Бронеавтомобілі «Укрбронетехніки» на 30% дешевші за імпортні: 9 фактів про українські броньовики
Завдяки союзникам Україна має щонайменше 20 моделей броньовиків. А що відомо про бронеавтомобілі українського виробництва?
Завдяки союзникам Україна має щонайменше 20 моделей броньовиків. А що відомо про бронеавтомобілі українського виробництва?
Завдяки союзникам Україна має щонайменше 20 моделей броньовиків. А що відомо про бронеавтомобілі українського виробництва?
Хоча точні цифри ніхто не називає, порівняння різних даних свідчить, що загальна кількість вироблених українських бронеавтомобілів за час великої війни давно перевищила 1000, повідомляє «Економічна правда».
Український ринок поділений між двома компаніями: «Українська бронетехніка» та НВО «Практика». Власні розробки бронеавтомобілів також мають КрАЗ та державний «Укроборонпром», однак їхня продукція не популярна, зауважили в ЕП.
НВО «Практика» — лідер за обсягами випуску. Компанія виробляє близько двох третин вітчизняних броньовиків. Вона випускає не лише броньовані пікапи на шасі Ford F550, а й МРАПи «Козак-2». МРАП — це важкий бронеавтомобіль, який краще озброєний та перевозить значно більші вантажі.
«Укрбронетехніка» тимчасово виробляє лише легкі бронеавтомобілі «Новатор», але у 2024 році планує повернутися до виробництва МРАПів.
Повний цикл виробництва однієї машини від замовлення шасі до відправлення на фронт — девʼять місяців.
Велика перевага українських бронеавтомобілів — ремонт усередині країни, а також у багаторічних випробуваннях машин в умовах війни.
Також українські компанії виграють за ціною — близько 9 млн грн за штуку. За словами Владислава Бельбаса, бронеавтомобілі «Української бронетехніки» на 30% дешевші за імпортні. Щодо якості ситуація неоднозначна. Є західні машини, які не витримують темпу українсько-російської війни та ламаються, а є дорогі та якісні авто в хорошій комплектації, як австралійські МРАПи Bushmaster.
Нові виклики на полі бою породжують нові моделі машин. Наприклад, зараз у Сил оборони з’явилася потреба в перевезенні більшої кількості людей, тому «Українська бронетехніка» за ініціативи кількох замовників створила збільшену версію машини «Новатор» на десять місць. Початкова версія вміщувала лише пʼять осіб. Скоро компанія планує представити й новий МРАП на заміну «Варті». Останню припинили випускати через потребу в білоруських деталях.
Не відстає від конкурента й НВО «Практика». У ЗСУ є відчутний дефіцит спеціалізованої техніки для медичної евакуації, тому компанія розробила і спільно з Мінстратегпромом випробувала нову медичну евакуаційну машину на базі сучасного «Козака-7».