«Ми жартуємо, що тепер наші спеціалісти спокійніше сплять». Українські айтівці створили Планшет інженера. Розповідаємо, як працює розробка і чому це майже революція в агро

Айтівці Continental Farmers Group розробили спеціальний застосунок для полегшення роботи механіків та інженерів у агро, який дозволяє заощаджувати чимало часу, пришвидшувати ремонт техніки та дистанційно відстежувати всі потрібні процеси з будь-якої точки світу. dev.ua поспілкувався з розробниками й дізнався, як працює винахід. 

Залишити коментар
«Ми жартуємо, що тепер наші спеціалісти спокійніше сплять». Українські айтівці створили Планшет інженера. Розповідаємо, як працює розробка і чому це майже революція в агро

Айтівці Continental Farmers Group розробили спеціальний застосунок для полегшення роботи механіків та інженерів у агро, який дозволяє заощаджувати чимало часу, пришвидшувати ремонт техніки та дистанційно відстежувати всі потрібні процеси з будь-якої точки світу. dev.ua поспілкувався з розробниками й дізнався, як працює винахід. 

Звідки ідея

Ідея створення автоматизованого інструменту, який би допомагав інженерній службі, виникла кілька років тому. Тоді її керівник Сергій Музика разом з командою аналізували роботу служби й помітили, що механіки та старші механіки приділяють багато часу питанням, які пов’язані з паперовими документами. Наприклад, замовленням або обліку запасних частин та ТМЦ. 

Згідно з підрахунками, працівник міг витрачати до 30% робочого часу на такий документообіг. Були й інші передумови розробки: додатковий простій техніки під час позапланових ремонтів (через необхідність присутності механіка під час передачі ТМЦ зі складу); відсутність автоматизованого інструменту, який би оперативно надавав інженеру інформацію про наявність запчастин на складах; а також загальний низький рівень автоматизації процесів у службі. 

З цим запитом Сергій Музика й звернувся до фахівців IT-департаменту. Айтівці вирішили створити інструмент, який би автоматизував і оптимізував робочі процеси інженерної служби: від розробки планів до контролю проведення ремонтів і закриття KPI.

Команда

Розробка проєкту зайняла близько півтора року. Безпосередні роботи розпочались у квітні 2022-го, але їм передував певний підготовчий етап. З боку IT працювало шестеро осіб: бізнес-аналітик, програміст ERP-системи, Android-розробник, куратор розробки, фахівець з побудови архітектури програмного забезпечення та проєктний менеджер. Розробники плідно взаємодіяли з керівником інженерної служби, трьома головними інженерами регіональних кластерів та старшим інженером. Загалом над проєктом працювало 13 людей. 

Продукт створено на Android. Програмне забезпечення встановлюється на планшет. Це один застосунок, що містить різні продукти. Реалізовано обмін з ERP-системою; окрім того, Android обмінюється інформацією із системою електронного документообігу з використанням цифрового підпису. Додатково відбувається передавання даних у Power BI. 

У перспективі розробники планують реалізувати додаток і для іOS. 

Як працює Планшет інженера

Новий застосунок полегшує роботу фахівців інженерної служби. Кожен з них бачить у додатку, яка техніка за ним закріплена, які періоди планових і поточних ремонтів, чітко розуміє зону своєї відповідальності. Планшет інженера відстежує, скільки пропрацювала й була в ремонті та чи інша одиниця техніки, що допомагає не тільки проаналізувати роботу підрозділу, а й прорахувати виконання KPI співробітників. 

Інша важлива функція — це можливість списати чи передати запчастини під час проведення ремонтних робіт онлайн, без паперової документації, що заощаджує чимало часу.

Цікаво, що користувач планшета під час роботи не прив’язаний до фізичного робочого місця і може працювати з ним у будь-якій локації, де є доступ до інтернету. Автоматизація процесу дозволила мінімізувати і помилки, які могли траплятися в паперовому документообігу. 

