💳 Кожен. Повинен. Мати. Trustee Plus: криптогаманець і європейська платіжна картка з лімітом 50к євро 👉

Дослідники з австралійського інституту AIIA розповіли, чому TikTok ще страшніший, ніж здається

Австралійський інститут міжнародних відносин (AIIA) опублікував дані, чому, на їхню думку, оманливі розважальні візуальні матеріали на TikTok мають сильніший та страшніший вплив, ніж навіть розпалювання ворожнечі.

Залишити коментар
Дослідники з австралійського інституту AIIA розповіли, чому TikTok ще страшніший, ніж здається

Австралійський інститут міжнародних відносин (AIIA) опублікував дані, чому, на їхню думку, оманливі розважальні візуальні матеріали на TikTok мають сильніший та страшніший вплив, ніж навіть розпалювання ворожнечі.

Трохи статистики

Відповідно до звіту Digital 2024 Global Overview Report, середній час, який користувач проводить у TikTok, становить 34 години на місяць, за ним йдуть YouTube (28 годин), Facebook (19 годин 47 хвилин) і WhatsApp Messenger (17 годин). У тому ж звіті зазначено, що порівняно з іншими платформами люди здебільшого заходять на TikTok, щоб шукати смішний або розважальний контент (80%), що більшість людей робить, щоб заповнити час.

У Сполучених Штатах 63% користувачів — підлітки, і близько 58% із них щодня заходять на платформу. Приблизно 17% цих користувачів кажуть, що майже постійно користуються додатком. Дослідження Google показало, що 40% представників покоління Z у США зараз використовують TikTok для пошуку в Інтернеті, однак перші результати часто містять дезінформацію.

Дослідники AIIA розповіли, як протягом 2024 року TikTok отримав більший вплив, ніж інші соціальні мережі. А, оскільки, дезінформацію тут важче ідентифікувати, її ефект непомітний, але потужний, повідомляють в інституті. 

Згідно з аргументами фахівців інституту, TikTok алгоритм, як правило, показує більше контенту з ліберального політичного спектра, як-от #blacklivesmatter, #woke або #policereforms, загострюючи поляризацію та консервативні ідеї, і, швидше за все, створюватиме екопалати, ніж відкрите обговорення. Під час вторгнення росії в Україну та війни Ізраїлю проти Гази TikTok дозволив пропагандистським наративам поширюватися, створюючи поляризацію між крайньою лівою та пропалестинською молоддю та іншими голосами. Користувачі ділилися відео, оновленнями та думками на основі неперевіреної інформації, яку вони знайшли на різних платформах.

Зокрема, дослідники наводять приклади, що в Індонезії контентом про росію в TikTok часто маніпулюють. Наприклад, автори часто витягують відео з російських акаунтів Telegram без перевірки вмісту. Вони створюють наративи контенту з проросійським ухилом, використовуючи конкретні назви, розповіді, музику або хештеги та переглядаючи відео з незрозумілими джерелами. Так в глядачів залишається висновок, що історії та повідомлення базуються на упередженнях авторів. Крім того, тіктокери також пов’язують інформацію з непов’язаними подіями, щоб часто позбавити легітимності урядові рішення, наприклад, порівнюючи такі питання, як ізраїльська окупація Палестини та воєнні злочини США в Афганістані.

Крім того, принаймні на двох виборах у Південно-Східній Азії TikTok зіграв значну роль у зміні суспільного іміджу кандидатів у президенти, зокрема, замовчуючи їхнє суперечливе минуле. Наприклад, на Філіппінах наратив про багатство Фердинанда Ромуальдеса Маркоса-молодшого змінився з символу корупції на результат його юридичної кар’єри. Подібним чином в Індонезії Прабово Субіанто переосмислили на TikTok як жартівливу, батьківську фігуру, що дуже сильно відрізняється від його участі у викраденні активістів у 1998 році. Це стратегічне використання дезінформації «інформаційно-розважального» сприяло перемогам на виборах Маркоса-молодшого та Прабово.

Прихильники Prabowo охрестили цей підхід «креативною політикою», стратегією, яка уникає відкритої токсичності традиційних кампаній ненависті. Натомість дезінформація, загорнута в розваги, сприймається з більшою готовністю, непомітно вбудовуючи нові наративи з меншим опором. Наприклад, відео про китайських робітників та інвестиції в райони видобутку нікелю на Сулавесі представляли теми місцевої гордості або захоплення китайськими робітниками, різко контрастуючи із застереженнями екологічних неурядових організацій про руйнування навколишнього середовища, переміщення корінних громад і зростання проблем зі здоров’ям. Цей наратив підкреслює потужний вплив здатності TikTok формувати суспільне сприйняття та дискурс.

