💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Вікторія ГорбікРабота
27 сентября 2024, 09:00
2024-09-27
Що болить джуну? Junior Game UI/UX Designer, що понад рік шукає роботу — про амбіції, невдачі та тестові, які не вдавалось зробити
У липні рекрутери опублікували на Djinni найбільшу кількість вакансій за останні 12 місяців — 10 576, що майже на 20% більше, ніж у червні. Проте труднощі під час пошуку роботи для айтівців нікуди не ділися. За словами Анни Апостол, співзасновниці EdTech-стартапу Mate academy, нинішній ринок дійсно перенасичений, і не тільки початківцями. Але саме їм ми вирішили приділити увагу. Отже, Junior, ваш вихід. У рубриці «Що болить джуну?» dev.ua розпитав айтівців-початківців про те, з якими складнощами вони стикнулися на шляху до омріяного офера.
Першим розповів про свій досвід 17-річний Олександр Матковський з Івано-Франківська — Game UX/UI Designer. Незважаючи на юний вік, він має певний досвід у gamedev, але вже понад рік шукає роботу. Ось що з ним трапилося.
Я навчаюсь в Івано-Франківському національному технічному університеті нафти та газу за спеціальністю «Комп’ютерні системи та технології». Паралельно розвиваюся в геймдеві в напрямі Game UX/UI дизайну.
Це рішення не було спонтанним: із дитинства в мені зростав креативний потенціал, але я не знав, як його реалізувати. Уже в більш дорослому віці, приблизно в 12 років, я захопився графічним дизайном і почав вивчати Photoshop через відео на YouTube, навіть не маючи комп’ютера, бо відчував, що це моє покликання. Коли через рік мені нарешті подарували перший комп’ютер, я відразу занурився в цю сферу, маючи базу знань із відео на YouTube.
Отриманий багаж
В IT я вже близько трьох років: два роки працював графічним дизайнером і рік — Game UX/UI дизайнером.
Офіційно графічним дизайнером я став із травня 2022 року, коли влаштувався в українську компанію з надання відпочинкових послуг. До того, та й після влаштування іноді знаходив час на те, щоби брати замовлення на фрилансі. Пропрацювавши два роки, вирішив вивчити Unity та спробувати створити власну гру.
Проте я залишився у gamedev, адже люблю створювати графіку, особливо інтерфейси.
Мені цікаво думати над розташуванням інтерактивних елементів і їхнім виглядом. Так я відкрив для себе UX/UI, який спочатку не міг розрізнити, але мене не зупинили. Я вивчав нові програми, як-от Figma, і розробляв дизайни мобільних застосунків, адже знайти навчальні матеріали для ігрових інтерфейсів було складно. За пів року я став частиною команди з розробки інді-ігор VoxGames. Але це все ж таки була часткова зайнятість, тому паралельно, десь півтора року тому, я почав шукати стабільну роботу з вищою зарплатою.
За весь цей час я не лише здобув відмінні навички, а й значно змінився як особистість. Раніше я був дуже тихим і некомунікабельним, але зараз навчився бути впевненим у своїх силах, вмію презентувати себе, аргументувати та захищати свої рішення. Це, мабуть, найважливіше в IT, і я трохи пишаюсь цим.
Мрії про офер
Попри всі досягнення, мені все ще важко знайти постійне джерело доходу, адже інді-розробникам нині нелегко. Активно я шукаю роботу вже майже рік, витрачаючи значну кількість часу та зусиль. За цей період пройшов близько 15 співбесід — деякі були нудними, як лекції, інші — взагалі не відбулися, просто ніхто не з’являвся.
Лише одиниці пройшли приємно й підняли бойовий дух, адже проводились у дуже спокійній обстановці, де не боїшся дати собі подумати перед відповіддю та не відчуваєш ніякого засудження, а відмова звучить, хоч і твердо, але є зрозумілою. Також навіть після відмови на цих співбесідах підбадьорювали та запевнювали: «Ви дійсно хороший спеціаліст, просто це життя». Мені ще не запропонували бажаних оферів, але не збираюсь опускати руки, і продовжую далі ще більш серйозно шукати роботу.
Про оплату та гроші
На співбесідах, коли питання доходили до зарплати, починався свого роду пінг-понг:
Які у вас очікування щодо зарплати?
