На українській митниці частково запрацювала нова автоматизована система. Попередню впровадили в 1997 році, вона мала безліч корупційних ризиків
Результати тестувань показали збільшення пропускної здатності без збільшення чисельності працівників.
Результати тестувань показали збільшення пропускної здатності без збільшення чисельності працівників.
З 1-го серпня українська митниця перейшла на нову автоматизовану систему митного оформлення на восьми пунктах пропуску для автомобільного сполучення, повідомляє Державна митна служба.
Новий механізм має замінити попередню автоматизовану систему «Інспектор». Інші автомобільні пропускні пункти переводитимуть на нову систему до 16 серпня 2024 року.
Система інтегрована з такими сервісами як Держприкордонслужба, IRU, єЧерга та новими, як європейська SEED+.
«Результати тестової експлуатації системи свідчать про збільшення пропускної здатності без збільшення штатної чисельності працівників. По пасажирському напрямку — приблизно на 25-30%. По вантажному напрямку пропускну спроможність збільшено на більш ніж 35%», — йдеться у повідомленні Держмитниці.
Якщо раніше інспектор митного посту оформлював за зміну 150-155 транспортних засобів, то тепер, за словами митниці, це буде 200-205 авто.
Нагадаємо, що попередню систему «Інспектор-2006» розробив Олександр Івашкович. Він керує одним із підрозділів IT-департаменту у Державній митній службі України з 1995-го року. У 1997-му році на кількох митних пунктах у західних областях запустили першу версію «Інспектора» (вона працювала в операційній системі DOS).
Система в напівавтоматичному режимі аналізувала ризики та визначала, які вантажі треба перевіряти «більш уважно».
Колишній голова ДМС Максима Нефьодов та колишній CDTO ДМС Євген Єнтіс говорили про те, що інформаційна система митниці «Інспектор» застаріла і мала безліч корупційних ризиків, зокрема через те, що архітектура системи не задокументована. Проте Івашкович відмовлявся її замінити, а звільнити його було майже не можливо.