+$5000. На що готові хедхантери в боротьбі за нового працівника

+$5000. На що готові хедхантери в боротьбі за нового працівника

А ви знали, що айтішникам платять бонуси за те, що вони приходять на роботу? Такі sign-on бонуси (бонуси за приєднання до команди) сягають кількох тисяч.

Їх платять, коли ринок потрібних фахівців перегрітий — пропозиція нижча за  попит роботодавців, у компаній з’являються нові палаючі проекти або ж кандидата намагаються заманити конкуренти, і тому потрібно зробити йому привабливішу зустрічну пропозицію.

dev.ua розпитав українських IT-роботодавців про те, як вони виплачують sign-on.

За словами Романа Гапачило, VP, Talent Management в компанії Intellias, практика виплати sign-on бонусів дуже популярна на ринку.

«У Intellias ми застосовуємо бонуси як стимул для швидкого приєднання до команди або для залучення фахівців високого рівня — Senior і вище. Також використовуємо бонуси, коли є необхідність найняти велику кількість фахівців у короткий термін», — розповідає він.

За словами талант-менеджера Intellias бонус є додатковим позитивним елементом, який впливає на фінальне рішення про приєднання до компанії. Однак, більше значення для кандидатів все ж мають такі фактори як набір технологій, інтерес до проекту, загальний компенсаційний пакет, культура компанії.

Зазвичай сума бонусу залежить від професійного рівня фахівця. Залежно від розміру бонусу виплата здійснюється з першою зарплатою в повному обсязі або розбивається на два окремі  платежі.

Також існує практика робити кандидатам подарунки. Завдяки цьому роботодавці знайомлять фахівців з корпоративною культурою компанії.

«Фокус CSR стратегії Intellias —  еко-мобільність, тому ми заохочуємо колег і створюємо для цього необхідні умови. Наприклад, даруємо нашим кандидатам велосипеди, електробайки, електросамокати тощо», — розповідає Гапачило.

Практика sign-on бонусів застосовується і в компанії EPAM протягом декількох останніх років.

«Головне завдання таких виплат — дати додаткову мотивацію фахівця для співпраці саме з нашою компанією. Іноді такий інструмент застосовується у випадках, коли кандидат має потенціал, однак поки об'єктивно не має експертизи, яка б відповідала очікуваному ним рівню компенсації. Однак це швидше виняток, ніж правило», — пояснюють у компанії.

У EPAM кажуть: у першу чергу розмір sign-on бонусу залежить від професійного рівня кандидата, його експертизи, досвіду, цінності на ринку. «Також іноді ми можемо застосовувати цей інструмент для залучення вузькоспеціалізованих експертів, чиїх послуг зараз потребує компанія», — відзначають в EPAM.

У компанії Luxoft Ukraine розмір sign-on досягають $3000.

«Це хороший хід, щоб привернути увагу досвідчених і висококваліфікованих фахівців, а також  мотивувати до розгляду наших вакансій тих, хто не перебуває в активному пошуку», — кажуть у компанії.

Сума бонусу тут залежить від декількох факторів: рівень і сфера кваліфікації, терміни старту проекту, кількості такого роду фахівців на ринку і т. д.

В Ciklum виплату sign-on бонусів пропонують вже понад п’ять років.

«До останнього часу така практика була радше винятковим випадком, але коронакриза, а потім і стрімке пожвавлення ІТ-ринку і зростання числа вакансій змінили ситуацію», — розповідають в Ciklum.

Sign-on бонус тут служить додатковим способом привернути увагу до вакансії і приємним доповненням до прийнятого Джоб-офферу. Розмір такого бонусу залежить від унікальності технологій, експертизи кандидата, терміновості і важливості вакансії.

«Як правило, мова йде про суму в $1000-1500. Утім, зараз ринок перенасичений пропозиціями такого роду, sign-on пропонують і в діапазоні $2000-5000. У виняткових випадках Ciklum також може запропонувати такі привабливі суми», — розповіли dev.ua в компанії.

Станіслав Калацький, HR Director DataArt Dnipro / Recruitment Business Partner компанії DataArt каже, що виплата sign-on бонусів стала регулярною тільки недавно, оскільки конкуренція серед роботодавців істотно зросла.

Така винагорода в DataArt виплачують з першою зарплатою.

«При цьому ми не підписуємо ніяких додаткових документів з новим співробітником, який отримає цей бонус», — пояснює він.

За словами Калацького, «золотого стандарту» в сумі такої винагороди немає, і схеми таких бонусів поки обмежені лише фантазією роботодавців і готовністю інвестувати в майбутнє співробітництво.

У той же час практики виплати sign-on немає в компаніях EVO, N-ix і Astound Commerce.

«Раніше у нас не було практики sign-on бонусів, але через зміни ринку в останній рік, ми почали замислюватися щодо цього», —  говорить Дар’я Горницька, Director of Global Delivery Operations в Astound Commerce.

Тим часом в Astound Commerce діє програма Boot Camp для підготовки Junior фахівців.

«У рамках цього проекту ми забезпечуємо підготовку учасників за напрямками Web і Frontend розробка, Quality Assurance (QA), UX та UI дизайн. Кращих учасників програми Boot Camp після двох-трьох місяців навчання запрошують в команду Astound Commerce. Раніше ми проводили програму тільки in-class, але в цьому році реалізували проект в онлайн форматі. І зараз проходить фінальний етап Web курсу програми Boot Camp, і стартували дві групи по QA», — розповідає Горницька.

Паралельно з бонусами і реферальнимі програмами в компанії Intellias намагаються готувати собі співробітників з нуля, інвестуючи в освіту.

«У цьому році для навчання молодих фахівців в Intellias вже запустили DevOps bootcamp, C ++ Boot Camp і Sourcing Boot Camp», — каже Гапачило.

Станіслав Калацький з DataArt каже, що наявність perfomance або sign-on бонусів в компанії не означає, що на навчання відходить пропорційно менше інвестицій. «Тільки за 5 місяців 2021 року до DataArt приєдналося більше trainee, ніж за весь 2020 рік», — резюмує він.

А за який бонус ти б перейшов працювати до нової компанії — пиши на s@dev.ua

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал.