Де навчають
кіберспорту

У вересні 2020 року кіберспорт офіційно визнали видом спорту в Україні. У 2022-му аудиторія індустрії склала 532 млн людей. Обсяг світового ринку кіберспорту оцінювався в $1,45 млрд у 2022 році й, за прогнозами, зросте до $6,75 млрд до 2030 року.

Кіберспорт, або ж електронний спорт («esports») – це спортивні змагання з відеоігор. Перша ліга електронного спорту з’явилася у США в 1997 році. У нормі про визнання кіберспорту офіційним спортом немає переліку дисциплін (ігор) і немає визначення, яка гра може вважатися кіберспортом. Зазвичай кіберспортивні ігри – це шутери від першої особи, стратегії реального часу й спортивні симулятори. Подібно до звичайного спорту, конкретні ігри називаються дисциплінами. Найпопулярніші з них – Counter-Strike, DotA, FIFA, Halo 2, Heroes of Newerth, League of Legends, Quake, Starcraft, Warcraft, World of Tanks та інші.

Великі кіберспортивні змагання проводяться в спеціальних місцях, де публіка може спостерігати за гравцями, що сидять за комп'ютерами, а за перебігом змагань можна стежити на великому екрані, де транслюється ігровий процес. Менш масштабні змагання відбуваються в комп'ютерних клубах. Крім того, змагання можуть проводитися через інтернет.

Один із способів потрапити до швидкозростаючої сфери – це навчання. Кіберспортивну освіту в Україні можна поділити на державну та приватну.

Щодо державної, то з 2019 року за Національного університету фізичного виховання і спорту України (НУФВСУ) на магістерському напрямі з’явилася спеціалізація «Кіберспорт («eSports»)» у межах спеціальності «Фізична культура і спорт». З 2021 року її розширили і на бакалаврський рівень. Загалом за спеціальністю на початок жовтня 2022 року в університеті навчались 115 студентів. Серед дисциплін — теорія комп’ютерного геймінгу, івент-менеджмент, PR і журналістика в кіберспорті, кіберспортивне право, психологія особистості.

У 2018 році в Харківській державній академії фізичної культури на одному з факультетів з’явилась спеціалізація «Комп’ютерний спорт». Кваліфікація — бакалавр, форма навчання — бюджетна або контрактна. У програмі: теоретична і практична підготовки. Велику увагу приділяють інформаційним технологіям у спорті та статистичним методам спортивних досліджень. Серед інших дисциплін: теорія й методика спортивного тренування, педагогічна майстерність, психологія спорту, методи наукових досліджень, анатомія, фізіологія тощо.

Щодо державної кіберосвіти, важливо розуміти, що вона виникла на хвилі підйому і визнання кіберспорту офіційним видом спорту в Україні. Поки що в українських та світовиї кіберкомандах немає зірок саме з дипломом кіберспортсмена. Проте така ідея може принести плоди в недалекому майбутньому. А поки державна кіберспортивна освіта поступається приватній, варто поговорити про навчальні заклади останньої.

Серед них виділяються два. Перший — ESportsBattle Academy. Це освітня платформа для геймерів-початківців і фахівців кіберспортивних професій. Навчання проходить в офлайн- і онлайн-форматах, а студентам доступні такі дисципліни, як FIFA, NBA, CS:GO. Однак під час повномасштабної війни проти росії Академія не працює.

Другий приватний навчальний заклад — The Champion Academy, що працює з 2019 року й де навчають CS2, Fortnite та Dota 2. «Ми постійно працюємо над покращенням якості послуг. У нас навчаються доволі різноманітні учні, віком від 5 до 47 років, із різними цілями й амбіціями», — розповів співзасновник The Champion Academy Олег Грищенко.

Головна ціль Академії — підготовка професійних кіберспортсменів найвищого рівня, готових грати в командах, віддаватися своїй справі та прославляти Україну на світовій арені. Проте в Академії розуміють, що не всі мають змогу або бажають стати саме професійними гравцям.

«Хтось хоче просто підвищити свій рівень гри, хтось шукає друзів або команду, а хтось — просто відпочинок», — каже Олег Грищенко. Тому тренування побудовані так, щоб охопити весь спектр потреб цільової аудиторії та дати користь, яка знадобиться в реальному житті — розвиток soft skills і дисциплінований підхід до гри, як до спорту.

У The Champion Academy допомагають гравцям знайти своє місце в індустрії кіберспорту. Від тренерів та аналітиків до коментаторів, організаторів змагань, медійних експертів, стрімерів тощо. Для будь-якої з цих професій необхідно мати впевнений рівень і розуміння гри.

Академія має декілька крутих кейсів випускників, які отримали професійну реалізацію. Наприклад, Едуард «zeRRoFIX» Петровський, який прийшов на зовсім початковому рівні гри, нещодавно потрапив до професійної команди із CS2 «Passion UA», створеної українським футболістом Олександром Зінченком, де вже активно будує свою кар’єру. Є учень, який, пройшовши навчання в The Champion Academy, потім почав у ній викладати. «Також багато учнів уже грають у різних командах напівпрофесійного рівня, накопичуючи потенціал і турнірний досвід, і впевнено рухаються в напрямку pro-цени», — розповідає Олег Грищенко.

GGBET — це міжнародний кіберспортивний букмекерський бренд, представлений у Великобританії, Європі, Південній Америці й Азії, оперує на підставі ліцензій UK Gambling Commission, Antillephone (Curacao) і Malta Gaming Authority. GGBET є членом громадської організації ESIC і виступає за чесну гру в кіберспорті.

21+

GGBET є партнером легендарних NAVI та TEAM Vitality, а також виступав і виступає партнером світових кіберспортивних турнірів від Starladder, PGL, DPC Stage The International, BLAST Premier та ESL.

© GGBET | All rights reserved
Privacy policy