Українка в Англії заявляє, що шахраї поцупили з її картки monobank 152 000 грн. Що сталося?
Засновниця бренду одягу в SANS.BRAND Олена Олійник повідомила, що з її картки зникло 152 000 грн. Переповідаємо її історію та реакцію банку.
Засновниця бренду одягу в SANS.BRAND Олена Олійник повідомила, що з її картки зникло 152 000 грн. Переповідаємо її історію та реакцію банку.
Засновниця бренду одягу в SANS.BRAND Олена Олійник повідомила, що з її картки зникло 152 000 грн. Переповідаємо її історію та реакцію банку.
«Мене пограбували у додатку Monobank. Шахраї перерахували з моїх рахунків з картки mono у доларах 100 000 грн (у валюті було 4 платежі по $640,2), з картки mono у євро — 52 059 грн (1243,94 євро). Загальна сума вкрадених коштів: — 152 000 грн», — написала вона у Facebook.
За словами Олени, банк відмовляється повертати гроші і відмовив у chargeback, яке надає Mastercard. Подібна історія, за словами Олени, сталася з Юлією Ковальчук, про яку писав dev.ua.
«Всі ці роки я довіряла mono всі свої збереження і банк користувався роками цими грошима. Впевнена, я той клієнт, який заслуговує на увагу банку», — розповіла вона.
Дівчина повідомила деталі історії. 2 квітня о 14:50 під час поповнення мого карткового рахунку у mono банку через термінал, що денний ліміт вичерпано. Після цього через 20 хвилин до мене на Telegram прийшло SMS від авторизованого боту Monobank з текстом що «банк зробив ліміт поповнень на мою картку через часте і активне поповнення рахунку дуже часто і мені.
Потім у банку написали, що зараз Олені подзвонить оператор банку для розблокування рахунку. «Подзвонив оператор з того з самого monotelegram (авторизованого), і сказав що через нещодавнє поповнення рахунку на суму 5000 грн, і через те, що по моїй чорній картці mono є борг (звідки така внутрішня інформація), по кредитних коштах банк у цілях безпеки заблокував мій рахунок», — розповіла жінка.
Далі щоб підтвердити особу дівчини, він продиктував її персональні дані: номер паспорта, пошту, з якої Олена реєструвалась у mono, щоб підтвердити, що вона актуальна, попросив зайти у додаток. «У додаток змогла зайти тільки з SMS, яке прийшло на телефон, бо пін-код не працював», — зазначила дівчина.
Далі, за словами дівчини, оператор підтримки почав відволікати її питаннями. «Розповідав про ліміти і питав, які ліміти ставити на поповнення і зняття на кожен день, що неможливо передбачити, і це спонукало дискусію і відволікало мене на довгу бесіду. Поки він мене відволікав, вони зламали пошту і заволоділи доступом до додатку mono і почали переводити на свої картки кошти з моїх валютних рахунків, конвертуючи валюту у гривню (я вважала, що такі перекази дозволені тільки між своїми картками)», — повідомила Олена.
Коли жінка побачила SMS в додатку, що знімаються кошти, то спробувала зайти в застосунок, але знову не спрацював пін-код — тому Олена заходила через SMS, і одразу написала з додатку mono оператору на Viber, щоб заблокували всі картки і перекази, але вже було пізно. «Я запросила у банку chargeback (платіжна система Mastercard надає банку таку опцію), але mono відправив мене до А-банк і ПУМБ, оскільки нібито операціі здійснюються через них, але вони відповіли мені, що я не користувач їх банку і відправили назад до mono», — повідомила Олена.
Після двох годин переписки з А-банк жінка змусила фінустанову надіслати запит на chargeback, і вони надіслали Олені відповідь через 10 хвилин — про «відмову отримувача від повернення коштів». На питання Олени, чому так, якщо це шахрайські дії, банк відправив жінку у Кіберполіцію.
«На мій запит заблокувати кошти отримувача я отримала відповідь: „на жаль ні, ми не можемо відповідати за блокування рахунків з боку його банку, так як у них можуть бути інші умови та правила“. Питання: — чому банк не заблокував ці дії, якщо вхід був не з мого звичайноно пристрою? Чому банк не заблокував ці операціі, якщо вони не співпадають з моєю локацією (бо вже рік проживаю у Англіі)? Чому банк не розпізнав ці діі як шахрайські, коли на протязі 3х хвилин було переведено 152 000 грн на картки інших людей з валютних рахунків?», — задається питаннями Олена.
За її словами, шахраї переказували кошти на картку платіжної ситеми Visa.
Дівчина залишила заяву к Кіберполіції, скаргу до Нацбанку, запит в Mastercard. «Поліція сьогодні вносить заяву до ЄДРГ. А далі сказали тількі розголос допоможе, бо у банку більше важелів, ніж у поліції. Бо всі ці рахунки в Україні і платіжні системи все можуть блокувати, якщо хочуть», — зазначила Олена в коментарі dev.ua.
Нині чекає реакції від керівництва monobank. dev.ua також звернувся до Олега Гороховського за роз’ясненнями.