🚨⚡🚨 Біткоін по $100к. Час встановлювати Trustee Plus і випускати картку для розрахунків безкоштовно 👉
Олексій ДзюбаСтартап
9 листопада 2024, 10:00
2024-11-09
«Більшість аналітичних систем не мають даних щодо кількості витрачених коштів на рекламу». Перше інтерв'ю українського засновника ШІ-платформи медіааналітики RedTrack
ШІ-платформа медіааналітики RedTrack українця Владислава Жовтенка на початку жовтня залучила $3,2 млн. Платформа допомагає медіабаєрам у сфері електронної комерції та маркетингу, а також керує рекламними акаунтами, щоб бізнеси могли ефективно витрачати кошти на рекламу в мережі.
Ми поговорили із засновником про конкуренцію з Google та Facebook, ШІ-складову, особливості роботи майже на всіх континентах та відмову від російського ринку.
— Усі роки займався digital-маркетингом. Під час навчання на факультеті соціології Києво-Могилянській Академії, я почав працювати в компанії Ernst & Young. Там натрапив на ClickZ (сайт, присвячений аналітиці в цифровому маркетингу, працює з 1997 року — ред.), мені дуже сподобалося, я вирішив, що хочу цим займатися.
По закінченню бакалаврату пішов працювати в Bigmir media, потім були медійні стартапи з digital-маркетингу. Найімовірніше, я є автором першої в Україні книжки з цієї теми, яка вийшла у 2003-му році.
Дуже довго я працював на американський стартап, який мав офіси в Києві. У певний момент зрозумів, що хочеться повернутися до українського простору. Тому далі працював вже в українських компаніях. Згодом створив adtech-стартап, який не вижив. Після цього почався RedTrack.
— Ви заснували RedTrack у 2017-му році?
— Справжня історія RedTrack починається з 2019 року, два попередні до того роки була підготовча робота.
— Скільки вам коштував запуск компанії?
— RedTrack починався як Venture-Driven стартап. Ми мали базові технології, але із самого початку залучали інвестиційні кошти. Нашими першими інвесторами стали український фонд Flyer One Ventures і литовський фонд Iron Wolf Capital.
— Які це були суми інвестицій?
— Загалом ми залучили трохи понад $5 млн, із них $3,2 млн під час останнього раунду.
— Зараз ви залишаєтесь литовським стартапом?
— Ми дуже remote-компанія, у якій співробітники працюють по всьому світі: від Бразилії до Індії. На сьогодні ми — юридично американська компанія з кількома підпорядкованими структурами у ЄС.
Зараз найбільшою точкою нашої концентрації є Польща. Як це сталось? Спочатку ми працювали з двох невеликих офісів у Вільнюсі та мінську. Під час COVID-19 ми почали наймати remote працівників і вперше найняли людину у Бразилії.
Після білоруської революції, яка не вдалась, ми були змушені вивозити співробітників куди могли. Потім продовжили наймати remote. Так само кілька працівників ми вивозили з України після початку повномасштабного вторгнення. З часом багато хто з команди RedTrack опинився в Польщі й ми вже свідомо почали розвивати цю локацію.
— Скільки у вас зараз спеціалістів у компанії та скільки з них айтівців?
— Загалом зараз у нас працює 45 фахівців. Значний ріст персоналу стався цього року. Розуміючи, що закриємо раунд інвестицій, ми почали наймати нових людей. До цього в нас працював 31 спеціаліст.
Наша мета — збільшити команду принаймні вдвічі. Ми наближаємось до неї.
— У попередніх новинах про вашу компанію зазначалося: «Обслуговує понад 800 бізнесів у всьому світі, включно з магазинами електронної комерції та маркетингові агентства в понад 100 країнах. Тобто ви працюєте на всіх континентах?
— Працюючи в digital-маркетингу, у мене не було проблема із запуском рекламних кампаній та іншої діяльності, яка залучить клієнтів з усього світу.
Оскільки ми є продуктово-орієнтованою Saas-компанією, яка використовує англійську мову, нам байдуже, де перебувають наші клієнти, так само як і їм наше місцеперебування. Більшість бізнесу, з яким ми працюємо, розташовані в США та Канаді, на другому місті Європа, включно з Британією. Зараз стрімко зростаємо в Бразилії. Також маємо багато клієнтів в Індії й Австралії.
— Яку специфіку має кожен із цих ринків? Скажімо, бразильський?
— Кожен має свою. Наприклад на бразильському ринку ми змогли розвиватися не тому, що в нас там є співробітники, а тому, що в цьому насправді величезному ринку кілька людей навчилися використовувати наш продукт і перетворили це на свій бізнес, залучаючи клієнтів до RedTrack. Додаємо до цього нашу чималу місцеву команду й отримуємо значну перевагу у порівнянні з конкурентами.
Наразі плануємо поширити цей досвід на великі європейські ринки. Якщо ми хочемо далі розвиватися на неангломовних ринках, ми будемо залучати місцевих партнерів, які будуть виконувати цю функцію.
— З росією, я так розумію, ви не працюєте?
— Не працюємо.
— І це ваша свідома позиція як співзасновника компанії?
— Це і свідома позиція, і вимога американського законодавства. У межах цього раунду інвестицій, ми маємо зареєстровану в США компанію. Нещодавно в країні в силу ввійшов закон, який забороняє постачати інформаційні технології на територію рф.
