Вікторія ГорбікСпецпроєкти
23 червня 2023, 09:00
2023-06-23
Бажав працювати на «галері», а заснував власну діджитал-агенцію. Як киянин розвинув власну справу під час війни
Ярослав Сухарєв, із сімʼї військовослужбовця, народився в Києві. Зараз він founder української діджитал-агенції MyZi Digital, народженої в підвалі під обстрілами, якій нещодавно виповнився один рік. Він розповів dev.ua про народження, яке майже співпало з вторгненням росіян до України, розвиток під пострілами, розширення та подальші мрії.
Він розповів, що у сфері SEO, тобто просування та розвитку сайтів в інтернеті, працює досить давно, з 2015 року. До цього з 2010 року займався SЕО-копірайтингом в одному міжнародному історичному проєкті для власного задоволення та паралельно вів підприємницьку діяльність в індустрії охорони та безпеки.
«Там був такий розділ, як інформаційна безпека, і саме тоді я почав цікавитись айтішною тематикою серйозно», — говорить Ярослав.
2014-й рік змусив його стати перед вибором. Як він розповідає, на роботу тоді влаштуватися не можна було, всі залягли у сплячку, а Ярослав все ж таки згадав про приятеля із SEO й вирішив теж піти туди.
«Хочу на галеру»
Ярослав закінчив курси у 2015 році й одразу разом із другом узяв безплатний проєкт, далі як основна робота пішли проєкти на фрилансі.
Замість галери Ярославу надійшла пропозиція попрацювати у digital-агенції повного циклу SvitSoft на позиції SЕО Teamlead. Там він очолив відділ СЕО, займався його розвитком і просуванням, створив круту команду.
Стрибок у війну
За словами бізнесмена, у кінці 2021 року він почав уже замислюватися про власну справу та розвиток, планував плавно переходити на щось своє, працюючи паралельно в компанії.
Але саме 24 лютого, коли в Україні почалось повномасштабне вторгнення росіян, Ярослав сказав собі «стоп» та, за його словами, вирішив, що доведеться, напевно, почати власну справу набагато раніше за плани.
Бажаючи допомогти, ще коли він працював у складі Svitsoft, Ярослав долучився до розвитку благодійного проєкту Stand with Ukraine. Це сайт, який допомагав залучати кошти на ЗСУ з міжнародних компаній і небайдужих людей по всьому світу.
Діджитал із підвалу
Саме після реалізації благодійного проєкту на початку березня Ярослав зазначив, що він остаточно вирішив робити щось своє.
Оскільки його вподобання лишилися на боці SEO та просування, Ярослав говорить, що почав аналізувати ринок, що на той момент відбувалось із діджиталом. Але в підсумку виявилось, що майже весь діджитал-бізнес просів в Україні.
«І тут я зрозумів, треба започатковувати зараз, поки все зупинилося, треба застрибнути в цей вагон, поки ніші пусті», — зазначає бізнесмен.
Як він розповів, вирішив — і одразу з початку березня створив власну діджитал-агенцію з підвалу, під ракетами, під обстрілами.
Кооперація
У перший місяць, за словами Ярослава, він усе робив сам. Але вже на початку квітня побачив розвиток і розширення, зацікавленість в агенції інших компаній і зрозумів, що настає потреба в розширенні команди. І він запропонував партнерство своїй колезі зі SvitSoft Наталі Тарасенко.
Буферний місяць вони попрацювали безплатно, абсолютно все вкладали в розвиток і далі почали розвиток MyZi Digital вже вдвох. Тому днем народження своєї агенції Ярослав і його команда вважають 5 квітня, коли вони з партнеркою дійшли згоди.
Особливість MyZi Digital
Бізнесмен зазначив, що коли він аналізував ринок ще до відкриття власної агенції, то дійшов висновку, що в Україні є багато агенцій, але більшість із них сфокусовані тільки на конкретних нішах. Наприклад, медичними проєктами займаються одні компанії, e-commerce беруть на себе інші, гемблінг закривають треті.
Зважаючи на те, що бізнес на початку повномасштабної війни в Україні був напівмертвий, партнери вирішили як допомогу надавати консультації підприємствам із питань створення, просування та розвитку сайтів, надавали корисні інструкції.
Згадуючи роботу влітку 2022 року, Ярослав зазначає, що на той момент у них навіть сайту майже не було, «працювало сарафанне радіо та соцмережі».
«У нас не було того, що зараз для діджитал-компанії є необхідним, ні сайту, ні брендбуку, нічого», — говорить він.
За його словами, сайт для діджитал-агенції — це просто необхідність. Насамперед для орієнтира того, чим займається компанія, та оприлюднення досягнутих результатів.
Про команду
Ярослав розповідає, що спочатку вони працювали майже вдвох. Він закривав повністю всю рутинну роботу з роботи з клієнтами, SEO та PPC. Наталя повністю закривала всі питання комунікації з клієнтом.
