digital Skills Education. А Пекмезчі, який створив ілюстрації для книги, взагалі залишив роботу артдиректора у рекламному агентстві, аби займатися створенням артів та ілюстрацій до ігор — настільки сильно він їх любить.

Книга починається з розповіді про ігрові жанри та девайси, щоб у читача з’явилося хоча б приблизне розуміння, про що взагалі йтиметься. Далі розповідь переходить до процесу розробки, охоплюючи моменти від зародження ідеї до просування готового продукту. Книга висвітлює всі сфери виробництва в геймдеві: особливості ігрових рушіїв, нюанси графіки та звуку, менеджмент усередині студій та багато іншого.

Окремий розділ книги присвячений близьким до геймдеву професіям, тобто які не пов’язані з розробкою безпосередньо, але стосуються індустрії ігор. Мова тут йде, наприклад, про кіберспортсменів або стрімерів, які створюють ігровий контент. А під кінець книги можна знайти конкретні шляхи, які допоможуть потрапити у геймдев.

Кожний розділ доповнений яскравими та наочними ілюстраціями. Але враховуйте, що оскільки книга орієнтована на людей, які у сфері ігор абсолютно не розуміються, їй не вистачає глибини та опрацювання інформації. Тобто це непоганий entry-level посібник, але не більше.

«Історія відеоігор у коміксах» (The Comic Book Story of Video Games) — Джонатан Геннессі, Джек МакҐовен

Якщо у попередньому пункті йшлося все ж про книгу, хай і з багатьма ілюстраціями, то тут у нас вже повноцінний комікс. Однак нехай формат вас не бентежить, адже орієнтована робота на більш «зрілу» щодо знань про геймдев аудиторію. І це позитивно позначилося на її глибині.

Автор коміксу Джонатан Геннесі — письменник та публіцист із багаторічним досвідом. Він однаково добре працює як із художньою літературою, так і з нон-фікшеном. Геннесі здатний подати навіть нібито повсякденну тему з глибиною та високим рівнем опрацювання, що особливо помітно у його «Історії пива у коміксах». «Історія відеоігор у коміксах» — закономірний розвиток підходу автора до роботи.

За ілюстрації відповідав Джек МакҐовен, котрий спеціалізується на маркетингу, але вважає комікси своєю головною пристрастю. А видали роботу в Yakaboo Publishing, знайоме вам завдяки інтернет-магазину Yakaboo.

«Історія відеоігор у коміксах» подарує вам загальне, але максимально повне уявлення про те, чим зараз живе ігрова індустрія — і як до поточних трендів усе дійшло, що набагато важливіше. Історія починається ще з середини 20-го століття, де описує загальносвітову депресію після закінчення Другої світової війни, яка частково і сприяла популяризації відеоігор.

Геннесі пройшовся по всім основним компаніям та подіям у геймдев-індустрії. Після завершення коміксу ви зможете спокійно розуміти, наприклад, різницю у підходах до розробки між студіями Заходу та Сходу. Або чому ігрова індустрія мало не «закінчилася» у 70-х роках.

При роботі над коміксом Геннесі не просто використовував інформацію з відкритих джерел та особистого досвіду, але також активно спілкувався з різними розробниками. Тому при читанні можна знайти безліч дивовижних історій, несподіваних відкриттів та унікальних фактів.

Можливо, для непідготовлених читачів комікс виявиться навіть занадто складним — настільки серйозно він підходить до своєї теми. Але дещо згладити читання допомагають якраз ілюстрації. З ними деякі складні моменти вдається показати наочно. Та й загалом завдяки формату «Історію відеоігор у коміксах» можна сприймати як неймовірну пригоду всередині однієї з найбожевільніших, диких та веселих індустрій сучасності.

«Кров, піт і пікселі. Тріумфальні та бурхливі історії по той бік створення відеоігор» (Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made) — Джейсон Шраєр

Ця книга дозволить зазирнути за лаштунки розробки відеоігор та побачити, яких титанічних зусиль стоїть кожен реліз. Основну думку автор уклав у фразу «вихід кожної гри — це диво». І на прикладах розповів, чому так склалося.

