77% українців вважають безпритульність найбільшою проблемою, що стосується домашніх тварин: дослідження Postmen для Kormotech
Україна сьогодні входить у ТОП−10 країн, де найбільш гостро стоїть проблема безпритульних тварин.
Україна сьогодні входить у ТОП−10 країн, де найбільш гостро стоїть проблема безпритульних тварин.
Кількість тварин в українських притулках зросла від 20 до 100% — особливо складна ситуація у прифронтових регіонах, згідно з даними організації Save Pets of Ukraine. Водночас 77% українців вважають безпритульність тварин найбільшою проблемою нашого суспільства (дослідження Postmen), а 40% готові адоптувати тварину з притулку (дослідження MZ Hub для Kormotech). Загалом у світі, за інформацією FOUR PAWS Stray Animal Care Programme, налічується понад 600 млн безпритульних тварин.
Притулки та соціальні ініціативи пропагують адопцію тварин. Але однією із суттєвих проблем для них є повернення тварин. Домашні тварини, навіть породисті коти й собаки, придбані в заводчиків, мають усі шанси потрапити до притулків чи на вулицю, якщо виявляється, що їхні петперенти не оцінили всю відповідальність компаньйонства з твариною.
Свого часу «Кормотех» спільно з ЛКП «Лев» провели дослідження і виявили, що близько 80% безпритульних тварин — це колишні домашні. Проблема загострюється в період різдвяно-новорічних свят, адже тварин, на жаль, досі часто приносять додому як подарунок до свят. Потенційні петперенти в якийсь момент розуміють, що не готові до відповідальності та періоду адаптації чотирилапого — і тварина знову опиняється в притулку чи на вулиці.
Святкові дати — ще один привід нагадати про відповідальне виховання тварин і про те, що дарувати тварину людині, яка з високою ймовірністю виявиться до цього не готовою — погана ідея.
Саме тому бренд преміального харчування Club 4 Paws від українського виробника кормів для котів і собак Kormotech у травні 2022 року запустив проєкт відповідальної адопції Look 4 Paws. Проєкт прицільно працює з притулками, допомагаючи прилаштовувати тварин, і збільшує кількість відповідальних опікунів через поширення корисної інформації.
Напередодні Різдва Club 4 Paws запустив передноворічну кампанію-нагадування про те, що тварина — це не подарунок, не тільки на Різдво, а й на будь-яке свято.
«Важливо не лише займатись прилаштуванням, а й усувати першопричини безпритульності. Саме цьому присвячена національна кампанія бренда Club 4 Paws «На жодне свято тварина — не подарунок», — розповідає бренд−менеджерка Club 4 Paws Галина Цегелик. «Завдяки поширенню інформації про цю проблему ми зменшуємо бажання дарувати тварину без попереднього ретельного обдумування та заохочуємо зважувати всі «за» і «проти».
Нагадаємо, що в листопаді 2021 року в Україні набув чинності зоозахисний закон, який, серед іншого, забороняє дарувати домашніх тварин як призи, нагороди чи премії. Однак практика дарувати тварин на свята, дітям, на жаль, досі поширена.
Експерти із зоозахисту наголошують — попри незаперечні позитивні ефекти від компаньйонства з твариною, рішення стати петперентом має бути відповідальним і зваженим. Потрібно завчасно врахувати свій і її ритм життя, особливості породи та характеру, розрахувати бюджет, передбачити можливості годувати тварину, гуляти з нею, забезпечувати її виховання та ветеринарний догляд. Тут точно не може бути місця імпульсивним і непродуманим рішенням.
Спільно з Club 4 Paws над креативним концептом кампанії працювали [isdgroup] та Panic Studio.
«На перший погляд, жест дарування котика чи песика може здатися невинним і навіть зворушливим, проте не кожен, хто отримує домашнього улюбленця як подарунок, готовий до відповідальності. У результаті це збільшує ймовірність того, що тварини опиняються на вулиці чи у притулку, — розповідає Сергій Пронькін, керівник проєктів креативної агенції [isdgroup].
За 20 років існування Kormotech реалізував понад 10 соціальних проєктів — від гуманної освіти для школярів порятунку тварин, що постраждали від війни. Соціальна місія компанії — змінювати ставлення до тварин в усій Східній Європі — не як до власності, а як до компаньйонів і членів родини. 85% працівників Kormotech — петперенти, тобто мають кота,
собаку, а то й обох.