Український defence-стартап Himera, який виробляє рації для ЗСУ, вийшов на ринок США
Українські розробники рацій Himera повідомили у своїх соцмережах про вихід на світовий ринок та партнерство з ексклюзивним постачальником в США.
Українські розробники рацій Himera повідомили у своїх соцмережах про вихід на світовий ринок та партнерство з ексклюзивним постачальником в США.
Ним стала американська оборонна технологічна компанія Reticulate Micro, яка займається забезпеченням надійного та стійкого зв’язку в будь-якому середовищі, йдеться в повідомленні.
«Компанії уклали ексклюзивну дистриб’юторську угоду й відтепер Reticulate стане постачальником перевірених у боях тактичних систем зв’язку Himera у США та для ключових світових державних клієнтів», — зазначили в Himera.
Як розповів співзасновник Himera Міша Рудомінський в інтерв’ю виданню DOU, наразі команда стартапу налічує вже понад 20 фахівців і потроху зростає.
«Подекуди це люди з не одним десятком років досвіду в продуктових компаніях, аутсорсі, у бізнесі, пов’язаному з радіозв’язком, електронікою, „залізом“ — спеціалісти відповідного профілю. І напрацювання, навички та знання кожного вже зі старту дали поштовх Himera», — вказав Рудомінський.
За його словами, особливістю Himera є те, що на відміну від інших виробників, розробники втілюють задуманий функціонал на широкодоступних комерційних компонентах.
«Це те, з чого складається звичайна консюмерська електроніка. Тобто довго чекати на дозвіл, щоб отримати той чи інший компонент (як це буває з військовими елементами), не доведеться. І так само не виникне проблем з їхнім браком, бо звичайні компоненти, на відміну від військових, практично нелімітовані. Все це в підсумку робить продукт дешевшим і дозволяє нарощувати виробництво», — розповів співзасновник Himera.
Він додав, що за два роки існування стартапу, було створено шість варіацій «заліза» і понад 70 прошивок. Усі оновлення базувалися на відгуках військових. «Війна в нашому випадку — драйвер інновацій, оскільки ми можемо одразу тестувати та впроваджувати те, що потрібно», — каже Рудомінський.
За його словами, стартап починався з того, що співзасновники вклали в нього власні кошти. Зараз він генерує ревеню, яке допомагає закривати витрати на компоненти й на саме виробництво. Тривалий час рації Himera купували військові напряму, тепер це стали робити й фонди.
Покращувати продукт і розширювати команду, яка отримує зарплату, допомагають інвестиції. Завдяки їм розробники створюють не просто рації, а повноцінну систему зв’язку. Восени 2023-го Himera стала найкращим defense-tech стартапом на ІТ Arena й отримала $10 тисяч. А в березні 2024-го стартап закрив раунд на $525 тисяч.
«Наша команда не зі світу „оборонки“. Ці люди зі стартапів, інноваційних бізнесів. Тому в роботі керуємося переважно підходами з бізнесового життя і адаптуємо їх під вимоги оборонної компанії. Зокрема, маємо бути обережніші з інформацією, доступом до локацій. Але про те, як мінімізувати ті чи інші ризики, дізнаємося в процесі», — каже Рудомінський. Він відзначає, що Himera — це більше стартап, ніж виробниче підприємство з концерну «Укроборонпром».
Співзасновник Himera також анонсував вихід нового «заліза» від стартапу. За його словами, наразі в Силах Оборони використовують близько 3 000 радіостанцій Himera. До кінця 2024 року стартап хоче випускати по 10 000 рацій на місяць.
«Нині ціна радіостанції фіксована — 4000 гривень за одиницю. Нові продукти подорожчають, але не вдесятеро. Вартість стане трохи вищою, бо поліпшиться якість, функціональність, ефективність застосування. Проте військові зможуть, як і раніше, купувати радіостанції власним коштом — інших варіантів ми не розглядаємо», — сказав Рудомінський.
Він додав, що для України розробники хочуть тримати настільки низьку ціну на свою продукцію, наскільки це можливо. Однак в Himera «є що запропонувати іншим країнам» і для них вартість відрізнятиметься.
Нагадаємо, що раніше dev.ua розповідав про «рації-невидимки» Himera, які стійкі до засобів радіоелектронної боротьби.