Помер художник Олександр Ройтбурд. Ось як він змінив Одеський художній музей за допомогою технологій

8 серпня помер український художник Олександр Ройтбурд. З березня 2018 року він очолював Одеський художній музей. І хоча митець ще декілька років після призначення боровся з місцевими чиновниками за посаду, паралельно йому вдавалося змінювати власне дітище. Як цьому допомагали технології, читайте в нашому матеріалі.

Помер художник Олександр Ройтбурд. Ось як він змінив Одеський художній музей за допомогою технологій

8 серпня помер український художник Олександр Ройтбурд. З березня 2018 року він очолював Одеський художній музей. І хоча митець ще декілька років після призначення боровся з місцевими чиновниками за посаду, паралельно йому вдавалося змінювати власне дітище. Як цьому допомагали технології, читайте в нашому матеріалі.

YouTube-канал OFAM

YouTube-канал Одеського художнього музею — OFAM — створено 19 серпня 2013 року. Він мав не так вже багато підписників — всього 735 людей. А загальна кількість переглядів відео — 14 170. Утім, саме при Ройтбурді канал «ожив», і на ньому почали з’являтися записи лекцій, проведених в музеї.

Фото — скріншот з YouTube-каналу OFAM

Тематика різна — від «Бунтарів–художників XIX століття» до «Музейної пилюки та політики». Тут же можна переглянути короткі відео благодійних бранчів, які допомагали залучати додаткові кошти для розвитку музею. Щодо інших каналів комунікації, то в Facebook музей має понад 15 000 підписників, в Instagram — 23,6 тис.

Перший в Україні принтер для музейних квитків

До 2018 року Одеський художній музей використовував застарілі квитки з відривними корінцями зразка 1980-х років. Тому команда музею запустила кампанію на платформі «Моє місто», де зібрала 37,3 тис. грн. Цього вистачило для покупки терміналу збору даних і квитковий принтер.

Фото — Національний художній музей

Нова система сприяла збору даних про відвідуваність музею: стало  можливим дізнатися найбільш відвідуваний день, час, місяць. Також це  дозволило співробітникам музею значно економити робочий час  при підготовці фінансових звітів для перевіряючих органів. На нових квитках стало можливим побачити ребрендинг музею, що в свою чергу змінювало перше враження у відвідувачів.

Краудфандингова кампанія «Клуб Маразлі»

В лютому 2019 року був заснований так званий «Клуб Маразлі». Це громадська організація, діяльність якої спрямована на підтримку і розвиток Одеського художнього музею за допомогою членських внесків. По суті, це була краудфандингова кампанія, до якої міг приєднатися будь-який бажаючий, заповнивши Google-форму.

Фото — Національний художній музей

Членський внесок становив 30 000 грн. Учасник отримував вільний вхід на всі музейні заходи, доступ до закритих екскурсій та запрошення на закриті зустрічі з колекціонерами. Клуб був названий на честь громадського діяча Григорія Маразлі, який у 1899 році подарував майбутню будівлю музею Одесі.

Колаборація зі Snapchat

В листопаді 2019 року компанія Snapchat разом з Одеським художнім музеєм створили лінзи, які «оживляли» дві картини і одну скульптуру. Це був подарунок Snapchat в честь 120-річчя музею. Щоб скористатися лінзами, потрібно сканувати код поруч з картиною за допомогою додатку компанії, а потім навести смартфон на сам твір.

Фото — скріншот з віртуального туру

Так, на картині Івана Айвазовського «Ніч на Чорному морі» в доповненій реальності можна було побачити рух хвиль і хмар. За допомогою лінзи для портрета Катерини II дізнатися, що означають різні елементи картини. А також «побачити» скульптуру лева Йосифа Мормона.

3D-тур під час пандемії

В березні 2020 року Одеський художній музей приєднався до всесвітньої музейної ініціативи #MuseumFromHome. Команда музею створила спеціальний 3D-тур, подібно тому як це робили Лувр та Британський музей в Лондоні.

Фото — Національний художній музей

На той час він був присвячений виставці СуворіТаСтильні, яку відкрили буквально в день закриття музею на карантин.  Виставка була присвячена  суворому стилю в живописі 1960-х років. Олександр Ройтбурд особисто проводив екскурсії виставкою, відео з яких викладали на YouTube-канал.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал.