🚀 Trustee Plus - картка європейського банку і криптогаманець. Встанови додаток 👉
Наталя ХандусенкоCтартап
3 мая 2024, 11:16
2024-05-03
Український стартап Generect створив SaaS-платформу, якою користуються компанії США: скільки коштує розробка, які плани та результати конференції Techchill
Український стартап Generect запустили під час повномасштабного вторгнення, на початку 2023 року. SaaS-платформою, яку створювали під час тривог в укритті, зараз користуються великі американські маркетингові агенції. CEO стартапу Андрій Колпаков розповів dev.ua, як розробляли платформу, про вартість розробки та дохід, а також про результати конференції Techchill та плани.
Ідея створення Generect належить CEO стартапу Андрію Колпакову: «Ідея зародилася з моїх власних потреб у процесі роботи в cience.com, де я займався збором даних вручну. Враховуючи мій технічний бекграунд і досвід у бізнес-аналітиці, я вирішив автоматизувати цей процес за допомогою програми. Спочатку вона виконувала більшість моїх завдань, згодом переросла в ідею створення продукту для полегшення життя інших співробітників».
Спочатку Generect мав простий інтерфейс на базі Google Sheets та обробку запитів на raspberry pi. З часом виникла потреба в більш серйозній архітектурі, тому Андрій почав збирати команду. Спершу приєдналась Дарина Довга, яка відповідала за продакт та UI/UX дизайн.
Дарина Довга на Medium описала Generect як стартап, що «має унікальну цінну пропозицію, оскільки має сучасну точність даних, нижчі витрати на потенційних клієнтів та українське коріння».
Потім до команди приєдналися backend і frontend розробники, а також команда з маркетингу.
«Усі працюють віддалено на повний день. Люди мають можливість приїжджати в київський стартап хаб Lift99, ком’юніті якого зіграло дуже важливу роль в встановленні компанії», — додає Андрій.
Що таке Generect
Продукт Generect поділений на вебінтерфейс та API. Generect дозволяє визначати і знаходити актуальні дані потенційних клієнтів, орієнтуючись на їхній портрет ідеального клієнта (ICP).
Відмінність від конкурентів — це можливість пошуку в реальному часі, що значно економить час і ресурси. Вебінтерфейс використовується американськими відділами продажів чи маркетингу SMB. API стартапу використовується маркетинговими агенціями для вбудови в їхні системи.
Перший клієнт Generect MVP і першої версії була українська маркетингова агенція SalesAR.io, яка надає послуги ручного дослідження даних та планування зустрічей. Generect допоміг SalesAR у 3 рази збільшити можливості дослідження даних команди продажів. І зібрати понад 500 000 лідів за пів року.
Також серед перших клієнтів були Englishdom.com та найбільше маркетингове агентство США CIENCE.com (ранній клієнт Generect API під час розробки Generect SaaS).
Наразі Generect має понад 500 реєстрацій та 50 активних користувачів. Більшість клієнтів — з США, де вони використовують Generect у відділах продажів та маркетингу. Окремим типом клієнту є маркетинг платформи, де вони інтегрують рішення стартапу як чистину свого сервісу.
Про вартість розробки, інвестиції, монетизацію та дохід
Generect це історія bootstrap проєкту, фінансовано з особистих коштів напочатку. З часом, з появою доходів від продажу API конкурентам, ми змогли значно збільшити бюджет на розвиток. Загальні витрати на розробку перевищили $350k.
«На етапі MVP фінансувалась власними коштами, які приносила власне автоматизація своїх робочих обовʼязків. На ранніх етапах зрозуміли, що вигідно продавати API конкурентам нашої майбутньої платформи. Так ми закрили багато відомих, серед, не тільки українського ринку, маркетинг агенцій та marketing SaaS платформ», — каже Андрій.
Стартап оперує моделлю місячної та річної підписки. Якщо користувач хоче більше — він може купити extra кредити на ліди чи запити.
На цей момент дохід Generect досить гнучкий, ARR становить приблизно $400k. Окремо доходи від SaaS складають близько $2000 щомісяця.
«Ми поки не залучали інвестиції, але розглядаємо привабливі пропозиції від потенційних ангелів», — додав CEO стартапу.
Результати участі в одній з найбільших балтійських технологічних конференцій — TechChill
«Techchill був нашим першим showcase-ом продукту на міжнародній арені. Ми були в команді української делегації від Українського фонду стартапів. Персонально я як відвідувач за своє життя відвідав багато подібних конференцій, і розумію що основна цінність крім пітчингу — це живе знайомство з людьми з якими ви довгий час взаємодіяли в онлайні, і отримання інтро до їх нетворку (українського та міжнародного). Я не дуже вірю в швидкі-стабільні результати на такого роду конференціях, тому, що вони заспамлені сотнями оферами подібних компаній. І прийшовши в готель ці візитки зазвичай утилізуються. Кажуть, коли людина не націлена щось отримати, їй це саме приходить. Так вийшло і в Generect».
Стартап домовився за технічний дзвінок-інтеграцію (як вендор даних) з переможцем Techchill Founders Battle, та IPXO — проксі провайдером (стартап вже має діючий кейс з ізраїльською компанією проксі провайдером).
«Також від венчурного фонду отримав пропозицію екзіту на $1.8 млн в public stocks — тому, що ми маємо стабільний API-продукт вже понад 2 роки, але SaaS продукт лише набирає обертів — і evaluation в 1.8 явно не враховує потенціал в який ми віримо — з нашої ініціативи ми домовились дочекатись кінця літа, до того часу ми покажемо зріст SaaS продукту в декілька десятків разів, дозволивши вийти на показники 5-10$, вже отримуючи більш серйозні пропозиції», — каже Андрій про результати конференції.
Які плани
У стартапі вірять в AI майбутнє, і особливо що будуть його репрезентувати SaaS платформи — набір кишенькових помічників. Ідеологія SaaS, на думку Андрія, полягає в тому, щоб забрати операційний процес, а не спростити його.
«Як це дивно не звучить, але ми хочемо. щоб наші користувачі не користувались Generect-ом. Звісно, ми хочемо, щоб вони платили за підписку, але лише отримували цінність від нас, не заходячи в інтерфейс. Це як сім-карта, ви один раз оформили, розібрались як працює, і чи немає підводних каменів, і просто поповнюєте рахунок, чи він автоматично списується з вашої картки», — говорить про плани Андрій.
Цінність generect — це дати якісні дані одразу в CRM-системи чи Linkedin або Email розсольники (в які стартап поки не планує йти), так само як зараз роблять мануально маркетинг агенції.
Як пояснює Андрій: «Ми бачимо вектор в тотальній автоматизації — людина сетапить періодичність з якою і куди ми маємо їй давати дані, або закидує їх через промпт, як вказівку що нам потрібно зробити — і Generect виконає цю задачу періодично».
«Ми також віримо в зменшення спаму в світі, а також в перехід спаму на пошті в гіперперсоналізаційні меседжі, де reply-rate розсилок буде сягати 50-60%. Це можливо завдяки проявленому інтересу зі сторони ліда в соціальних мережах десь на просторах інтернету: пости, трігери, згадки про якісь наміри і тощо. Все це називається інтенцією до певної категорії. А базу таких даних компаній та лідів в майбутньому зможе сформувати Generect», — додає Андрій.