Скоро нове відео про те, як ТОП EVO Мельник перейшов на українську під мінами 🎞

Реконструктор козаччини створює гру «Дике Поле», де треба з нуля розбудувати слободу. Проєкт робить сам, а тестують діти

Дмитро Гладкий — розробник ПЗ та front-end у великій міжнародній ІТ-компанії. Вільний час він присвячує своєму хобі — розробці ігор про Україну часів козаччини. З 2017 року він повністю сам зробив чотири повноцінних гри на цю тематику. Їх можна скачати тут.

Зараз він продовжує розробку мобільної гри «Дике Поле: Слобода», яку нещодавно переніс з Flutter на рушій Unity. Дмитро хоче, щоб українці створювали більше українських ігор, в які будуть грати їхні діти.

Залишити коментар
Реконструктор козаччини створює гру «Дике Поле», де треба з нуля розбудувати слободу. Проєкт робить сам, а тестують діти

Дмитро Гладкий — розробник ПЗ та front-end у великій міжнародній ІТ-компанії. Вільний час він присвячує своєму хобі — розробці ігор про Україну часів козаччини. З 2017 року він повністю сам зробив чотири повноцінних гри на цю тематику. Їх можна скачати тут.

Зараз він продовжує розробку мобільної гри «Дике Поле: Слобода», яку нещодавно переніс з Flutter на рушій Unity. Дмитро хоче, щоб українці створювали більше українських ігор, в які будуть грати їхні діти.

Що треба робити в грі

Треба побудувати свою слободу. Від Січі вам видається земля, яку ви будете освоювати. Слобода — коли запорожці колонізували наші південні землі.

Задачі від дуже простих до дуже складних. Просте — це добути каміння, нарубати дерев. Складне — з дерева зробити дошки, з дошок будівлі, з зерна борошно, а з нього хліб. Потім відкрити шахту, ливарню для металу, з якого потім зробите самопал. Далі робите козака — йому потрібна гармата, віз та кінь, а коню зерно. Воно все пов’язано між собою, виробничий процес на 5-6 ланцюгів.

На якому вона етапі 

У першої версії «Дикого поля» на Flutter вже близько 5000 завантажень. В місяць — біля 300, і зараз інстали ростуть. Я її ніяк не рекламував — хто у твіттері знаходить, хто так.

Ремейк гри, що на Unity, поки що в альфа-версії, яку можна завантажити тут.

Коли реліз

Планую випустити «Дике Поле» вже в осени. Але не ставити на цьому крапку: до весни випускатиму оновлення, також в планах додати ще одну мапу (пустелю чи степ, якусь частину української географії).

Мультиплейер в грі має з’явитися через рік. 

Частина з продажів — на ЗСУ

Планується, що гра буде платною, десь за $2-3 долари. В мене є плани від продажу гри — якщо вона, звісно, буде продаватися —  частину коштів віддавати на ЗСУ і «Повернись живим». Я це і так роблю з власних коштів, а так ще й з гри.

Історично достовірна гра

Я займався реконструкцією козаччини впродовж 14 років. Мій клуб базувався лише на історично підтверджених джерелах: тобто, якщо в козаків були такі самопали — значить ніякі інші не можна використовувати.

 

Я кілька разів читав спогади Гійома де Боплана та інших істориків, що писали про життя козаків та тогочасну Україну.  Квести частково будуть історичні. Наприклад зібрати козаків в похід на Очаків. Історичні персонажі, посли і отамани, роздаватимуть квести.

Хто гратиме в Дике Поле

Думаю, що не молодь — школярам зазвичай таке нецікаво. Це будуть чоловіки 30+, яким подобається економіка. Або майнкрафт від третього обличчя. Від теми війни я відмовився — хотів спокійну економічну гру.

В грі вже є 5 мов: українська, англійська, турецька, польська та німецька мови. Це в Твіттері підписники самі вызвались допомагати.

 Турок переклав інтерфейс, поляки теж переклали на свою мову. Англійську та українську локалізував я.

Я роблю гру сам

Кожен день після роботи і на вихідних, може по пів години в день. Я ще записую подкасти на YouTube, веду Telegram-канал з щоденником гри. А потім дивишся на все це і думаєш — ну ніфіга собі, скільки всього зробив за пів години в день

Всі задачі все веду і відмічаю в проджект лісті на  Github. Якщо не будеш робити так, як в професійному житті, нікуди не припливеш.

 

Так-то я в команду нікого не шукаю. Я сам по собі. Може, хіба що зі звуком потрібна допомога — хтось, хто зможе написати ембіент доріжку, звертайтеся.

Мені ще допомагала одна дівчина-аніматорка — робила моделі, текстури, оптимізації. Це для неї було теж як хобі, вона сама мені написала. Я її ніколи не бачив, ми лише в телеграмі переписувалися.

