💳 Термінова новина! Trustee Plus — найкраще рішення для розрахунку криптою 👉

Під час збою в mono українка в Німеччині втратила понад 75 000 грн. Ми дізналися деталі історії та поставили важливі питання банку

У Юлії Ковальчук шахраї зняли з рахунку картки monobank усі її збереження, а також кредитний ліміт на загальну суму понад 54 000 грн, здійснивши 30 шахрайських транзакцій через Apple Pay у магазині Мексики. Усе це відбулося у ніч, коли стався збій у роботі застосунку 1 квітня. Юлія стверджує, що банк відмовляється повертати гроші та зобовʼязує її сплатити кредит протягом наступних трьох місяців, в іншому випадку їй доведеться платити відсотки. dev.ua поспілкувався з Юлією та дізнався подробиці, а також звернувся до monobank за коментарем.

Залишити коментар
Під час збою в mono українка в Німеччині втратила понад 75 000 грн. Ми дізналися деталі історії та поставили важливі питання банку

У Юлії Ковальчук шахраї зняли з рахунку картки monobank усі її збереження, а також кредитний ліміт на загальну суму понад 54 000 грн, здійснивши 30 шахрайських транзакцій через Apple Pay у магазині Мексики. Усе це відбулося у ніч, коли стався збій у роботі застосунку 1 квітня. Юлія стверджує, що банк відмовляється повертати гроші та зобовʼязує її сплатити кредит протягом наступних трьох місяців, в іншому випадку їй доведеться платити відсотки. dev.ua поспілкувався з Юлією та дізнався подробиці, а також звернувся до monobank за коментарем.

«Мене пограбували в додатку Monobank. Витратили всі мої збереження на цьому рахунку, а також кредитний ліміт на загальну суму 54 316 грн. Взяли кредит на суму 21 234 грн. Банк відмовляється повертати гроші та зобовʼязує мене до сплати кредиту протягом наступних трьох місяців», — розповіла Юлія Ковальчук у Facebook. — «Банк заблокував 7 транзакцій, проте чомусь продовжив проводити різні суми, не 2–3, а 23 (!!!) шахрайські транзакції, аж поки не завів мене в серйозні борги. За час шахрайства я не отримала жодної нотифікації на телефон про знімання грошей, карту не заблокували й мені ніхто не подзвонив для додаткової верифікації. 

Як це могло статися — пояснення банку

У банку пояснили, що це сталося ймовірно через фішингове повідомлення про посилку.

«Як здається банку, і можливо це правда, але чесно кажучи, я не впевнена, що скоріш за все мені прийшла смс про посилку від DHL. Я справді чекала на посилки й чекаю на них кожен день. У повідомленні говорилося, що за доставку потрібно заплатити й туди я ввела свої дані Apple Pay. Тобто це був фішинговий вебсайт. Я не знаю, чи це на сто відсотків так, але це могло статися, бо мені приходило багато посилок ці дні. Я розумію, що в цьому вина клієнта. Проте хочу зауважити, що я дуже рідко користуюся цією карткою, тому що проживаю в Німеччині», — розповіла dev.ua Юлія. 

За день до того, як у Юлії викрали гроші, вона додала картку до Apple Pay на своєму телефоні в Німеччині. Прийшли сповіщення та код, що вона додала новий пристрій. Того ж дня, як виявилося, шахраї додали ще пристрій у Мексиці, але про це ніякого сповіщання від банку Юлія не отримала. 

«Мені прийшов код на підтвердження. Не знаю, як шахраї його отримували, але я його нікуди не вводила. На те, що це сталося в один і той же день, я не звернула уваги».

30 шахрайських транзакцій у мексиканських песо 

Далі з картки monobank Юлії провели 30 шахрайських транзакцій через Apple Pay у Мексиці. Це все відбувалося у ніч, коли не працював застосунок банку. «Тобто я не могла подивитися, чи приходило мені якесь сповіщення», — пояснює Юлія. 

Усі транзакції проходили в одному магазині на однакові суми. 

«Це відбувалося в іншій країні у той самий день, коли я їду у таксі в Берлині, я витрачаю усі свої гроші у мексиканських песо на іншому кінці Землі. Крім того, це одні й ті ж суми», — зауважила Юлія. — «У мене є багато різних банківських рахунків. Вчора я випадково ввела неправильний код входу і мені картку заблокували. Мені потрібно було її розблоковувати через відеодзвінок та дані паспорту. Тобто я не розумію, як банк міг пропустити усі транзакції, ніяк не повідомити клієнта та не провести жодної верифікації. Тим паче усі транзакції сталися без введення коду». 

Юлія звернулася до Кіберполіції та служби підтримки monobank: які результати 

Юлія написала заяву до Кіберполіції: «Але виявилося, цю заяву передають до звичайного дільничого, який, звичайно, ніяких шахраїв шукати не буде».

