💳 Кожен. Повинен. Мати. Trustee Plus: криптогаманець і європейська платіжна картка з лімітом 50к євро 👉
Стас ЮрасовСтартап
20 березня 2023, 09:07
2023-03-20
Українці створили голографічний екран, як у Star Wars. Вони розповіли нам, як підкорятимуть світ
Легко й просто перетворите Zoom на голографічний чат, створіть особисте музичне голо-шоу або голографічну сцену для прямих трансляцій. Це опис нового продукту, створеного українськими розробниками. Як ви вже здогадалися, мова піде про голографічний екран.
А тепер детально про те, хто його розробив, навіщо і яке в цього стартапу майбутнє.
Початок
Історія почалася з того, що два друга Володимир Тюжін (підприємець) та Ігор Старенький (раніше працював в компанії «ІТ-Інтегратор» та у проєктах Kyiv Smart City) задумали розробити портативний гаджет для голограм.
Ідея створення голографа виникла у Влада ще у 2004 році. Він займався організацією проведення вечірок. І подумав, що можливо було б створювати телемости з великими екранами для трансляцій живих концертів.
Як спрацював MVP
Уже у 2017 році партнери створили перший MVP. Виникла ідея використати перші моделі екрана в школах, як елемент STEM-навчання.
Першим клієнтом голографічного стартапу була «прогресивна і новаторська Новопечерська школа». «Ми обладнали там STEM-лабораторію, до складу якої входила фото/відеостудія з голографічним екраном», — додає Ігор.
Вчителі почали використовувати цей екран як інструмент нестандартного відображення навчального контенту під час проведення уроків. І це дало свій ефект. Діти почали сприймати інформацію краще.
Патентування та краудфандинг
Отримавши перший досвід у школі, Володимир та Ігор зрозуміли, що їхня ідея спрацювала і треба її масштабувати. А для цього треба гроші.
У 2020 році партнери отримали патент на свою розробку в Україні й пішли збирати гроші на Kickstarter. Для того, щоб це зробити, їм знадобилося зареєструвати компанію в США — у Делавері. Вона отримала назву Hollider Inc.
На краудфандингу вдалося зібрати ще $35,5 тисяч. Влад та Ігор на Kickstarter продавали свій пристрій за $249. У цю вартість входила вартість екрана та софт (а про софт — пізніше).
Але ж фінальна сума збору не демонструвала реальні показники тесту. «За фактом, покупці купували екран за $249 ($169 + $80 за доставлення), софт за $50 (річна ліцензія). Плюс 2/3 покупців були готові докупити проєктор, що рекомендується, за $300. У середньому один загальний чек — це $599, що для Kickstarter, можна сказати, неймовірно», — розповідає Володимир. Тому що зазвичай середній чек на платформі набагато нижче.
Що це за екран
По суті, це переносний прозорий екран на 23 дюйми. Він може працювати з будь-яким проєктором. До комплекту входить спеціальне універсальне кріплення для екрана та проєктору разом із підставкою, щоб поставити гаджет на стіл.
Виробництво планується в Китаї. Там завод відпрацював з українським стартапом R&D — вже є затверджене ТЗ на виробництво.
Через те, що екран прозорий, складається враження, що зображення, яке створює промінь проєктора, нібито висить у повітрі. Цей ефект досягається через те, що проєктор не вміє рендерити чорний колір. Тому картинка виходить без чорного заднього фону.
Пам’ятаєте, як у «Зоряних війнах» Дарт Вейдер виходив на зв’язок зі своїми «підлеглими». То була маленька картинка, яка з’являлася поверх якогось дивного гаджета. От десь так виглядає і голограма від Влада та Ігоря.
До того ж екран у парі з проєктором добре працює у денному світлі (якби ви робили проєкцію просто на білу стіну, то світло б довелося вимкнути). Бо картинка була б розмитою.
У чому унікальність
Ігор зізнається, що у світі є аналоги. «У чому наша унікальність? Ніхто не додумався використовувати цей екран для домашніх потреб. Це перший у світі мас-маркет HOLO-екран, який доступний кожному», — підкреслює він.
Для чого можна використовувати
Голограф можна використовувати як додатковий екран до свого основного екрана. Або ж вигадати цьому екрану інші застосування. Наприклад — використовувати в інтер’єрі (камін, акваріум), в рекламі, для відеоколів, щоб відтворити ефект присутності. Або ж навіть на концертах і вечірках.
Про вечірки та концерти — окремо. Цікаво, що екран та проєкцію можна використовувати разом зі спеціальним софтом SpaceIn, який має бібліотеку з тисяч відеокомбінацій.
Цей софт вміє чути звук та робити 3D візуалізацію. За допомогою цього софта музика оживає і ви можете її бачити. Це створює додатковий ефект присутності.
Він розповідає, що попередні версії подібного рушія використовували такі компанії, як Apple у 2001, Microsoft 2003. Ось тут, наприклад, Стів Джобс представляє свої комп’ютери й акцентує на артвізуалізації музики.
Що у планах
Провести у Києві концерт симфонічного оркестру HOLOvision, який виконає музику з культових науково-фантастичних фільмів Star Wars, Star Trek, 2001, Space Odyssey, Blade Runner, The 5th element, Interstellar на «фантастичному голографічному екрані». «Плануємо анонсувати цю подію і почати продавати «квитки на перегляд лайвстріму», — додає Володимир. У ціну квитка буде входити домашній holo-екран і смарт 3D-проєктор. Людина отримує їх поштою.
Створити хмарний відеострімінговий сервіс артвізуалізації музики, подкастів тощо, із застосуванням зв’язку 5G. «У Швеції є Spotify (аудіострімінгова платформа), а в Україні буде Holotify (відеострімінгова платформа) для художників, графічних дизайнерів тощо», — каже Володимир. Акцент — на імерсивних екранах (Holo, AR, VR). Але і на звичайних екранах візуалізація музики також цікаво буде виглядати, вважає розробник.
Що треба
Наразі команда шукає партнерів із міжнародним досвідом (виробництво медіаконтенту, ТБ компанії, стрімінгові сервіси). Партнер міг би допомогти у створенні унікального медіаконтенту з концерту HOLOvision зі спеціальною трансляцією.
«Ми б хотіли зробити революцію, поки такі монстри як Google та Apple думають над складними рішеннями голограм, ми вже зробили перший крок — доступну голограму може отримати кожний», — каже Ігор.
Коли власників екранів Hollider буде досить багато, розмірковує Ігор, можна заходити до менеджерів, таких як Netflix і пропонувати їм створити окремий контент під такий вид екранів. Це вже буде HoloNetflix. По суті це може створення Holo TV.
Для масштабування проєкту команді стартапу, як каже Ігор, необхідні додаткові інвестиції у сумі — $500 000. Ці інвестиції дадуть можливість почати масове виробництво, організувати маркетинг, підсилити команду необхідними людьми, а також завершити виконання зобов’язань перед бекерами Kickstarter.
HOLO X fast to UA 😂 money crashing
Это не голографический, а проекционный полупрозрачный экран. Здесь нет никакой голографии. Учите физику
и прежде чем писать то, о чем не знаете - заглядывайте в Википедию. Как этим аферистам выдали патент на голограф я вообще не представляю) https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D0%B8%D1%8F