Марія БровінськаСпецпроєкти
24 жовтня 2024, 10:00
2024-10-24
АТБ створив суперапп, що дає змогу покупцю за кілька кліків закрити чи не будь-яку побутову потребу. Як влаштований застосунок, яким уже користуються понад 1 млн українців
Уявіть, що у вашому смартфоні поселився сервіс, що покриває більшість побутових потреб споживача. Супераппка, яка є корисною під час походу до магазину, замовлення квитків, дитячих товарів, ліків, послуг мобільних операторів чи страхування — чи не мрія для юзерів, які невтомно гортають смартфони в пошуках потрібного сервісу? За рік зручність такого додатка змогли оцінити понад мільйон користувачів. Понад 30 опцій доступні в застосунку, що може замінити собою десятки іконок на дисплеї смартфону, які постійно доводиться шукати.
dev.ua дізнався, як з’явився цей суперапп, хто його створював і які плани розвитку продукту.
У команді АТБ визнають: новий сучасний застосунок — необхідність бізнесу, а не примха. Так склалося, що в АТБ станом на 2022 рік не було сучасного мобільного застосунку. «У компанії більше уваги приділяли сайту, а минулий застосунок, випущений близько 20 років тому, вже не відповідав новим реаліям і поступався рішенням конкурентів», — пояснюють у компанії.
Саме тому в АТБ вирішили розробити новий застосунок, який став би максимально корисним і цікавим для клієнтів мережі. Сервіс відразу вирішили зробити утилітарним — таким, що дає змогу зручно та швидко знаходити інформацію про акції, знижки, розміщувати й оплачувати онлайн-замовлення, покривати потреби клієнтів не лише в межах асортименту АТБ, а й давати змогу вигідно придбати ліки, квитки, іграшки, сім-карти, електроніку й інші необхідні товари й послуги.
В АТБ розповідають, що розробку застосунку вирішили довірити фахівцям із якісною експертизою в цьому напрямі. Для цього оголосили тендер, переможцем якого стала компанія SoftEngi, яка й виконувала проєкт спільно з командою АТБ. На етапі підготовки до тендеру розробили функціональне й верхньорівневе технічне завдання, яке із самого початку передбачало підключення партнерів АТБ і єдині алгоритми авторизації клієнтів як у застосунку АТБ, так і в партнерських сервісах.
Утім, реалізувати задумане вдалося нешвидко. За словами розробників, від підписання договору до запуску застосунку минуло 1,8 року. На чотири місяці проєкт заморозили через повномасштабне вторгнення взимку 2022 року.
Застосунок, написаний на ReactJS із використанням WebView, у тому числі для простого підключення зовнішніх партнерів. Наразі виводити в опенсорс розробку в АТБ не планують. Натомість надають партнерам API для максимально органічного підключення в екосистему — зі збереженням брендбуку й інших стандартів партнерів.
Не обійшлося без факапів
З урахуванням вимог до застосунку, який задумувався як легко масштабований сервіс, мінімально вимогливий до смартфонів клієнтів, а також, щоби справлявся з великими навантаженням і відповідав стандартам безпеки, на стороні АТБ реалізували сервіс авторизації клієнтів, і передбачено закладено відповідність перспективним вимогам GDPR щодо захисту персональної інформації.
Своєю чергою зовнішні сервіси, наприклад, інтернет-магазини, які вже працювали на цей час і налічували сотні тисяч клієнтів, були інтегровані в новий авторизаційний сервіс. Наразі внутрішні сервіси АТБ (інтернет-магазин, сертифікати, «Скануй-Купуй»» та інші) й зовнішні сервіси (платіжні, перегляд балансу картки, замовлення в аптеках тощо) — працюють із єдиною авторизацією.
Утім, як це часто буває, під час розробки застосунку не обійшлося й без складнощів.
А ще застосунок мав би містити ігрові елементи з доповненою реальністю, але під час запуску з цим напрямом теж було непросто. «У грудні 2023 —січні 2024 року на деяких версіях Android і ядер спостерігалися збої. Ця проблема торкнулася щонайменше 5–6% клієнтів, але реакція була досить гострою, оскільки ігрова механіка була пов’язана з купівлею карток у магазинах», — розповідають у компанії. Після цього інциденту команда АТБ відмовилась від впровадження ігрових рішень на важких графічних платформах у межах свого застосунку.