На момент спілкування з Юлією, відповіді від Кіберполіції не надійшло, а також її заяву не додали до Єдиного реєстру досудових розслідувань. За словами Юлії, банк відмовся скласти заяву про крадіжку коштів.

«Банк відмовився надати доступ до функції Chargeback, яка існує у системі mastercard та visa. Також відмовляється фіксувати будь-які обставини та каже, що буде розмовляти лише з поліцією та надавати дані лише на прохання поліції. Наприклад, я у них питала локацію транзакцій, але мені не надали цю інформацію. Мене, як клієнта, не підтримали», — каже Юлія. 

Потім Юлія звернулася до свого європейського банку, боячись, що це може статися з іншими рахунками: «Мені пояснили, що це ніяк не могло статися, тому що, як клієнт, я захищена від транзакції, які виглядають як шахрайські. Навіть якщо я надала ці дані, банк має заблокувати після 2–3 транзакції, тому що вони виглядають як аномальна клієнтська поведінка і це означає прогалина в роботі безпеки банку». 

Юлія хотіла звернутися до суду, але полишила цю ідею: «Я подивилася, що суд мені коштуватиме як мінімум $500. І я бачу, що банк буде далі гнути свою лінію про те, що це чисто моя вина. Я не кажу, що моєї вини тут абсолютно нема, але це точно вина 50/50». 

dev.ua звернувся до monobank, що нам відповіли?

Ми звернулися до співзасновника monobank Олега Гороховського, який відповів, що Юлії потрібно звернутися до служби підтримки. 

Далі dev.ua звернувся до служби підтримки банку, зокрема з проханням пояснити, що клієнтам робити у таких випадках та як уберегтися від шахрайства. Ось, що нам відповіли: 

«На жаль проконсультувати вас щодо списання з рахунку третьої особи ми не можемо, для консультації треба звернення самого нашого клієнта. Проте хочемо запевнити, що без передачі даних картки для наших клієнтів не має ніякої загрози.

Під перевірку служби безпеки дійсно може потрапити будь-який платіж, але на жаль ми не в праві блокувати кожен з платежів, запит яких приходить до нас як від власника картки. Тому просимо ні в якому разі не передавати дані картки, такі як CVV код, строк дії, та ОТП паролі.

Також з уважністю ставитися до ресурсів, де оплачується товар чи послуга, рекомендується це робити саме в офіційних представництвах. І також радимо користуватися карткою самостійно, не передаючи її в використання родичам або друзям, для уникнення непередбачуваних списань». 

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Сума збитків від шахрайства з платіжними картками у 2022 році зросла вдвічі й склала 481 млн грн — НБУ. Що цьому сприяє
Сума збитків від шахрайства з платіжними картками у 2022 році зросла вдвічі й склала 481 млн грн — НБУ. Що цьому сприяє
По темi
Сума збитків від шахрайства з платіжними картками у 2022 році зросла вдвічі й склала 481 млн грн — НБУ. Що цьому сприяє
Понад 700 фішингових атак було здійснено на державний оборонний та фінансовий сектори України протягом травня-листопада 2023 року
Понад 700 фішингових атак було здійснено на державний, оборонний та фінансовий сектори України протягом травня-листопада 2023 року
По темi
Понад 700 фішингових атак було здійснено на державний, оборонний та фінансовий сектори України протягом травня-листопада 2023 року
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
Айтішник не зміг оплатити житло на Airbnb картками ПриватБанку та monobank. У сервісі йому повідомили про санкції проти українських фінустанов. Що відбувається?
Айтішник не зміг оплатити житло на Airbnb картками ПриватБанку та monobank. У сервісі йому повідомили про санкції проти українських фінустанов. Що відбувається?
Айтішник не зміг оплатити житло на Airbnb картками ПриватБанку та monobank. У сервісі йому повідомили про санкції проти українських фінустанов. Що відбувається?
Не тільки mono. Де можна купити валюту за офіційним курсом та що зміниться в роботі обмінників найближчим часом
Не тільки mono. Де можна купити валюту за офіційним курсом та що зміниться в роботі обмінників найближчим часом
Не тільки mono. Де можна купити валюту за офіційним курсом та що зміниться в роботі обмінників найближчим часом
Валюту в обмінниках продаватимуть за кардинально новими правилами. 
UPD. Купити долар у застосунку monobank тепер можна по 36,6. Але є одна умова
UPD. Купити долар у застосунку monobank тепер можна по 36,6. Але є одна умова
UPD. Купити долар у застосунку monobank тепер можна по 36,6. Але є одна умова
monobank з понеділка скасує пільги на обслуговування кредитів. Якими будуть тарифи
monobank з понеділка скасує пільги на обслуговування кредитів. Якими будуть тарифи
monobank з понеділка скасує пільги на обслуговування кредитів. Якими будуть тарифи

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.