💰🚀 USDT, BTC, ETH - це все просто купляється в Trustee Plus в пару кліків. Встановлюй 👉

Розповсюджені помилки під час вибору доменного імені

Обрання доменного імені для свого вебсайту є складною задачею, що пов’язано із багатовекторністю вказаного питання. Лише дотримуючись певних правил можна досягти успіху в розв’язанні питання обрання свого домену. І в цьому вам можуть стати у пригоді  поради фахівців офіційного реєстратора доменних імен FREEhost.UA.

Залишити коментар
Розповсюджені помилки під час вибору доменного імені

Обрання доменного імені для свого вебсайту є складною задачею, що пов’язано із багатовекторністю вказаного питання. Лише дотримуючись певних правил можна досягти успіху в розв’язанні питання обрання свого домену. І в цьому вам можуть стати у пригоді  поради фахівців офіційного реєстратора доменних імен FREEhost.UA.

Чи варто використовувати довгі імена

Ім’я домену повинно бути яскравим, ємким та легко запам’ятовуватися. Це аксіома. Однак реалізувати це на практиці вдається не завжди. Основною причиною цього є те, що всі найкращі імена доменів у найбільш розповсюджених доменних зонах, наприклад, таких як, com, info, com.ua вже давно зайняті. І тому майбутні власники ресурсів починають вишукувати різні шляхи, щоб обійти цю проблему стороною.

У більшості випадків замовники «вирішують» цю проблему за рахунок збільшення кількості символів у назві вебресурсу. Звісно, такий підхід цілком відповідає правилам більшості доменних зон, згідно з якими в назві допускається 63 буквено-цифрові символи, а також «тире». Однак у такому випадку назва стає довгою та мало сприйнятливою для відвідувачів, що негативно впливає на просування бізнесу в інтернеті. І не тільки в інтернеті. Можна собі уявити ситуацію, коли на замовленій на радіо чи телебаченні рекламі диктором промовляється назва сайту, котра складається із шістдесяти трьох символів! У цьому випадку про нормальне сприйняття назви взагалі не йдеться.

Ми навели приклад крайнього випадку, але принцип залишається тим самим — довжина доменного імені не повинна бути занадто великою. Нормальною практикою є використання назви сайту із 6–15 символів. Саме такий діапазон символів в імені є оптимальним. Для преміумдоменів доступне використання 2-х — 4-х символів, але це вже зайві витрати.

Якщо назва домену довга, можна для виразності використовувати символ «тире» між складовими частинами назви. У такому разі враховуйте що при вимовлянні на цей символ треба додатково звертати увагу слухача. Також є ймовірність, що конкуренти або сквотери зареєструють ім’я без тире, що призведе до втрати частини корисного трафіку. Тому у разі, якщо ви обираєте такий домен обов’язково реєструйте ім’я без «тире» також.

Але що робити, якщо всі короткі імена зайняті й символ «тире» не допомагає? Виходом тут може стати вибір однієї з регіональних чи тематичних доменних зон, котрих зараз чимало у продажу. Наприклад, серед newTLD доменів зустрічаються такі варіанти, котрі можуть бути набагато кориснішими для просування бізнесу, ніж використання популярних зон загального користування. Приклади: .cafe, .capital, .business, .photos, .pizza та багато інших тематичних зон. 

Транслітерація проблеми не вирішить

Доволі розповсюдженою практикою серед потенційних власників вебресурсів є застосування методу транслітерації символів при формуванні доменного імені. Сутність методу полягає у формальній заміні символів однієї мови на відповідні «аналоги» іншої. У деяких випадках таке рішення дійсно «працює». Наприклад, у випадку сайту тваринницької ферми назва «молоко» може буде легко перетворена на назву «moloko», що є цілком прийнятним. Але у багатьох інших випадках немає чіткої відповідності між символами різних алфавітів і тому кінцева назва ресурсу може бути досить незрозумілою. Приклади: bydyak (будяк), vals (вальс), piven (півень) і т. д. Такі назви погано сприймаються та вносять плутанину.

Якщо обрати ім’я домену на кирилиці — чи це допоможе?

На перший погляд, це виглядає ідеальним рішенням — чітке та зрозуміле ім’я на рідній для користувачів мові. Однак його повноцінне застосування на практиці обмежене технічними особливостями. Такий домен не зручно використовувати у якості Email, тобто відправляти чи отримувати електронні листи. І це є досить суттєвим обмеженням.

