💳 Потрібна європейська картка з лімітом 50к євро? Встановлюй Trustee Plus 👉
Марія БровінськаГоряченькое
19 июля 2024, 09:50
2024-07-19
«10 хвилин і бронь! Дякую за цифровий світ без бюрократії!». Український бізнес вже бронює фахівців через «Дію». Втім, влається це зробити не всім
Понад 3 500 заявок щодо бронювання співробітників надійшло в «Дію» за добу, розповіла Валерія Ткач, заступниця директора Директорату розвитку електронних послуг Міністерства цифрової трансформації. До речі, розробкою цифрового бронювання займалася компанія KitSoft.
dev.ua зібрав досвід українських технобізнесів щодо процедури е-бронювання. загалом механізмом задоволені, втім, є й проблеми.
Понад 3 500 заявок щодо бронювання співробітників надійшло в «Дію» за добу, розповіла Валерія Ткач, заступниця директора Директорату розвитку електронних послуг Міністерства цифрової трансформації. До речі, розробкою цифрового бронювання займалася компанія KitSoft.
dev.ua зібрав досвід українських технобізнесів щодо процедури е-бронювання. загалом механізмом задоволені, втім, є й проблеми.
е-Бронювання працює
CEO в «Небула Діджитал» Вадим Янчук розповів dev.ua, що забронював п’ятьох співробітників за 10 хвилин. «Працює все прекрасно, інтерфейс — простий, інтуітивно зрозумілий. Єдина проблема — по одному зі співробітників видало помилку — „Знайдено більше однієї особи в Реєстрі військовозобов’язаних“. На своїй стороні розібрались — скоріш за все в „Оберегу“ неправильна дата народження, в пенсійному реєстрі перевірили — з датою все ок. Завантажив „Відомості з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та pesервiстів“ — два рядки по цьому співробітнику з однаковим ПІБ, ІПН, але з різними датами народження. Колега писав у підтримку „Резерв+“, щоб виправити дату народження — чекаємо відповідь. Підсумую — чудовий сервіс, аж не віриться, що це запрацювало, дякую всім причетним», — зазначив він.ʼ
У Ciklum dev.ua повідомили, що у перший день після офіційного запуску е-бронювання компанії вдалося забронювати одного з колег. «Це виявилося дуже просто та швидко. Ми отримали позитивне рішення про бронювання на цілий рік вже за 10 хвилин після подання заявки. Весь процес від авторизації на порталі „Дія“ до підтвердження бронювання зайняв близько 20 хвилин», — розповіли у пресслужбі. Для порівняння: процес узгодження бронювання за попередньою процедурою міг тривати від 1 до 3 місяців — тоді кожну заявку мали окремо опрацьовувати у Міністерстві цифрової трансформації, Міністерстві оборони та Міністерстві економіки. «Процеси, які раніше займали тижні або місяці, відбулися за лічені хвилини. Самостійно потрібно внести мінімум інформації: ПІБ співробітника, ІНН та дату народження. Всі інші дані по реєстрах — про надання підприємству статусу критично важливого, а також про факт офіційного працевлаштування фахівця та наявності його даних в реєстрі „Оберіг“, — перевіряються автоматично. Окремий пакет документів готувати більше не потрібно», — зазанчили в Ciklum. Система також одразу відображає дані про актуальну кількість військовозобов’язаних і заброньованих співробітників на підприємстві, а також показує кількість фахівців, яких ще можна забронювати.
«Єдина незручність, з якою ми наразі зіткнулись, — авторизацію в системі потрібно робити через КЕП керівника компанії. Представник HR-департаменту наразі не має можливості подавати списки військовозобов’язаних на бронювання і засвідчувати заяву електронним підписом самостійно. Але враховуючи те, що в списку потрібно заповнити лише три поля, це не створює особливих труднощів», — зазначили в Ciklum.
Втім досвід компанії не обійшовся без багів: на одному з етапів оформлення заявки система показала некоректну кількість військовозобовʼязаних та заброньованих працівників. «Ми вже надали фідбек Мінцифри та очікуємо на швидке вирішення проблеми — розуміємо, що одразу після запуску системи можуть виникати такі помилки. Вдячні за появу можливості онлайн-бронювання та впевнені, що це заощадить чимало часу як представникам бізнесу, так і державним органам, задіяним у процесі», — зауважили в компанії.
Максим Агеев, CEO De Novo, дуже задоволений процесом. »Сьогодні наша компанія De Novo провела експеримент з цифрового бронювання співробітника. Сказати, що, я вражений- це нічого не сказати. Від першого натиснення кнопки вводу даних нашою службою кадрів до моменту отримання електронного листа з підтвердженням про бронювання пройшла десь година», — розповів Агеев.
Він жартома зазначає: «Хвилин 50 з цієї години я невідомо чим займався (наприклад, колупав в носі) та не ставив свій цифровий підпис на підтвердження запиту. Кароче, громадяни: це просто чума», — зазначив Максим.
