Тут є світло - коворкінги Києва 🔥

Українці створюють новий світовий стандарт планування для кіноіндустрії. Розповідаємо про WRAP — переможця конкурсу стартапів IT Arena 2022

На конкурсі стартапів, який проходив на базі конференції IT Arena 2022 у Львові, перше місце зайняв сервіс WRAP. Це планер для відеопродакшну, який має полегшити життя майже всім людям, які працюють зі створенням відео.

Ми поспілкувалися із CEO WRAP Ярославом Семераком та автором ідеї сервісу Стефаном Скоропадським. І тепер розповідаємо, як саме WRAP може стати новим словом у виробництві відео.

Залишити коментар
Українці створюють новий світовий стандарт планування для кіноіндустрії. Розповідаємо про WRAP — переможця конкурсу стартапів IT Arena 2022

На конкурсі стартапів, який проходив на базі конференції IT Arena 2022 у Львові, перше місце зайняв сервіс WRAP. Це планер для відеопродакшну, який має полегшити життя майже всім людям, які працюють зі створенням відео.

Ми поспілкувалися із CEO WRAP Ярославом Семераком та автором ідеї сервісу Стефаном Скоропадським. І тепер розповідаємо, як саме WRAP може стати новим словом у виробництві відео.

Зміст

Про появу ідеї

Стефан: Декілька разів я бував на зніманнях від великих агенцій. Це були прямо дуже масштабні продакшни, які співпрацювали з відомими всім компаніями. Ми з кофаундером Михайлом були на таких зніманнях разом.

І вже тоді мене прямо вразило, наскільки аматорська організація знімального процесу навіть на такому рівні продакшну. Менеджмент усіх процесів робився ніби абияк. Мене здивувало, що немає якого світового загального стандарту, за яким увесь менеджмент і здійснюється.

Я почав шукати якісь застосунки або програми, щоб полегшити процес. І з’ясувалося, що всі вони орієнтовані на великі фільми та продакшни. Увесь цей софт виявився дуже дорогим. 

А далі я спробував зняти свій короткометражний фільм — і на власному досвіді відчув, наскільки важко спланувати знімання навіть такого відносно невеликого масштабу. Нервів витратив дуже багато. Усі плани, сторіборди, організація роботи — усе було хаотично й імпульсивно. Ніякого шаблону для роботи взагалі не було. Урешті-решт знімання пройшли вдало, але нормальної організації не вистачало. І цей експірієнс особливо відклався в голові.

Потім я ще побачив декілька знімань, на яких були схожі проблеми. А далі ми з Михайлом вирішили замислитися, як можна їх вирішити. Ось всі ці нюанси під час знімань і згадалися. Тоді й народилася ідея WRAP. 

Попит на подібний планер для відеопродакшну ми виявили одразу. Майже всі студії та режисери, з якими ми спілкувалися, розповідали, що вони все фіксують у Google Docs, а це не дуже зручно. Там усе багато разів треба переносити між різними файлами, поширювати між людьми. Тоді ми зрозуміли, що серйозні проблеми є. І почали рухатися в напрямі реалізації WRAP, бо зрозуміли, що наш продукт вирішить багато серйозних проблем.

Про першу інвестицію у WRAP і позицію СЕО

Ярослав: Я трохи старший за хлопців із команди розробників. Тому вже цікавився питанням інвестицій. Дивився акції якісь, розібрався в технологічній стороні стартапів і все в подібному дусі. В особливості мене надихнув дух Кремнієвої долини, де майже в кожної людини є своя ідея для стартапу.

А потім я перетнувся з нашим теперішнім СТО Володимиром. Це була на той час єдина людина з команди, яку я знав. Саме він мені розповів про ідею WRAP. Я його розпитав більше, концепція мені сподобалася. Тоді я запропонував стати інвестором у разі необхідності.

Уже через кілька тижнів мені зателефонували та запросили подивитися особисто, що таке WRAP. Я прийшов і послухав пітчинг. Сам я розумію, наскільки відеопродакшн широка та перспективна сфера. І це був ключовий аргумент для моїх інвестицій. Бо відеопродакшн швидко себе не вичерпає. 

Тоді я вирішив вкластися у WRAP. Перша сума була не досить великою, десь $2500.

Команда взялася за роботу, ми планували зустрітися десь через місяць-другий, щоби подивитися на попередні результати.

Насправді все розтягнулося місяця на чотири. Тоді я вже самостійно вирішив перевірити, як поживають мої гроші. І під час зустрічі зайшла мова про організацію загальної роботи. Виявилося, що в команді розробників взагалі не було лідера. І за розмовою хлопці запропонували мені взяти цю роль на себе, бо в мене більше життєвого досвіду. Я погодився — так і став CEO WRAP.

