💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Олександр КузьменкоТакая жизнь
30 сентября 2024, 12:32
2024-09-30
Не вистачило часу — мобільні оператори не встигнуть виконати вимогу НЦУ про 10 годин автономного зв'язку. Що буде далі
У липні Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (НЦУ) оновив вимоги до роботи базових станцій мобільних операторів в умовах воєнного стану. Вони мали забезпечити у 10 годин автономної роботи під час відключень світла з 1 жовтня щонайменше 60% базових станцій, а до кінця січня 2025 року — всі 100%. Мобільним операторам не вдалося виконати ці вимоги через надзвичайно стислі терміни.
Про це йдеться в матеріалі «Економічної правди». У ньому вказується, що попри настання першого дедлайну, ніхто з операторів навіть не наблизився до реалізації нових вимог. Тепер влада й оператори шукають компроміс, щодо вимог НЦУ.
«Ніхто у світі не зміг би виконати прописані вимоги до 1 жовтня. Це надзвичайно масштабні обсяги роботи», — розповів технічний директор «Київстар» Володимир Лутченко.
Забезпечити 10 годин автономної роботи БС до 1 жовтня було неможливо через те, що кожна компанія спершу має пройти внутрішні процеси погодження нових інвестицій, домовитися з постачальником та налагодити логістику. Більшість обладнання замовляють у Китаї звідки мінімальний термін доставки складає 120 днів.
Крім того, для переобладнання та постійного обслуговування БС потрібен людський ресурс, якого в компаній нема.
Що може загрожувати операторам за провалені дедлайни
НКЕК почне перевірки готовності операторів до блекаутів з 1 жовтня, і в разі невиконання вимог НЦУ може накладати штрафи. Розмір штрафу може сягати 0,1–0,3% річного доходу компанії. Водночас штрафів може бути кілька, оскільки є кілька проміжних дедлайнів:
до 1 жовтня не менше 60% базових станцій у кожній області;
до 1 листопада — 70%;
до 1 грудня — 80%;
до кінця січня 2025 року — 100%.
Джерела «Економічної правди» говорять, що жодна з компаній не встигне виконати вимоги бодай до однієї з перерахованих дат. Раніше президент «Київстару» Олександр Комаров заявив, що його компанія тільки у другому кварталі 2025 року планує збільшити час автономної роботи 30% своєї мережі до шести годин.
Нещодавно віцепрем’єр-міністр і міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров повідомив про проведення однієї з регулярних зустрічей з представниками мобільних операторів. Після цього операторам спростили подачу заявок до обленерго на модернізацію мереж, до яких підключені БС, що дасть їм змогу швидше відновлювати акумулятори. Україна також скасувала мита на ввезення акумуляторів і генераторів, і створила перелік об'єктів, які повинні мати безперебійне живлення під час планових відключеннях електроенергії.
Що буде далі
Представник одного з операторів розповів, що наразі між компаніями та Мінцифри ведеться обговорення методів, термінів і результатів роботи із забезпечення автономної роботи мобільної мережі.
У коментарі «Економічній правді"учасники телеком-ринку розповіли, що виконати вимогу про автономну роботу 100% базових станцій протягом щонайменше 10 годин можна «не раніше середини 2025 року».
За їхніми словами попри активну підготовку операторів, стабільність роботи мереж зв’язку взимку напряму залежатиме від ситуації в енергосистемі країни, зокрема й від прогнозованості самих відключень.
Технічний директор «Київстар» Володимир Лутченко говорить, що зусилля операторів для забезпечення автономності зв’язку будуть ефективними лише за умов стабільних планових відключень. Ми можемо встановити батареї для забезпечення і 20 годин роботи базових станцій, але без достатнього часу для їхньої підзарядки це не матиме сенсу», — відзначив він.
Нагадаємо, що в серпні мобільні оператори «Київстар», Vodafone та lifecell зробили спільну заяву, зазначивши, що вимоги НЦУ потребують чіткої взаємодії з енергетиками та повної перебудови інфраструктури в частині енергозабезпечення та розміщення обладнання.
«Киевстар» зависит от технической поддержки Ericson, Nokia, ZTE и Huawei». CEO крупнейшего оператора рассказал о проблемах и перспективах компании мирового сообщества
Поддержка работы телефонов в военное время доводит «Киевстар» до предела. Украинский мобильный оператор подвергся кибератакам, погибли сотрудники, война омрачает финансовое будущее компании «Киевстар», отмечает генеральный директор крупнейшего мобильного оператора Украины Александр Комаров.
Хотите сообщить важную новость? Пишите в Telegram-бот
Главные события и полезные ссылки в нашем Telegram-канале