Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Скільки втратить Україна через масову міграцію айтішників: 3 сценарії розвитку подій 👩‍💻

Чи настане в світі ера електролітаків? Кілька компаній обіцяють презентувати свої розробки вже у 2025 році

Британський стартап Faradair планує виготовити та випустити на ринок гібридний електролітак для регіональних перевезень, повідомляє BBC.

Залишити коментар
Чи настане в світі ера електролітаків? Кілька компаній обіцяють презентувати свої розробки вже у 2025 році

Британський стартап Faradair планує виготовити та випустити на ринок гібридний електролітак для регіональних перевезень, повідомляє BBC.

Крихітний стартап з офісом біля аеродрому, де колись розміщувався перший ескадрон легендарних британських «Спітфайрів», сподівається вписати своє ім’я в історію цивільної авіації, відкривши в ній нову сторінку — електричне повітряне сполучення.

Літачок матиме до 19 пасажирських місць, а замість двигуна — пропелер на електродвигуні. Джерелом електроенергії стане невелика газова турбіна.

Для збільшення підйомної сили, а також зльоту та посадки на невеликих аеродромах, апарат має три опорні поверхні. Це зробить літак трохи схожим на винищувач часів Першої світової, хоча його аеродинамічні показники будуть на найсучаснішому рівні.

Голова компанії Ніл Клоулі наголошує, що в порівнянні з аналогами у подібної машини значно менше рухомих частин, що скоротить витрати на експлуатацію. Крім того, двигун літака створює набагато менше шуму та шкідливих вихлопів.

«Ми вирішили зробити літак не лише економічним, а і низьковитратним, але також безшумним та екологічно чистим», — цитує видання голову Faradair Ніл Клоулі.

Літак Faradair, каже Клоулі, дозволить швидко і дешево переміщатися між не дуже віддаленими один від одного містами: наприклад, з Лондона до Манчестера можна буде злітати за 25 фунтів, що дешевше за квиток на поїзд.

Планується, що перший літак підніметься у повітря 2025 року, а повноцінне комерційне використання має розпочатися 2027-го.

Faradair — не єдина компанія, яка побачила потенціал електричної авіації саме сьогодні. Зокрема, каліфорнійська Wright Electric планує вивести на ринок повністю електричний літак на сто місць у середині цього десятиліття. Він базуватиметься на наявній машині Bae146, але її чотири турбодвигуни замінять на електричні пропелери.

Компанія вже розпочала партнерство із великим лоукостером Easyjet. Електролітак, як планує Wright Electric, використовуватиметься для перельотів тривалістю близько години — це такі маршрути, як Лондон — Париж, Нью-Йорк — Вашингтон або Гонконг — Тайбей.

Проте випробовувати літак будуть не в повністю електричному, а в гібридному режимі. Спочатку на електромотор замінять лише один із чотирьох двигунів Bae146. Якщо тестування піде за планом, то на електромотори замінять й інші двигуни.

Голова Wright Electric Джеффрі Енглер каже, що потенційні покупці оцінили цей підхід і, можливо, самі слідуватимуть йому надалі, при виробництві нових літаків.

Основна складність електрифікації літака в тому, що навіть найкращі акумулятори не здатні зрівнятися з авіапальним за витратою енергії на одиницю ваги. Це означає, що вони надто важкі для далеких польотів.

А деякі електролітаки, такі як e-Genius, перебувають у розробці вже близько десяти років.

«Сьогоднішнім акумуляторам до цього далеко», — каже доктор Андреас Стромаєр, голова авіаінженерного факультету.

З середини 1990-х років у Штутгартському інституті вивчають потенціал гібридної та електричної авіації. Створений тут експериментальний двомісний електролітак e-Genius вперше піднявся у повітря понад десять років тому.

Затрати енергії — близько 200 ват-годин на кілограм, а треба б 1000 або 1500. Науковці кажуть, що ще далекі від того, що потрібно для великого літака.

Eviation

Компанія Eviation розробляє електролітак на дев’ять місць під назвою Alice. Його розробляють останні кілька років, і він розрахований на політ дальністю до 1000 км виключно на електриці. Eviation почне випробувальні польоти Alice цього літа.

Airbus

Мета проєкту ZEROe авіагіганта Airbus — запустити повністю екологічний літак до 2035 року. Але електротехнології навряд чи стануть у пригоді для далеких перельотів. Можливо, саме тому в авіагіганта Airbus інші пріоритети. У 2017 році компанія розпочала розробку прототипу гібридного літака E-Fan X разом з Rolls-Royce та Siemens. Як і проєкт Wright Electric, він ґрунтується на вже наявному Bae146.

Корисна добірка для джунів: 30 питань на співбесіду та приклади тестових:

🔸 DevOps

🔸 Project Manager в GameDev

🔸 Fullstack-developer

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
Запорізька компанія розробляє «народний електромобіль» зі швидкою зміною акумуляторів
Запорізька компанія розробляє «народний електромобіль» зі швидкою зміною акумуляторів
Запорізька компанія розробляє «народний електромобіль» зі швидкою зміною акумуляторів
Tesla встановила новий рекорд з постачання електромобілів, не дивлячись на проблеми з логістикою
Tesla встановила новий рекорд з постачання електромобілів, не дивлячись на проблеми з логістикою
Tesla встановила новий рекорд з постачання електромобілів, не дивлячись на проблеми з логістикою
Електричні Таврія і Славута. Дніпровські інженери створили кілька варіантів українських електрокарів
Електричні Таврія і Славута. Дніпровські інженери створили кілька варіантів українських електрокарів
Електричні Таврія і Славута. Дніпровські інженери створили кілька варіантів українських електрокарів
Винахідники з КПІ запатентували гібридний електромобіль, що працюватиме на органічних відходах
Винахідники з КПІ запатентували гібридний електромобіль, що працюватиме на органічних відходах
Винахідники з КПІ запатентували гібридний електромобіль, що працюватиме на органічних відходах

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.