Мене це зацікавило не лише через гроші. Я бачив у цьому стартапі цікавий виклик для себе. Почав активно вивчати структуру та психологію стартапів, відповідні джерела та взагалі різницю стартапів і класичного бізнесу. Тож ще як спеціаліст я дуже виріс. А ще зрозумів, що хочу займатися цим на постійних заставах.

Які особливості має WRAP як сервіс?

Ярослав: Є дуже багато інструментів для проджект-менеджерів. Jira, Asana та все інше. Але якщо йдеться про відеопроєкт, то там усе не обмежується лише організацією потоку роботи. Там є і творча частина, і предметна. 

У офісі Demium

У організатора має бути інформація щодо локацій, декорацій, знімальної групи, команди. Також має бути знімальний план і сторіборд. І все це взаємопов’язано.

Тобто, наприклад, береш ти якийсь кадр та одразу дивишся, які там будуть актори. Кожен кадр має містити інформацію про все важливе в ньому.

І на етапі планування команди все це мають. Але потім потрібно все розфасувати за документами, теками, сервісам. Мільйони фото, мільйони таблиць, які не дуже зручно відстежувати.

Наша логіка була така: якщо вже ти все це запланував, то внеси це один раз в один сервіс. А потім корегуй усе за допомогою пресетів. Наприклад, є головний герой. До нього підлінковується актор — і тепер всюди, де згадується протагоніст, буде позначено ім’я актора. Так воно буде працювати точно.

Ми відштовхнулися від процесу. Команди й так зараз усе це роблять: сторіборди, плани кадрів, кастинги й інше. І WRAP поєднує це в одному місці, роблячи все зручнішим.

Стефан: Щоби трохи все звузити, можна виділити три основні частини WRAP.

Перша — це спеціальне сховище для всього, що пов’язано з відеопродакшном. Далі — автоматизація процесів. Тобто один раз усю інформацію записав, а далі вона вже мігрує між документами автоматично, не треба з нуля робити все. І останнє — комунікація між знімальною командою та клієнтами.

Останній момент дуже важливий для комерційного продакшну. Бо в рекламному ролику клієнт — це завжди бос, якому має все сподобатися. У WRAP є фічі для колаборацій між командами, щоб легше було все затверджувати. Також можна все надіслати клієнту, який побачить результати в доступному форматі. А потім натиском однієї кнопки підтвердить, що йому все подобається.

На що у WRAP підуть інвестиції?

Ярослав: Ми чітко розписали ті потреби, на які потрібно витратити гроші. Наприклад, збільшити команду розробників і sales-команду. Наша мета — максимально вивести продукт на загальний ринок. Зараз він на стадії MVP (minimum viable product — мінімально життєздатний продукт), тобто зараз якісь потреби користувача він вже закриває. А ми хочемо, щоб усі потреби відеопродакшну, про які ми говорили, WRAP закривав.

Після цього ми почнемо працювати над додатковими фічами та покращеною автоматизацією. Щоб продукт як сервіс роботи в команді ставав все краще і краще.

Ми розуміємо, що все й одразу випустити не вийде. Тому гроші шукаємо на найнеобхідніші функції WRAP. 

До того ж нам краще працювати з офісу, в одному приміщенні. А там треба додатково сплачувати техніку, серверні потужності та підписки. З підписками взагалі окрема історія, особливо у sales-відділі. Там десь $250 доларів на місяць ідуть на одну людину лише на підписки.

А ще зараз в українському IT ніхто нічого не рахує гривнями. Тому все виходить дорого.

Як будуть просувати WRAP?

Ярослав: Ми зв’язувалися з людьми з Великої Британії, бо це наш початковий ринок. Це третій за масштабами ринок відеопродакшну у світі, тому ми вирішили піти туди. Перший — це США, але там усе дуже дорого. Саму тому наш вибір пав на Британію. 

Для просування ми просто шукали відеопродюсерів із Британії через LinkedIn. І тим, хто нам підходив, розповідали про наш продукт. А діли просили поради. Так ми поговорили з майже сотнею професіоналів.

Саме так ми й будемо розповідати про WRAP. Якщо людина цікавиться, то одразу пропонуємо придбати. І ця тактика вже працює.

Також у Великій Британії в нас є кілька теплих контактів, яким украй сильно сподобався наш продукт. І ми хочемо з ними влаштувати співпрацю, дати їм продукт на пільгових умовах або навіть безоплатно. Щоб у висновку WRAP окремо підсвітили у сфері відеопродакшну.

