86% українців у Польщі підтримують український бізнес: опитування Promocodius
Станом на 2024 рік понад 4,2 млн українців скористалися програмою тимчасового захисту в країнах Європейського Союзу.
Станом на 2024 рік понад 4,2 млн українців скористалися програмою тимчасового захисту в країнах Європейського Союзу.
Польща вже кілька років поспіль залишається лідером за кількістю прийнятих українських біженців, чисельність яких в країні складає близько мільйона осіб — 22% від загальної кількості вимушених мігрантів.
За інформацією Дія.Бізнес у Варшаві, від початку повномасштабного вторгнення росії в Україну на території Польщі українці зареєстрували понад 48 тисяч JDG, що є місцевим аналогом ФОПу. Загалом кожен десятий новозареєстрований підприємець в країні — це українець. Це яскраво свідчить про те, що наші земляки не просто знаходять роботу в інших державах, а й започатковують власний бізнес.
Що важливо, співгромадяни у більшості своїй віддають перевагу саме українському бізнесу, а 86% з них впевнені, що у такий час потрібно підтримувати справу своїх земляків. І лише 7% зазначили, що для них це не має особливого значення.
За даними опитування Promocodius, 68% українців, маючи вибір між українською та польською компанією, оберуть саме українську, навіть якщо всі умови надання послуг чи продажу товарів повністю ідентичні. Причини такого вибору дещо відрізняються:
— 77% опитаних зазначають, що більше довіряють українським компаніям;
— 56% стверджують, що таким чином хочуть підтримати вітчизняних підприємців;
— 37% говорять, що для них головний мотиватор — акції та знижки, які часто проводять українські компанії.
Тобто можна констатувати, що на першому місці для українських споживачів за кордоном все ж знаходиться бажання підтримати «своїх». Але й більш комфортні та вигідні умови також грають свою роль і допомагають бізнесові залучати нових клієнтів. До речі, це працює не лише на українську, а й на іноземну аудиторію. Сьогодні близько 75% споживачів як в Україні, так і за кордоном, користуються різноманітними знижками, акціями, промокодами, програмами лояльності тощо.
90% опитаних позитивно ставляться до програм лояльності українських сервісів. Основними перевагами таких програм вони називають:
— знижки та бонуси — 73%;
— відчуття підтримки та турботи — 67%;
— безкоштовні товари або послуги — 52%.
Близько 80% респондентів зазначили, що програми лояльності для них є важливим мотиватором, щоб користуватися послугами саме українських сервісів. 47% зазначають, що відчувають підтримку та розуміння з боку українських брендів, 76% — що для них важлива економічна вигода, а 33% відчувають турботу про клієнта.
Варто також зауважити, що в країнах Європи близько 69% всіх споживачів мають принаймні одну карту лояльності тієї чи іншої компанії. Серед українців ця частка трохи менша — 68%. 18% споживачів користуються мобільними додатками ритейлерів на постійній основі, а 29% респондентів мають особистий кабінет на відповідних сайтах компаній.
Експерти зауважують, що лояльність української аудиторії — це справді важливий фактор для успішного ведення бізнесу за кордоном. Однак водночас варто памʼятати, що пропозиції завжди повинні бути конкурентними, адже якщо іноземна компанія справді пропонує більше вигод, клієнти рано чи пізно перейдуть до неї, навіть попри бажання допомагати своїм землякам. Тому слід за можливості проводити акції, розпродажі, впроваджувати програми лояльності та промокоди. Це дасть змогу вирішити одразу кілька важливих завдань:
— активніше залучати нову аудиторію, причому не лише українську;
— ефективніше утримувати вже наявних клієнтів та стимулювати їх повертатися;
— збільшувати впізнаваність бізнесу на місцевому ринку та успішно конкурувати з іншими компаніями в тій самій ніші.
Загалом український бізнес за кордоном, і зокрема в Польщі, справді активно розвивається. Поки що складно сказати, чи посилиться ця тенденція в майбутньому, адже ситуація дуже залежить від динаміки на фронті та можливостей для українців повернутися на Батьківщину. Та поки що український бізнес за кордоном швидко розширюється, охоплюючи все більше секторів ринку.