— Хто ваші клієнти в Україні?
— Ми не працюємо з великими брендами та компаніями, тому що в них інший підхід до закупівлі реклами.
Ми не розкриваємо імена наших клієнтів, якщо вони цього не бажають. Тих, хто цього хоче, можна подивитися в нас на сайті.
— Хто ваші конкуренти? Виглядає, що через свій продукт ви конкуруєте з Google та Facebook.
— Є різні рівні конкуренції. Якщо казати про ресурси — ми конкуруємо за увагу медіабаєрів, наших потенційних клієнтів. На цьому рівні абстракції ми дійсно конкуруємо з Google та Facebook. Але якщо повернутися на більш звичний всім нам продуктовий рівень — ми маємо конкурентів у двох сегментах. Перший — це affiliate mediabuyers. Тут ми конкуруємо з компанією Voluum із Кракова. Другий — це e-com mediabuyers, найбільший конкурент тут — Triple Whale із США.
— Розкажіть детальніше про технологію RedTrack і як вона працює?
— Загалом є digital-маркетологи. Серед них є підгрупа, яка займається закупівлею реклами. У них є кілька найпоширеніших каналів — Google, TikTok, Facebook тощо. У них є дві важливі категорії. Перша — це коли важливо закупити певну кількість реклами, показавши її певному прошарку аудиторії. Це переважно бренди. Друга — це коли завдання медіабаєрів перетворити показ реклами в кліки на сайті. На сьогодні платформи не дають можливості в одному місці мати точні дані про всі аспекти рекламних кампаній (від витрат до прибутків) у режимі реального часу. RedTrack допомагає це зробити.
Часто користувачі покладаються на несинхронізовані дані різних систем, особливо малий і середній бізнес. У тому ж Google Analytics даних про видатки за системами поза межами Google немає. Тому перша проблема, яку ми вирішуємо — це наявність даних, щоби наші клієнти могли ухвалювати рішення в режимі реального часу або дуже швидко. Коли клієнт витрачає на рекламу декілька тисяч доларів на годину, для нього знати що не працює зараз дуже важливо. Якщо вони цього не знають, відбувається просто витрата рекламного бюджету.
Друга частина полягає в тому, що за допомогою RedTrack можна не лише отримати інформацію й ухвалювати рішення, але й застосувати це рішення до рекламних кампаній. Або в автоматичному режимі, або в ручному. Ми є єдиним продуктом, який має декілька шарів застосування. Залежно від клієнта, він може користуватися однією чи кількома частинами продукту.
— Як вашому продукту допомагає штучний інтелект?
— Ми зараз будемо говорити про ШІ лише для клієнтів. На сьогодні ми використовуємо інтеграції з іншими наявними продуктами.
На сьогодні ШІ перебуває в тій самій позиції, у якій був інтернет наприкінці 90-x.
Штучний інтелект — це інструмент, який змінює процес взаємодії людей з інформацією. Наша мета в застосуванні ШІ — це допомога клієнтам більш ефективно використовувати свій час, працюючи швидше, краще, ефективніше. Наприклад, побудувати звіт, така функція зараз працює у нас в режимі beta-тестування. З часом ШІ стане невіддільною частиною будь-яких продуктів, якими ми користуємось. Він не зробить роботу за людей, за виключенням якихось дуже простих функцій. Але він допомагає людям бути більш ефективними.
— На вашу думку, чи забере ШІ у людей професії? Скажімо, у програмістів?
— Я не вірю, що багато людей піде з ринку, тому що не вірю, що є достатня кількість фахівців для закриття потреб. Зазвичай зростання продуктивності призводить до збільшення потреб чи створення інших робочих місць. Люди не залишаться без роботи.
Можуть змінитися певні базові функції. Наприклад, керування транспортом. Водії стануть не обов’язковими. Навіть без ШІ відбувається витіснення людей з певними функціями. До прикладу, раніше ніде не було кас самообслуговування в магазинах. Загалом це досить передбачуваний процес розвитку.
— Які плани на найближче майбутня після закриття чергового раунду?
— Ми плануємо витратити кошти на покращення продукту. Якщо будемо робити класний продукт, все інше прийде. Мета на наступний рік — довести результатом, що можемо зробити для наших клієнтів. Ми маємо показати можливість зростання.
— Як ви й компанія сприймаєте сьогоднішню війну в Україні?
— Як компанія ми мало що можемо зробити, оскільки ми не є прибутковими. Але я знаю, що на особистому рівні дуже багато людей із мого професійного та соціального кола спілкування активно підтримують ЗСУ.
Якщо йдеться про мене як людину та про нашу родину — ми маємо регулярні та нерегулярні ініціативи.
Є певні підрозділи, які користуються Starlink, які я, не лише за свої кошти, придбав і за них оплачую абонплату, щоб не турбувати військових. У навчальних центрах часто є потреба в проєкторах. Тут, у Литві, я можу купити вживані проєктори й за допомогою інших волонтерів передати їх. Ми купували й спальники, і рації, і планки пікатінні, й індивідуальне спорядження, і лопати, й іще багато чого на що мали можливість.
Я спробував працювати з більш інституціалізованими волонтерськими структурами, але не міг принести багато користі по не витримав їхній темп. Це складна й виснажлива full-time робота. У справді великих обсягах допомагають люди, які цим живуть і присвячують цьому весь свій час.