Автор книги Джейсон Шраєр — один із найвідоміших ігрових журналістів в індустрії. Свою кар'єру він побудував на розслідуваннях щодо негласних подробиць розробки відеоігор. Журналіст може місяцями та навіть роками збирати інформацію, яку великі компанії намагаються приховати. «Кров, піт і пікселі» — квінтесенція його праці.

Книжка охоплює розробку 10 ігор. Серед них знайшлося місце як відомим на весь світ дорогим проєктам (The Witcher 3, Destiny), так і невеликим інді-іграм, які створені зусиллями буквально декількох людей (Stardew Valley, Shovel Knight). Шраєр не заглиблюється у технічні особливості проєктів, натомість акцентує увагу на тому, чим жертвують люди заради відеоігор.

Постійні проблеми та невиправні баги, напруга в команді та непорозуміння з боку керівництва, психологічний тиск та фізична виснаженість — ось лише частина труднощів, з якими зіштовхуються розробники під час роботи над «грою мрії». Окремо Шраєр концентрується на проблемі перероблення та робочих умов в ігровій індустрії загалом.

Можливо, «Кров, піт і пікселі» змінить ваше уявлення про геймдев як «роботу мрії». А заразом допоможе ще сильніше почати поважати працю розробників, які позбавляють себе всього, щоб у результаті ви змогли трохи розважитися в черговій вигаданій історії.

Варто зазначити, що український переклад книги, на жаль, вийшов щонайбільш середнім. У ньому зустрічаються дивні фрази, запозичення з російської та лексичні помилки. На загальну цінність інформації в книзі це не впливає, але майте на увазі.

«Анімація. Посібник з виживання» (The Animator’s Survival Kit: Expanded Edition) — Річард Вільямс

Не зовсім книга про сам геймдев, але вона охоплює одну з важливих його частин — анімацію. Адже навіть у найпростішій грі стовідсотково буде хоч якийсь рух, натискання кнопки або хоча б переміщення повзунка налаштувань. Саме грамотна анімація здатна оживити гру, тому їй приділяють так багато уваги.

Книгу написав Річард Вільямс — один із найвідоміших аніматорів «старої школи» у кіноіндустрії. Анімацією він займався кілька десятків років, а найвідомішою його роботою стало кіно «Хто підставив кролика Роджера», яке нині глядачі та критики вважають класикою. Весь свій досвід Вільямс зібрав в одній книзі, яка має бути підмогою для аніматорів у всіх сферах. Так що і на геймдев вона лягає чудово.

У книзі описані всі секрети та прийоми, покликані «оживити» анімацію. Наприклад, мова тут йде про те, як швидкість при малюнку передають за рахунок подовження предметів. Або звідки брати референси для роботи. Майже кожну пораду Вільямс забезпечив особистим прикладом, щоб вийшло наочніше. Тобто у вас є можливість спробувати відтворити роботу визнаного професіонала.

Висвітлює автор як безпосередньо анімацію, так й усе, що з нею пов’язано. Це стосується і режисерських прийомів, і планування ідей, і особливостей підбору команди, і навіть самого способу мислення, якщо ви хочете пов’язати своє життя з «перетворенням неживого на живе». Так що після прочитання ваші знання розширяться відразу в декількох сферах.

«Fortnite Official. Як малювати» (Fortnite Official: How to Draw)

Це офіційне видання від Epic Games багато книгарень та магазинів позиціюють як щось дитяче. Однак книга цілком може стати в пригоді й дорослим людям, які хочуть потрапити в геймдев через ще один важливий напрямок — 2D-арт.

У книзі показаний поетапний процес малювання деяких персонажів, зброї та транспортних засобів із популярної «королівської битви» Fortnite. Ви зможете особисто спробувати відтворити те, чим займаються на постійній основі художники з Epic Games.