Крім дезінформації, пов’язаної з неполітичними питаннями, в TikTok є неправдива інформація, повʼязана з такими як продукти та бренди, медична освіта, теорії змови та гуманітарна допомога. Інфлюенсери, які продають косметичні засоби, засоби догляду за шкірою, одяг і посуд, відіграють значну роль у створенні контенту та залученні зацікавленості. TikTok встановив стандарт для публікації вмісту FYF (для вашої стрічки), наприклад, реклами схуднення або косметичної хірургії.

Унікальне поєднання розваг і візуальної привабливості TikTok позиціонує його як потужний інструмент для формування громадської думки, ставши, як наслідок, сприятливим ґрунтом для поширення дезінформації. Такий тонкий і привабливий контент часто подають як здавалося б нешкідливий, але, як з’являються докази, загроза цілісності демократичних процесів у всьому світі є реальною. Оскільки TikTok продовжує впливати на низку політичних ландшафтів, уряди, громадянське суспільство та громадськість, люди повинні залишатися критичними до легкого та розважального контенту на платформі, особливо коли йдеться про політику та державну політику. Боротьба з дезінформацією — це боротьба зі шкідливим контентом і сприяння розвитку більш поінформованої та проникливої ​​громадськості, здатної орієнтуватися у все більш розмитих лініях між розвагами та реальністю.

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Материнська компанія TikTok представила свого конкурента Sora від OpenAI — ШІ-модель що перетворює текст у відео
Материнська компанія TikTok представила свого конкурента Sora від OpenAI — ШІ-модель, що перетворює текст у відео
По темi
Материнська компанія TikTok представила свого конкурента Sora від OpenAI — ШІ-модель, що перетворює текст у відео
«Дія City» набагато краща ніж про неї думають». Ексглава Google Україна Шоломко – про TikTok Маска російський Telegram і колишню конкуренцію з Yandex
«Дія City» набагато краща, ніж про неї думають». Ексглава Google Україна Шоломко — про TikTok, Маска, російський Telegram і колишню конкуренцію з Yandex
По темi
«Дія City» набагато краща, ніж про неї думають». Ексглава Google Україна Шоломко — про TikTok, Маска, російський Telegram і колишню конкуренцію з Yandex
ByteDance компанія-власниця TikTok співпрацює з американською Broadcom над розробкою передового ШІ-чипа
ByteDance, компанія-власниця TikTok, співпрацює з американською Broadcom над розробкою передового ШІ-чипа
По темi
ByteDance, компанія-власниця TikTok, співпрацює з американською Broadcom над розробкою передового ШІ-чипа
Читайте також
Як завантажити відео з TikTok без водяного знака: три найпростіші способи
Як завантажити відео з TikTok без водяного знака: три найпростіші способи
Як завантажити відео з TikTok без водяного знака: три найпростіші способи
Якщо ви користуєтеся TikTok, то знаєте — зберегти відео легко, але  в кутку буде назва застосунку й ім’я його творця. Зазвичай це не є перепоною, проте з різних причин можна зіткнутися з необхідністю завантажити ролик без водяного знака. Наприклад, ви створили власне відео в застосунку і хочете зберегти його без логотипа, а такої можливості немає. Утім, способів обійти цю проблему чимало.
3 коментарі
TikTok-правдоруб. Два школярі забили парі на злочин, відео крадіжки виклали в соцмережу. Відповідають за такі злочини батьки
TikTok-правдоруб. Два школярі забили парі на злочин, відео крадіжки виклали в соцмережу. Відповідають за такі злочини батьки
TikTok-правдоруб. Два школярі забили парі на злочин, відео крадіжки виклали в соцмережу. Відповідають за такі злочини батьки
Студентка-шахрайка отримала в суді 80 годин виправних робіт. Кримінальна історія з Коростеня про TikTok, Instagram та Binance
Студентка-шахрайка отримала в суді 80 годин виправних робіт. Кримінальна історія з Коростеня про TikTok, Instagram та Binance
Студентка-шахрайка отримала в суді 80 годин виправних робіт. Кримінальна історія з Коростеня про TikTok, Instagram та Binance
1 коментар
Репост новин змушує нас вважати себе розумнішими, але це не так. З лідерами думок теж працює, показує нове дослідження
Репост новин змушує нас вважати себе розумнішими, але це не так. З лідерами думок теж працює, показує нове дослідження
Репост новин змушує нас вважати себе розумнішими, але це не так. З лідерами думок теж працює, показує нове дослідження
Обмін новинними статтями з друзями та підписниками в соціальних мережах спонукає людей думати, що вони знають про теми цих статей більше, ніж вони знають насправді. І це працює з активними користувачами Facebook, що ставить під сумнів обізнаність ваших улюблених лідерів думок. Про це свідчить дослідження вчених з Техаського університету в Остіні. До речі, обов’язково покажіть цю статтю своїм друзям і репостніть у соцмережах.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.