Вона з Харкова, зараз зникла і вже місяць з нею немає зв’язку. Сиділа в підвалі. Де зараз — не знаю. 

Всі мої модельки для гри є в мене на GitHub в публічному доступі, тож можна користуватися. 

Там понад 300 будівель, дерев, знарядь праці. Бо це проблема — коли робиш гру з українською тематикою, немає потрібних моделей взагалі. В основному якийсь космос, ельфи, вікінги.

Діти-тестувальники

Діти знайшли всі баги, які я пропустив, бо клацали все підряд.

 У мене троє, один малий, тому тестують двоє. Скачували «Дике Поле» таємно від мене і рубилися. Я їх також заохочую до всього цього — ми разом зробити геймдизайн їхньої гри.

Розробка під час війни

На початку березня ми потрапили в окупацію, де просиділи 10 днів. Виїхали невдало з Києва в Нову Басань, а через 2 дні туди заїхали «рузькі» танки. Там було не до розробки: вони стріляли, ми ховались в підвалі. 

Згодом я вивіз сім’ю з окупації до Івано-Франківська. Ми тікали полями. Лише через 5 днів я зміг прийти в себе, щоб якось працювати. У нас ще й через паркан був військовий аеродром, і коли ми приїхали, його якраз росіяни два дні бомбили. 

В цілому, я втратив місяць розробки через війеу. Пам’ятаю, що ще 23 лютого ввечері щось комітив. Потім закомітив аж 20 березня. Але зараз уже вийшов на 90% того, що робив до війни.

Чи є в «Дикого поля» конкуренти

Поки що я не бачив. Зараз серед нових українських ігор — патріотичні флеш-ігри, як з 2000х, які виходять кожен тиждень

З байрактара постріляти,танки повзривати, путіна вдарити — пограв 5 хвилин і забув. У мене все-таки більш повноцінна гра.

Ще є гра «Острів» від українського розробника. Це масштабна гра-стратегія, де ти економіст в 18 столітті й займаєшся розбудовою слободи. Але вона з іншого ґатунку, і це не мобілка, а під Windows.

Грай в українське

Це моя головна ідея. Наскільки я знаю, це друга гра про Україну після «Острова», що зараз розробляється.

Це парадокс нашого айті: геймдевелоперів багато, а нічого свого немає. Роблять якісь «три в ряд».

Так, я теж працюю на міжнародний ринок вдень. А ввечері роблю свою гру, хоча я навіть не геймдевелопер. Це мене і дивує. У великих геймдев-компаніях України по 1000 співробітників. Чому ніхто з них ніхто не може об'єднатися, сісти і зробити щось?

У нас за свої розробки взагалі не заведено платити. Навпаки — скажуть: «Що ти фігнею займаєшся? Тут війна, а ти якісь кубики робиш». Я навпаки вважаю, що має бути культурна експансія.

От мої діти ростуть і грають в Minecraft чужий. А хочеться, щоб українські діти грали в щось про свою історію. 

Плани на майбутнє

Мрію зробити гру на кшталт Gothic про Запорізьку січ. Це буде стратегія з відкритим всесвітом. Але це колосальна задача років на 8, і потрібна команда людей, які це зможуть робити довго. 

Одну з попередніх ігор — інтерактивні історії — мені писали люди, але вони швидко перегорали. Зазвичай був запал на 2-3 тижні, а треба було 2-3 роки. Я ж можу це робити і 5 років. Тому це одна з причин, чому я один.

Є така мрія: якщо «Дике Поле» буде фінансово вдалою грою, перейти на фултайм. Хоча з інді-розробкою така історія, що вистрілює одна гра на мільйон. Але поки не спробуєш — не взнаєш.

«Russian warship go fu*k yourself» – гра де треба топити російські кораблі. Її зробили два підлітка з Сум у перервах між уроками та обстрілами
«Russian warship, go fu*k yourself» — гра, де треба топити російські кораблі. Її зробили два підлітка з Сум у перервах між уроками та обстрілами
По темi
«Russian warship, go fu*k yourself» — гра, де треба топити російські кораблі. Її зробили два підлітка з Сум у перервах між уроками та обстрілами
«Все буде Україна». Зявилась нова гра українського розробника про утилізацію ворожих танків
«Все буде Україна». З’явилась нова гра українського розробника про утилізацію ворожих танків
По темi
«Все буде Україна». З’явилась нова гра українського розробника про утилізацію ворожих танків
SAP відкрив вакансії для українських біженців. Кого шукають
SAP відкрив вакансії для українських біженців. Кого шукають
По темi
SAP відкрив вакансії для українських біженців. Кого шукають
Втрата 120 000 євро, три роки життя на побудову власної аналітичної моделі та заробіток у сотні тисяч доларів.

Читайте історію заробітку на біржах.

Хочете повідомити важливу новину?
Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання
в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.