Минулого літа, як він зазначає, стався невеличкий поштовх в українському бізнесі, «він почав прокидатись». Попри те, що активність обстрілів на той момент знизилась, співробітники новоствореної агенції продовжували працювати віддалено, і, за словами Ярослава, питання про офіс навіть не стояло.
Водночас компанія продовжувала «обростали спеціалістами» наряду з розширенням клієнтської бази, для повноцінної роботи потрібні були SEO-фахівці та SMM, почав формуватись відділ акаунтів — основа будь-якої діджитал-компанії.
Зараз MyZi Digital відкрив офіс у Києві та продовжує потроху розширювати команду, як говорить Ярослав, шукають якісних спеціалістів. До співпраці відкритий будь-який напрям агенції, набирають спеціалістів на SEO, на SMM, на target, на PPC та інших. Але він одразу акцентує, що агенція не оминає й джунів.
В агенції зараз працюють 5 людей безпосередньо в команді та 3–4 — фрилансери. Більша частина команди перебуває в Україні, дехто — у країнах Євросоюзу. До кінця року компанія має плани розширити колектив до 10 людей.
Загартування
Згадуючи часи блекаутів, Ярослав, за його словами, подивився на «кілька кроків уперед». Ще до перебоїв з енергопостачанням зрозумів, що можливі випадки, коли доведеться шукати джерела електроенергії. Організував себе й команду так, щоби західні партнери не знали, що в них є якісь проблеми.
Вирішили купити генератор, який Ярослав відвіз на дачу. Туди могли приїздити колеги в будь-який момент, щоби ним скористатись.
«Але кожний хотів працювати здебільшого з дому, довелось ці процеси теж організовувати», — говорить Ярослав.
Одним із лайфхаків став побачений на YouTube акумулятор і перетворювач із 12V на 220V, для можливості живлення. Такими пристроями оснастили когось із команди. У інших були генератори. Крім того, домовились із провайдерами про оптоволокно й певними пристроями підживлювали роутери.
Про клієнтів і конкурентів
Зараз агенція працює не лише по Києву, а й по всій Україні та також із країнами Євросоюзу, США та Азії. «По всьому світу, крім росії та білорусі», — говорить Ярослав.
У MyZi Digital постійно приблизно 8 клієнтів, але серед них є великі компанії, які мають по 10 сайтів. Також інколи замовники заходять точково для отримання SMM-послуг чи просування.
Як і казав раніше Ярослав, оскільки агенція не обирає певну сферу, то й клієнти різні: медицина, інформаційні технології, репутація в інтернеті, будівництво, e-commerce серед одягу, стилю, техніки або обладнання тощо.
Говорячи про роботу з клієнтами, засновану на власному досвіді та роботі конкурентів, Ярослав відмічає, що основна складова — це суміщення технічного моменту, бізнесу та людських стосунків. І це присутнє здебільшого в невеликих агенціях, яка ще не «поставили клієнта на потік». І на перспективу розвитку бізнесмен відмічає, що вони хочуть залишити клієнтоорієнтованість і людське відношення серед своїх переваг.
За словами Ярослава, побутує думка, що конкуренти — це мало не вороги. Але він зазначає, що в діджитал-сфері вони всі — колеги.
І акцентує, що наявні діджитал-агенції не конфліктують між собою, а кооперуються, щоби розвиватись.
Про фінанси
Бізнесмен розповів, що стартував взагалі з $1000 власних заощаджень. Вони пішли насамперед на підтримання особистого життя, «щоби було що їсти», а також створення інфраструктури, зокрема CRM-системи, оплати Google Workspace, підтримки хостів та інших сервісів для організації роботи з клієнтами.
Навесні 2022 року поступово почали надходити кошти від клієнтів, які давали змогу покривати базові витрати. А з червня агенція вже почала отримувати заробіток. Спочатку середні обороти становили від 50 000 грн до 100 000 грн, проте тенденція пішла до збільшення, як говорить Ярослав, поки зберігається й зараз.
Плани, мрії та цілі
За словами Ярослава, агенція має на меті увійти до списку найкращих 10 діджитал-компаній України.
Крім того, однією з цілей, за його словами, є бажання створити такий мікроклімат у компанії, у якій буде не тільки комфортно працювати, але й престижно. Де можна буде розвиватися, реалізовувати себе та відчувати неймовірне єднання з командою.
Наступною метою є змінити сприйняття діджиталу як розрізнених інструментів для сайтів чи сторінок у соцмережах, використовуючи глобальний інструмент, що дає змогу бізнесу взяти максимум з онлайну.
Не оминули й фінансові цілі. На наступний день народження MyZi Digital планує вийти на обіг у мільйон гривень на місяць.
Щодо просування сайтів. перші ніж їх просувати, я вважаю, що треба зробити хороший, гарний та якісний сайт. Наприклад, це можна зробити за допомогою компанії https://www.adspace-marketing.com/sozdanye-sajtov-2/lending-page/