Планшет інженера складається з декількох важливих модулів:

Ремонтний лист

Застосунок має контролі проведення ремонтних листів у визначені терміни й інформує про правильність заповнення даних. Автоматизація процесу дозволила звести помилки в обліку до мінімуму в порівнянні з паперовим документообігом.

Фіксація ремонтів техніки

У разі поломки механік аналізує ступінь проблеми та відправляє техніку в ремонт, визначаючи час, потрібний для проведення робіт. Вся ця інформація фіксується в додатку, що дозволяє генерувати оперативну звітність, а на її основі — оцінити поточний стан парку техніки й дати якісні прогнози на наступні періоди. 

Передача ТМЦ між матеріально відповідальними особами 

У режимі реального часу додаток дає змогу промоніторити, де та в якій кількості є потрібні деталі, відправити запит, а потім підтвердити отримання. І всі ці операції відбуваються в онлайн-режимі через механізми застосунку, що дозволяє документально закрити процес передання ТМЦ без зайвих витрат часу, залучення додаткових осіб і мати підтвердження операції в системі.

Електронний цифровий підпис

Цей інструмент сам собою не є новинкою, його давно й активно використовують у Компанії. Але реалізація електронного підпису в рамках автоматизації роботи механіків — це справді вдале технічне рішення. Адже перейшовши на платформу, фахівець самостійно контролює документи, які треба підписати. 

«Для моєї команди це ефективне рішення, потреба в якому визрівала довгий час. Ми навіть жартуємо, що тепер наші спеціалісти спокійніше сплять. Адже автоматизований контроль — це точно інструмент, який допомагає нашим фахівцям. Планування ремонтів, контроль ТО, заощадження часу на логістику та комунікацію для інженерної служби — це про стабільну роботу техпарку, а для Компанії — виробничих процесів. Ми точно не зупинимося на досягнутому й продовжимо ініціювати зміни та розробки, бо розуміємо ефект», — каже Сергій Музика, керівник інженерної служби й ініціатор проєкту.

Менеджер проєкту Руслан Довбенко додає: «Ми стараємося максимально покращити застосунок, зробити його зручним та адаптованим під внутрішні процеси Компанії. Обов’язково прислухаємося до користувачів розробки, і дуже приємно, що вони самі ініціюють зміни. Ми тримаємо проєкт у тонусі, постійно з’являються невеликі оновлення. Співпраця та довіра стимулюють розвивати цей напрям і робити щось нове».

Ефект економії

Максимально точно прорахувати економічний ефект від введення Планшета інженера можна буде лише 2024 року, після того, як фахівці пропрацюють з ним повний календарний рік. Утім, суттєві позитивні зміни ми фіксуємо вже зараз, через декілька місяців використання. Час на проведення одного ремонтного листа зменшився на 80% від того, який затрачався на формування інформації та проведення її в обліку. 

Також можна говорити про значне зменшення затрат на пальне й отримання додаткового часу на виконання інших робіт. Завдяки нововведенням кожен механік заощаджує як мінімум одну годину на день, які може витратити на інші завдання. Звичайно ж, можна констатувати й факт пришвидшення виводу техніки з ремонту. Якщо 2022 року простій через ремонти становив 7% від загального часу, то зараз уже 5%.

Що далі? 

Планів щодо монетизації застосунку в розробників наразі немає. Водночас є запит від інших підрозділів на створення схожих додатків. Наприклад, під завдання земельного департаменту та логістичної служби, елеватори та насіннєві заводи також хочуть мати схожі рішення. 

Айтівець із Softserve розробляє різні пристрої для ЗСУ: за майже два роки великої війни зробив обладнання на понад 4 млн гривень
Айтівець із Softserve розробляє різні пристрої для ЗСУ: за майже два роки великої війни зробив обладнання на понад 4 млн гривень
По темi
Айтівець із Softserve розробляє різні пристрої для ЗСУ: за майже два роки великої війни зробив обладнання на понад 4 млн гривень
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Ukrainian Underdogs до 2-ї річниці повномасштабного вторгнення росії.

Про малий і середній технологічний бізнес, заснований під час війни

УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.