Виходом тут може стати придбання декількох доменів — один на латиниці, для офіційного електронного листування, інший рідною мовою для просування у ЗМІ та інтернеті. Це значно згладить вказаний недолік та дасть змогу привернути більше потенційних клієнтів.           

Яких правил потрібно дотримуватися при реєстрації домену у зоні .UA

Згідно з правилами доменної зони .UA, зареєструвати домен може тільки власник однойменної торгової марки. Якщо ви реєструєте торгову марку саме для реєстрації домену .UA, краще за все щоб ТМ була текстова, та написана латиницею. Тоді під час реєстрації домену питань виникати не буде. Оскільки графічне зображення складне, а іноді й не можливо привести до однозначного текстового вигляду. Якщо ж торгова марка кирилична, треба використовувати правила транслітерації для переведення кириличних символів у латиницю, і результат такого перетворення може не задовольнити.

Оплачувати зроблене замовлення краще вчасно

Потенційному власнику вебресурсу із гарною назвою також слід враховувати фактор часу, котрий впливає на те, чи отримає замовник те, що хоче. Реєстраторів доменів дуже багато і на сайті кожного з них можуть будь-якої хвилини зареєструвати те ж саме ім’я, допоки домен не зареєстрований вами. Тому треба пам’ятати що лише після надходження коштів від замовника та початку процесу реєстрації імені, домен стає недоступним для інших покупців.

Дублер завжди в програші

Бажання отримувати гарний дохід без застосування великих зусиль і вкладання значних коштів іноді стимулює деяких горе-бізнесменів йти на очевидні хитрощі при обранні назви сайту.

Хитрість полягає в копіюванні або незначній видозміні вже розкрученого та добре відомого брендованого імені. У такому разі схожість назв сайтів призведе до відтоку певної кількості клієнтів від компанії-власника бренду до компанії — «копіювальника». А це все збитки. І тому досить часто власники брендів звертаються до судової влади, або розпочинають досудовий розгляд за процедурою UADRP, за видалення або передачу домену власнику ТМ. І виграють справи.

І тому з нашої сторони тут буде дві поради. Перша порада — не намагайтеся заробити «на халяву», рано чи пізно хитрість розкриється і ви можете втратити навіть те, що мали.

Друга порада — при реєстрації вашого брендованого доменного імені намагайтеся «захопити» ще кілька аналогічних імен у популярних доменних зонах, наприклад, com, com.ua та інших. Це убезпечить вас від проявів «копіювальників» та дасть змогу повністю контролювати ситуацію та використовувати заброньовані імена для різних потреб — просування в мережі, реклами тощо.

Вказуйте правдиві дані при реєстрації

На жаль, іноді трапляються ситуації, коли замовник ресурсу вказує неправдиві персональні дані при його реєстрації. Наприклад, може бути вказане інше прізвище, адреса проживання чи контактні дані. Звісно, це не є кримінальним злочином, але це є порушенням правил використання доменних імен, чітко прописаних у відповідних документах міжнародної корпорації з присвоєння імен та адрес ICANN.

Відповідно до правил ICANN, замовник домену зобов’язаний підтвердити свою особу у разі перевірки відповідності внесених до реєстру даних — адміністратором реєстру доменної зони. Якщо ж замовник вкаже неправдиву адресу електронної скриньки, або ПІБ, то він просто фізично не зможе це зробити. У такому разі домен буде заблоковано.

Для того, щоб уникнути вказаних наслідків «необачності» зі сторони замовника, необхідно вказувати правдиві відомості про свою компанію та про себе особисто при реєстрації доменного імені. Якщо ж вам конче необхідно «прикрити» декотрі відомості про себе чи компанію від сторонніх очей, завжди можна скористатися додатковою послугою реєстратора, в результаті чого відомості про вас будуть приховані із загального доступу у сервісі WHOIS. 

Дотримання правил доменної зони — запорука успіху

Перед тим, як придбати домен у певній зоні, необхідно детально ознайомитися із встановленими для цієї зони правилами. В іншому випадку домен може бути заблокований, а кошти втрачені. Наприклад для зони EU власник має бути обов’язково з Євросоюзу, а зону edu.ua може зареєструвати лише навчальний заклад з 1–4 рівнем акредитації.  

Сподіваємось наші поради стануть вам у пригоді під час вибору домену. Якщо у вас виникнуть додаткові питання, реєстратор доменів FREEhost.UA буде радий Вам допомогти.

УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.