А що ви пропонуєте іншим кандидатам на цю спеціальність?
Усе залежить від досвіду.
Тоді назвіть вилку.
Вилка, звичайно, варіюється…
І далі в тому ж дусі.
Я очікую на зарплату від $700 на місяць для повного робочого дня, і від $500 на місяць для неповного, але я, як-то кажуть, завжди відкритий до діалогу.
Камені спотикання
У пошуках роботи я стикався з відмовами через мій вік. А деякі працедавці здивували відмовами, коли в описі зазначали менший мінімальний досвід, ніж у мене, але в результаті казали, що вибрали кандидатів із більшим досвідом. Я усвідомлюю, що не лише я понижую свою планку через відчай.
Вважаю це неприпустимим, але це реальність, із якою доводиться миритися.
Найбільші складнощі, з якими я стикнувся в пошуку роботи, це:
Невелика кількість вакансій: щоденний моніторинг усіх платформ, зокрема Djinni, InGameJob, GamedevDOU, де можна знайти більше вакансій для інді-розробників, ніж на традиційних Work.ua чи Robota.ua, але і тут дуже рідко щось нове з’являється. Хоча пропозиції інколи надходять через LinkedIn. Чарівна пігулка: з цим намагався впоратися, шукаючи різні вакансії чи просто дописи в соц.мережах, де могли б стати у пригоді мої навички.
Складно змусити себе шукати, коли немає зовсім ніяких результатів: важко не здаватися, коли довгий час, а в моєму випадку майже рік, пошуки не приносять результатів і грошей не приносять. Чарівна пігулка: тут банально потрібно використовувати дисципліну, створити годинний графік для часу, який треба приділити на пошук
Синдром самозванця: іноді думаю, що, мабуть, я нічого не вмію, і тому не потрібен нікому. Це важко перебороти. Чарівна пігулка: продовжувати пошуки й не опускати рук мені допомагав погляд на себе ніби з боку. Дивлячись на свої роботи зі сторони, легше дати реальну оцінку своїм навичкам. А ще продовжував ділитися своїми роботами на профільних платформах на кшталт LinkedIn, а також на Behance та в різних групах у телеграмі, де спілкуються на теми дизайну, наприклад, «UX.UI.UA», «Інтерфейсник!». Підтримка та схвальні коментарі від спільноти також мотивували та допомагали триматися.
Про тестові
Тестові завдання — це окрема проблема. Особисто я не проти тестових завдань, особливо якщо їх оплачують, але це велика рідкість. Хочу розповісти про одне смішне й сумне тестове завдання.
Я відгукнувся на вакансію на DOU, зі мною зв’язалися поштою — поки що нічого дивного. Але далі стало цікаво: співбесіда відбулася письмово, адже мені надіслали список загальних запитань, які не мали стосунку до вакансії. Я вирішив відповісти. Через кілька днів мені запропонували тестове завдання. Коли я відкрив документ, важко описати моє здивування. Воно включало:
Оформлення елементів із кількох ігор в один проєкт для портфоліо на Behance.
Створення обкладинки для соцмереж про трансляцію від компанії.
Оновлення UI однієї з їхніх ігор.
Я задумався про серйозність компанії й вирішив пошукати відгуки на DOU. Багато з них були про жахливий рекрутинг і великі тестові завдання. Вони пояснювали це браком проєктів у портфоліо. Я вирішив спробувати виконати тестове завдання.
Враження були жахливі: брак матеріалів, як можна об'єднати в один проєкт різні ігри з різними стилями?! На інші завдання просили використовувати матеріали з інших ігор, які потрібно було шукати самому.
Про компанію мрії
Насправді мої вимоги до майбутнього працедавця не такі високі. Для мене важливо, щоб у компанії панувала дружня та професійна атмосфера, у якій хочеться працювати й розвиватися, а також, щоби робота позитивно впливала на продукт. Я розглядаю лише варіанти дистанційної роботи. Масштаби компанії для мене неважливі, головне — її політика.
Перед тим як подати заявку в компанію, завжди перевіряю, чи немає в неї російських коренів або працівників із росії. Також великим і критичним мінусом стали б токсичні співробітники, тому часто контактую з працівниками компанії на LinkedIn, щоби дізнатися про атмосферу в компанії.