💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Наталя ХандусенкоОружие
13 сентября 2024, 19:03
2024-09-13
росія виробляє дрони-камікадзе з китайськими двигунами — розслідування Reuters
За даними двох джерел з європейської розвідки, росія почала виробляти новий ударний безпілотник дальнього радіуса дії під назвою «Гарпія-А1» минулого року з використанням двигунів і деталей з Китаю.
Розвіддані, які включали контракт на виробництво нового безпілотника, листування компанії щодо виробничого процесу та фінансові документи, вказували на те, що ІЕМЗ «Купол», дочірнє підприємство російського державного виробника зброї «Алмаз-Антей», виготовив понад 2500 «Гарпій» з липня 2023 року по липень 2024, повідомляє Reuters.
Це може означати, що росія відходить відхід від залежності від іранських безпілотників дальнього радіуса дії.
«Якщо це станеться, це може означати, що Росія тепер може більше покладатися на внутрішні розробки, а також, очевидно, на Китай, оскільки обидві сторони у цій війні залежать від багатьох китайських компонентів для виробництва безпілотників», — сказав Семюель Бендетт, старший науковий співробітник Центру нової американської безпеки.
«Гарпія» дуже нагадує Shahed, але він має кілька відмінних особливостей, включаючи унікальне кільце, що кріпиться болтами, і двигуни Limbach L-550 E. Двигун, який спочатку був розроблений і виготовлений німецькою компанією, тепер виробляється в Китаї місцевою фірмою Xiamen Limbach.
Агентство Reuters проаналізувало контракт на суму понад 1 мільярд рублів (10 мільйонів євро), підписаний у першому кварталі 2023 року між Міністерством оборони росії та компанією «Купол» на будівництво заводу з виробництва безпілотників.
Джерела розвідки повідомили, що для виробництва дронів використовується колишній цементний завод, розташований в Іжевську, Удмуртська Республіка, на заході росії, який був придбаний компанією «Купол» у 2020 році.
Прототип «Гарпії» був запущений у першій половині 2023 року, повідомляє компанія. У другій половині 2023 року виробництво сягнуло кількох сотень, а в першій половині 2024 року воно зросло більш ніж удвічі — до близько 2 000 одиниць, повідомляє агентство.
Корпоративні документи, датовані другим кварталом 2023 року, з якими ознайомилося агентство Reuters, показали, що постачальник ТСК «Вектор» закупив деталі у китайських компаній для складання на майданчику «Купол»; 800 китайських двигунів також мали бути доставлені на новий завод, де виробнича лінія повинна була бути готова до кінця кварталу.
Злітна вага «Гарпії» становить менше ніж 300 кілограмів, а максимальна дальність польоту — 1500 кілометрів, йдеться у виробничому контракті між компанією «Купол» і Міністерством оборони росії — приблизно така ж, як у іранських безпілотників Shahed-136.
Третій документ, розглянутий Reuters, — оновлення статусу поставки між посередником ТСК «Вектор» і виробником «Купол», датований першим кварталом 2024 року, — детально описує замовлення на 100 осей, карбюраторів та інших деталей двигунів Limbach, що постачаються двома іншими китайськими компаніями: Juhang Aviation Technology та Redlepus Vector Industries, що базуються в Шеньчжені.
Митні дані, отримані від комерційного постачальника, який реєструє та узагальнює інформацію, показали, що з квітня 2022 року по грудень 2023 року ТСК «Вектор» імпортувала товарів на суму $36,3 млн від китайської Juhang Aviation Technology та на $6,2 млн від Redlepus TSK Vector Industrial Shenzhen Co Ltd.
Згідно з митними документами, товари включали авіаційні двигуни, транзистори, електронні модулі, роз'єми, вилки та розетки, запасні частини та компоненти, більшість з яких були марковані як «для загальногромадянського призначення».