Ми вже узгодили перший платний корпоративний контракт, а далі їх буде ще більше. Тому активна робота в цьому напрямі вже дає свої результати.

Стефан: Нам важливо, щоб наше рішення оцінили відомі професіонали з Великої Британії. Бо для фільммейкерів це важлива штука, коли хтось зі своїх їм каже про класний продукт. 

На кого насамперед орієнтований WRAP?

Стефан: Насамперед WRAP орієнтований на знімання реклами та кліпів, але якщо хтось хоче запланувати там фільм чи знімання блогу, то для них це також підійде.

WRAP допоможе майже для будь-яких форматів знімань. Але все ж в нас є чіткий фокус. Ми не орієнтуємося на великі motion picture фільми, які знімають декілька років поспіль.

Тобто ми думаємо насамперед про відео меншого масштабу.

Слово WRAP досить розповсюджене як назва. Чи врахували цей момент?

Стефан: Слово WRAP — це взагалі дуже розповсюджений у відеопродакшні термін, який позначає кінець знімань. І ми гадаємо, що на фільммейкерів подібний неймінг спрацює. Особливо враховуючи, як гарно зараз працює таргетована реклама. 

А якщо хтось захоче знайти WRAP у Google, то тут також проблем, гадаю, не буде. SEO-оптимізація з усім допоможе.

Ярослав: До того ж, коли ми спілкувалися з людьми зі сфери відеопродакшну, їм дуже сподобався наш неймінг. Воно класне, воно передає суть продукту.

Бо ми й самі думали, що треба підібрати іншу назву. Саме через наявність інших компаній зі словом «wrap» у назві. 

Але все було не те. Тому зупинилися на WRAP. 

«Люди хочуть щоб їх заспокоїли». Київський стартапер запровадив сервіс підтримки родичів онкопацієнтів: як він працює
«Люди хочуть, щоб їх заспокоїли». Київський стартапер запровадив сервіс підтримки родичів онкопацієнтів: як він працює
По темi
«Люди хочуть, щоб їх заспокоїли». Київський стартапер запровадив сервіс підтримки родичів онкопацієнтів: як він працює
Українці створили «лексичний пошуковик» palianytsia.app на основі опенсорсу Google: що в ньому дивного як він працює і кому потрібен
Українці створили «лексичний пошуковик» palianytsia.app на основі опенсорсу Google: що в ньому дивного, як він працює і кому потрібен
По темi
Українці створили «лексичний пошуковик» palianytsia.app на основі опенсорсу Google: що в ньому дивного, як він працює і кому потрібен
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Електробайки по-українськи між Києвом та Лос-Анджелесом в «СКШ»

Дивіться, чим живе Delfast під час війни в Україні

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
Стартапи залишаються в Україні, але потребують додаткових коштів, - опитування TechUkraine
Стартапи залишаються в Україні, але потребують додаткових коштів, - опитування TechUkraine
Стартапи залишаються в Україні, але потребують додаткових коштів, - опитування TechUkraine
На юнацькому фестивалі стартапів в Києві перемогли ідеї про «Безпечний двигун», екологічні чорнила, «Летючі острови» та «Колесо балансу»
На юнацькому фестивалі стартапів в Києві перемогли ідеї про «Безпечний двигун», екологічні чорнила, «Летючі острови» та «Колесо балансу»
На юнацькому фестивалі стартапів в Києві перемогли ідеї про «Безпечний двигун», екологічні чорнила, «Летючі острови» та «Колесо балансу»
$1 млн та подорож до Кремнієвої долини можуть отримати стартапи на регіональному відборі Startup World Cup
$1 млн та подорож до Кремнієвої долини можуть отримати стартапи на регіональному відборі Startup World Cup
$1 млн та подорож до Кремнієвої долини можуть отримати стартапи на регіональному відборі Startup World Cup
«Після пандемії Netflix опинився у власній версії «Гри в кальмара» і став жертвою свого ж успіху. Історія від СЕО Netflix Теда Сарандоса
«Після пандемії Netflix опинився у власній версії «Гри в кальмара» і став жертвою свого ж успіху. Історія від СЕО Netflix Теда Сарандоса
«Після пандемії Netflix опинився у власній версії «Гри в кальмара» і став жертвою свого ж успіху. Історія від СЕО Netflix Теда Сарандоса
Netflix остаточно пішов з рф. Росіяни плачуть та пишуть петиції про необхідність повернення якісного кіно. Тим часом СЕО Netflix Тед Сарандос каже, що він і компанія, яку він допоміг побудувати — переживе період поганих прибутків. З Сарандосом поспілкувалась журналістка The New York Times Морін Дауд. dev.ua наводить скорочений і адаптований переклад їхньої бесіди.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.