Суперапп від АТБ: що в ньому є
Нині в застосунку АТБ — понад 30 опцій. Серед них: навігація та пошук вигідних пропозицій від АТБ, отримання електронних чеків, купони на знижки, ігрові промо з партнерами, інтернет-магазин АТБ, платіжні рішення, замовлення квитків і ліків в аптеках. Також у застосунку АТБ можна купити дитячі товари, електроніку та e-Sim, шукати вакансії та навіть сплатити комунальні послуги. Окрім того, у застосунок інтегрують моніторинг цін в АТБ, ігрові промоакції та купу інших сервісів. У вересні стартував сервіс переводу решти готівки на «Гаманець АТБ».
У компанії стверджують, що планують перетворити застосунок на майданчик інтернет-покупок не тільки товарів з асортименту АТБ, але й додаткового, і непрофільного для магазинів АТБ асортименту за вигідними цінами з високою якістю.
Щоб завантажити сервіс, потрібно надати номер телефону та придумати пін-код. Він стане ключем до даних застосунку під час кожного входу. Також можна налаштувати біометричний вхід.
Серед опцій, якими може скористатися споживач, такі:
Сервіс сканування цінників у магазині. Додаток визначає, у якому магазині перебуває покупець.
Гаманець АТБ для зберігання решти й оплати в магазині.
Функція «Скануй-Купуй», що дає змогу робити покупки без касира.
Функція «Мої чеки» допоможе контролювати власні витрати та зберігати електронні чеки в застосунку АТБ.
«Картка АТБ» — сервіс і банківська картка, з якою покупці завжди отримають додаткові знижки на акційні позиції в мережі АТБ.
Розділ «Платежі» для поповнення банківської картки АТБ і платежів.
Партнерські товари та сервіси: ліки, квитки, е-Sim, електроніка, іграшки.
Інтернет-магазин АТБ для доставки товарів з асортименту АТБ.
Кабінет покупця та персональні купони на знижки.
Новини компанії.
Вакансії.
Розваги й ігри.
Ще більше деталей про новий застосунок АТБ дивіться в TikTok dev.ua.
Новий застосунок для співробітників
В АТБ запевняють, що мають постійну потребу у спеціалістах, у тому числі ІТ. Утім, окремий набір фахівців саме для розробки застосунку наразі компанія не планує.
Натомість команда АТБ активно розвиває застосунок для співробітників. «Це мобільний помічник, який включає понад 20 типових завдань, пов’язаних із роботою магазинів — від інвентаризації та перевірки викладки товарів до обробки інтернет-замовлень.
Використовують також спеціальні рішення для логістики та постачальників (навігація, обмін і підписання електронних документів), але планів запуску нових додатків саме для B2B-партнерів наразі немає», — пояснюють у компанії. Це зумовлено профілем роботи АТБ — ми насамперед повинні фокусувати ресурси на рішеннях для покупців», — зазначили в компанії.
Нажаль, про Розетку. Вибачте, а як розуміти введення банківських комісії за оплату покупок чи поставку у відділення Розетки власних-Розетки товарів? Будь -який банк , який працює на великих об'ємах, не буде вводити комісію за оплату товару покупцем.
Особисто я, буду користуватися сайтом Розетки тільки для покупок, які не можна виконати на інших площадках, де немає комісій на кожний чих.
Нажаль, про Розетку. Вибачте, а як розуміти введення банківських комісії за оплату покупок чи поставку у відділення Розетки власних-Розетки товарів? Будь -який банк , який працює на великих об'ємах, не буде вводити комісію за оплату товару покупцем.
Особисто я, буду користуватися сайтом Розетки тільки для покупок, які не можна виконати на інших площадках, де немає комісій на кожний чих.
лучше б АТБ створыв терминалы самооплаты у себя, как это делается в нормальных магазинах. Пришёл в АТБ - выйдешь, отстояв 10 минут очереди