Здавалося б, все досить просто. Але книга має дві істотні переваги. Перша — безліч коментарів від художників з Epic Games, які створили усі ці дизайни. Завдяки цьому ви зможете не просто скопіювати чужу роботу, а й спробувати зрозуміти, чому вона вийшла саме такою. До того ж багато порад чудово працюють і з малюванням загалом.

А друга перевага полягає в тому, що візуальний стиль у Fortnite дуже універсальний. Його особливості активно використовують практично скрізь. Тому книга цілком здатна допомогти вам розпочати шлях до кар'єри художника у геймдеві (і не лише).

Навчившись професії майбутнього вже сьогодні: 7 курсів по bigdata Web 3.0 диджиталу та метавсесвіту + книги
Навчившись професії майбутнього вже сьогодні: 7 курсів з bigdata, Web 3.0, диджиталу та метавсесвіту + книги
По темі
Навчись професії майбутнього вже сьогодні: 7 курсів з bigdata, Web 3.0, діджиталу та метавсесвіту + книги
Стань PM і керуй проектами та командами. 17 курсів для Project Manager, які допоможуть увійти в IT
Стань PM і керуй проектами та командами. 17 курсів для Project Manager, які допоможуть увійти до IT
По темі
Стань PM і управляй проєктами та командами. 17 курсів для Project Manager, які допоможуть увійти в IT
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
По темі
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
Новий випуск «З фронту в IT» про айтівців, які повертаються до цивільного життя після ЗСУ.

Історія світчера з Тернопільщини, який змінив агро на IT, а IT на ЗСУ

УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
Ігровий фронт. 25 патріотичних ігор цієї війни, у яких можна нищити путіна й окупантів, а ще — бути волонтером
Ігровий фронт. 25 патріотичних ігор цієї війни, у яких можна нищити путіна й окупантів, а ще — бути волонтером
Ігровий фронт. 25 патріотичних ігор цієї війни, у яких можна нищити путіна й окупантів, а ще — бути волонтером
Під час війни українські розробники створили десятки мініігор. Хтось узяв за базу сюжету військовий «фольклор» — історію про вкрадені фермерами танки та виведені в біолабораторію бойові гуси. Хтось дав можливість українцям зняти стрес і бити президента росії в будь-який можливий спосіб.
Як ламають відео-ігри та викладають їхні піратські копії? Розповідає програміст
Як ламають відео-ігри та викладають їхні піратські копії? Розповідає програміст
Як ламають відео-ігри та викладають їхні піратські копії? Розповідає програміст
Що, юний хакер, тобі цікаво, які ігри ще досі не крякнули? Тоді мерщій читай цю статтю. Нижче ми розглянемо, які технології використовуються для захисту ігор від злому. Також не пройдемо повз рекордсменів. Дізнаємося про рекордний час, за який вдалося зламати гру. Та розглянемо справжніх «міцних горішків».
1 коментар
Українська геймдев студія пропонує написати послання на снаряді російським військовим. Авторів тексту оберуть через Twitter
Українська геймдев студія пропонує написати послання на снаряді російським військовим. Авторів тексту оберуть через Twitter
Українська геймдев студія пропонує написати послання на снаряді російським військовим. Авторів тексту оберуть через Twitter
«Для старту потрібен 1 млн гривень». Інтерв'ю зі співзасновницею першого в Україні видавництва виключно електронних книжок
«Для старту потрібен 1 млн гривень». Інтерв'ю зі співзасновницею першого в Україні видавництва виключно електронних книжок
«Для старту потрібен 1 млн гривень». Інтерв'ю зі співзасновницею першого в Україні видавництва виключно електронних книжок
В Україні запустили перше видавництво винятково електронних книжок OLEAN. Воно спеціалізується на новинках бізнес-літератури, політично-соціальних та історичних книгах. Видавництво відкрили дві піарниці — Олена Новіцька та Анна Свиридюк. Ми зв’язалися з Оленою, щоб дізнатися, скільки можна заробляти на е-книгах, де знаходити авторів для суто електронного формату та як таке видавництво зможе допомогти українським мігрантам.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.