За словами Агеева, протягом ще 30 хвилин після підтвердження того, що функція працює, він осмислював, наскільки цикл вирішення різноманітних bottle neck нашої компанії скоротився.
«Протягом 2-3 годин (замість 2-3 місяців) ми можемо отримати прогноз по людям, якість роботи від цього зростає навіть не скажу на скільки. І ще: всі ці довгі місяці безкінечного переоформлення критично важливих робітників, всі ці нерви, спроби вигадати плани А, В, С, все це тупе листування — в смітник. Мені навіть важко уявити, скільки людей займалося цією тупою роботою — лопатити тони паперу або excel файлів», — каже CEO De Novo.
Він зазначаж, що цінність таких фахівців, що займалися паперовою роботою та переписками із чиновниками, звелася до нуля.
«Енергія, що вивільняється від вашої неучасті в процесі, може підігріти море. Шановні бюрократи та любителі регламентів та інструкцій, вітаю вас на вході до нормального життя. Ви можете йти в бізнес, на фронт, на пенсію, але ви не будете більше вижирати життє-роки мільйонів людей, що створюють додану вартість для країни. Тепер за вас купка серверів та служба підтримки реєстрів в кількадесят ІТ головастиків зробить те ж саме за хвилини», — зауважив він.
«10 хвилин і бронь! „Дія“, ви просто неймовірна команда! Дякую за цифровий світ без бюрократії!», — поділився враженнями IT-підприємець. Олег Ковальський.
CEO у Вчасно — цифрові сервіси для бізнесу Антон Скоков також розповів про позитивний досвід: «У нас є позитивний досвід дякую вашій команді, команді Мінцифри та команді Міноборони за зручний та головне швидкий інструмент управління бронюванням співробітниками».
А керівниця Харківського IT-кластера Ольга Шаповал додала, що компанії-мемберів спільноти, які вже мали статус критичних, подали заявки та отримали бронювання протягом години.
Вікторія Опанащук, регіональний директор компанії «Віннер Телеком», також поділилася досвідом. «Чудовий сервіс! 50% заброньовано оперативно!». Вона не знехтувала можливістю нагадати Мінцифрі пронагальні проблеми галузі. «Але для галузі електронних комунікацій цієї квоти недостатньо! Прошу звернути увагу на вимоги з боку держави до Інтернет провайдерів про сталість зв’язку, згідно з якими ми маємо забезпечити наші мережі альтернативними джерелами живлення і роботоздатністю мереж під час відключення електроенергії. Але у нас вже критично не вистачає фахівців, оскільки на фахівців покладено подвійне навантаження — окрім обслуговування самих мереж, ми маємо здійснювати також заміну акумуляторів, заправку генераторів, я вже не кажу про те, що ми маємо купувати це за свій рахунок! Велика частина фахівців галузі вже мобілізована і ми рухаємось у напрямку щоденної втрати кадрового потенціалу. Втратимо персонал — втратимо мережі, втратимо мережі — цифровими сервісами користуватись просто не буде можливості. Дуже прошу посприяти у збільшенні квоти бронювання!», — написала вона в коментарях до допису міністра цифрової трансформації Михайла Федорова.
Є проблеми
У частили фахівців із процесом бронювання виникли складноші. «Заходжу до сервісу з апаратним ключем. Дія підтягує мій особистий припинений ФОП та організацію, керівником якої я є, і яка є в реєстрі критичної інфраструктури. При наступному кроці пише, що ваша юридична особа має статус „припинено“. На цьому фініш», — написав підприємець Андрій Лактіонов.
Та основна скарга бізнесу на процес бронювання в тому, що некоректно відображається критичний статус підприємства. «Якщо маєте наказ про визнання критичності або договір на забезпечення військового формування, потрібно офлайн звернутися до державного органу, який його видав, для внесення інформації у Єдиний перелік.Терміни залежать від державного органу, який внесе підприємство до Єдиного переліку», — радіять у «Дії» спосіб вирішення такого питання.
Ось ще кілька питань від бізнесу, які попри критичність, не змогли скористатися послугою е-бронбювання:
працівник у трудових відносинах, в реєстрі ПФУ він є. Але в ДІЇ при отримання інформації про всіх військовозобовʼязаних — його немає в списку.
система пише, що працівник «має бронювання за іншим підприємством».
у реєстрі військовозобов’язаних відсутні дані про працівників, попри те, що всі вони оновили військово-облікові дані.
у даті військовозобов’язаного вказується помилка: дата народження не може бути більшою поточної дати.
некоректна цифра військовозобов’язаних і заброньованих.
Якщо ви маєте досвід електронного бронювання в «Дії», розкажіть нам про нього, і ми додамо в матеріал і вашу історію. Надсилайте свої коментарі та зауваження до процесу бронювання на [email protected].