Дістали русняві шахеди й ракети? Підсилюймо ППО — донать на SkyLock 👉
Наталя ХандусенкоГоряченькое
8 июля 2024, 15:05
2024-07-08
Boeing визнала себе винною у двох авіакатастрофах. Хотіли зекономити завдяки новому ПЗ, натомість загинуло понад 300 пасажирів
Компанія Boeing погодилася визнати себе винною за звинуваченням у шахрайській змові та виплатити штраф у розмірі $243,6 млн, щоби врегулювати розслідування Міністерства юстиції США щодо двох катастроф літаків 737 MAX. Вони сталися в Індонезії й Ефіопії у 2018 і 2019 роках, тоді загинуло 346 людей.
Угода про визнання провини, яка потребує схвалення судді, визнає виробника літака засудженим злочинцем у цих двох катастрофах. Вона викликала швидку критику з боку родин жертв, які вимагали, щоб компанія постала перед судом і зазнала більш суворих фінансових наслідків.
Компанія Boeing погодилася визнати себе винною за звинуваченням у шахрайській змові та виплатити штраф у розмірі $243,6 млн, щоби врегулювати розслідування Міністерства юстиції США щодо двох катастроф літаків 737 MAX. Вони сталися в Індонезії й Ефіопії у 2018 і 2019 роках, тоді загинуло 346 людей.
Угода про визнання провини, яка потребує схвалення судді, визнає виробника літака засудженим злочинцем у цих двох катастрофах. Вона викликала швидку критику з боку родин жертв, які вимагали, щоб компанія постала перед судом і зазнала більш суворих фінансових наслідків.
У чому полягає шахрайство компанії
30 червня Міністерство юстиції запропонувало Boeing угоду про визнання вини й дало компанії час до кінця тижня, щоб погодитися на угоду або постати перед судом за звинуваченням у змові з метою обману Федерального управління цивільної авіації (FAA), пише Reuters.
Шахрайство полягало у свідомо неправдивій інформації, яку компанія Boeing надала FAA про нове програмне забезпечення, що дозволяло заощадити кошти, оскільки вимагало менш інтенсивного навчання пілотів.
ПЗ Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS) було розроблене для автоматичного опускання носа літака за певних умов. Воно було пов’язане з двома катастрофами, які призвели до того, що FAA заборонила експлуатацію літаків MAX на 20 місяців, що коштувало Boeing $20 млрд і було скасовано урядом у листопаді 2020 року.
Панель відірвалася від нового літака Boeing 737 MAX 9 під час польоту авіакомпанії Alaska Airlines 5 січня, усього за два дні до закінчення терміну дії угоди про відстрочку до 2021 року, яка захищала компанію від судового переслідування у зв’язку з попередніми смертельними авіакатастрофами. Boeing стикається з окремим поточним кримінальним розслідуванням інциденту з Alaska Airlines.
Що передбачає угода
У межах угоди компанія витратить щонайменше $455 млн протягом наступних трьох років на посилення програм безпеки та дотримання норм.
Також правлінню Boeing доведеться зустрітися з родичами загиблих в авіакатастрофах.
Угода також передбачає призначення незалежного спостерігача, який повинен буде публічно подавати щорічні звіти про дотримання вимог компанією протягом трьох років.
Ця угода стосується лише поведінки Boeing до смертельних катастроф і не захищає виробника літака від будь-яких інших потенційних розслідувань чи звинувачень, пов’язаних із січневим інцидентом чи іншою поведінкою.
Угода також не захищає жодного керівника, хоча звинувачення проти окремих осіб вважаються малоймовірними через термін давності. Колишньому головному технічному пілоту Boeing було висунуто звинувачення в угоді про шахрайство з Boeing, але суд присяжних виправдав його у 2022 році.
Визнання вини потенційно загрожує здатності компанії отримати вигідні державні контракти з такими організаціями, як Міністерство оборони США та NASA.
Раніше компанія вже сплатила штраф у рамках мирової угоди на суму $2,5 млрд у 2021 році. Штраф у розмірі $243,6 млн — це сума, яку Boeing заощадив, не впроваджуючи повноцінну підготовку пілотів MAX на симуляторах.
Реакція сімей загиблих на цю угоду
Адвокати сімей деяких жертв заявили, що планують тиснути на суддю Ріда О’Коннора, який веде цю справу, щоб він відхилив цю угоду.
Минулого місяця сім'ї жертв вимагали від Міністерства юстиції $25 млрд.
Мін’юст і Boeing працюють над тим, щоб задокументувати повну письмову угоду про визнання вини й подати її до федерального суду в Техасі до 19 липня.