🚨⚡🚨 Біткоін по $100к. Час встановлювати Trustee Plus і безкоштовно випускати картку для розрахунків 👉
Марія БровінськаСтартап
16 жовтня 2023, 15:26
2023-10-16
«Ми офіційний партнер із розробки Meta». Бліцінтерв’ю із засновником студії FFFACE.ME, що створила найбільше у світі AR-дзеркало, колекцію віртуальних секс-іграшок і працевлаштувала віртуальну блогерку
7 жовтня на фасаді торгово-розважального центру Gulliver відбувся запуск найбільшого AR-дзеркала у світі, розробленого українською студією FFFACE.ME для бренда Maybelline New York. Кожен відвідувач мав можливість побачити себе через фільтр із доповненою реальністю в режимі реального часу. dev.ua поспілкувався із gsdзасновником студії FFFACE.ME Дмитром Корніловим про долю колишніх проєктів і нові можливості, які створюють українці для креативних проявів бізнесу.
FFFACE.ME на ринку працює вже давно та ще до війни ви працювали з досить нетривіальними рішеннями. Зокрема, усі пам’ятають віртуальну блогерку, яку найняла Rozetka. Розкажіть, яка доля цього проєкту?
— Astra Starr активно розвивається та працює над різними проєктами. Після початку повномасштабної війни вона займалася волонтерською та благодійною діяльністю.
Пізніше Астра випустила колекцію цифрового одягу. А нещодавно вона запустила сміливу колекцію віртуальних секс-іграшок.
Отже, Астра еволюціонує, змінюється і скоро ви почуєте про її нові гучні колаборації як з українськими, так і зі світовими брендами.
У вашому доробку був проєкт із віртуального одягу — що з ним?
— У нашому портфелі було багато різних проєктів, повʼязаних із цифровою модою. Одяг із доповненою реальністю — один із них. Нам вдалося започаткувати цей тренд. З часів нашої першої колекції з Finch 3 роки тому ми вже зробили понад 50 колекцій одягу з доповненою реальністю як для локальних, так і всесвітньо відомих брендів.
Найгучнішою є наша колаборація з брендом Bershka. Перша колекція була представлена весною в Лісабоні. Вона була розпродана за тиждень у фізичних бутиках бренда по всій Європі й за місяць — онлайн. Охоплення становить: понад 56 000 сторіз та постів, понад 1,7 млн вражень, а загалом, враховуючи публікації в міжнародній пресі, — понад 10 млн. Нещодавно в Мілані ми представили другу колекцію й уже готуємо наступну.
Наразі український благодійний фонд Make it Real запускає колекцію напівцифрових футболок, розроблених FFFACE.ME. Усі гроші від продажів буде спрямовано на допомогу підопічним фонду.
Тож якщо підбивати підсумки, продукт став трендом, а ми — одні зі світових лідерів у його виробництві.
Чи досі основа вашої діяльності — створення фільтрів для соцмереж брендів? Розкажіть, як розвивається цей напрям?
— AR-фільтри продовжують бути в тренді, але якщо раніше головною платформою був Instagram, то тепер популярність набирають TikTok-фільтри. З точки зору бізнесу, також підвищується кількість міжнародних брендів і їхній рівень. За минулий рік ми робили фільтри для Prada, Mugler, Meta, Maison Kitsuné, Marc Jacobs, Jean Paul Gaultier, LVMH тощо.
Один з останніх ваших проєктів — це AR дзеркала, одне з яких ми можемо бачити на фасаді «Гуліверу». Розкажіть, як з’явилася ідея такого рекламного інструменту та як він створювався?
— Три роки тому ми запитали себе: як гідно представляти наші продукти офлайн? У нас не було ані стратегії, ані очікувань. Ми вигадали дзеркала, як тестовий формат для залучення нової аудиторії до продукту на івентах. Вразило те, як люди активно взаємодіяли з ними, без будь-якого інструктажу або штучної мотивації. Тоді прийшло розуміння, що це окремий перспективний продукт. Ми тестували різні варіанти й розміри екранів для різних сегментів: тех, бʼюті, B2B, B2C і тд. І вже потім прийшли до певних конфігурацій, які працюють на 100%.
Конфігурація, яку нещодавно ми відпрацювали з Prada — це AR-дзеркало, що не тільки відображає людину через фільтр, а також друкує фото цього експірієнсу.
Крім того, ми побачили, що маленькі дзеркала на базі IPAD чудово працюють у бʼюті-ритейлі.
Ми переконані, що час рекламних матеріалів, які просто пропонують поглинати статичний або відеоконтент, пройшов. Як в інтернеті є термін «банерна сліпота», так само і в офлайні. Люди вже не дивляться на класичні рекламні матеріали й ми вважаємо, що їх треба оновлювати, додаючи інтерактивність.
Кейс для Maybelline New York на фасаді ТРЦ «Гулівер» у Києві є дуже показовим. Було створено фільтр, який відображає ефект нового продукту- туші. Коли людина дивиться в дзеркало, вона бачить цей продукт в дії й, крім цього, привертає до себе увагу навколишніх, опинившись на величезному рекламному носії. Це знаковий проєкт, бо ніхто у світі ще не перетворював носій розміром 4000 м² в AR-дзеркало. Важливо для нас, що створений він був саме в Україні.
Скільки людей залучено в реалізації цього проєкту та які технології лягли в основу? Скільки коштує створення такого дзеркала та які сфери застосування інструменту, за вашим задумом, є найбільш релевантними?
— Було залучено близько 10 людей. Це як технічні спеціалісти, так і комунікаційники, креативна команда, звісно. З точки зору технологій, кейс був створений на базі платформи Meta Spark і нашої власної унікальної програми. Щодо вартості, то ми не можемо розголошувати вартість цього конкретного кейса. Скажімо, порядок цін на реалізацію такого проєкту під ключ складає від 0,5 млн грн.
Інструмент може застосовуватися для будь-якого бізнесу, у якому споживач є центром комунікації.
Ось кілька прикладів:
Бʼюті продукти. Їх завжди показують саме на людині. Найчастіше це умовна баночка й людина. За допомогою AR-дзеркала ви можете «приміряти» на себе ефект і відчути емоцію в лічені секунди.
Соціальні проєкти. Можна створити дзеркало для проєкту UA Animals, коли людина підходить до нього, перетворюється на тваринку й зʼявляється соціальний меседж про захист тварин
Комунікація нового смаку морозива, наприклад. Якщо це літо, можна на людину через дзеркало приміряти якісь літні образи, додавати морозиво з вигаданими смаками, зі смаком вечора пʼятниці або відпустки, наприклад.
Так ми робимо стратегічну зміну у способі взаємодії зі споживачами, переключаючи її з одностороннього режиму на двосторонній, де споживач також отримує користь від комунікації з брендом, а не просто її споживає.
Скільки клієнтів уже використовують вашу розробку? Як ви їх шукали? Чи окупилися вже вкладення в цей проєкт?
— Ми стали активно продавати розробку в середині минулого року. Наразі її використовують близько 10 клієнтів. Найгучніші з них — PRADA та Mugler.
Розробка стала прибутковою з першого дня, а клієнти самі нас знаходять, бо кожен із проєктів ми активно комунікуємо на міжнародних конференціях, у світових медіа тощо.
Один із векторів вашої діяльності — це експансія зовнішніх ринків. Розкажіть, чи розвиваєте наразі компанію за кордоном? У яких країнах присутні та над чим там працюєте?
— З самого початку нашої активності ми бачили себе компанією, яка може існувати у світовому масштабі, й рухалися в цьому напрямку. Крок за кроком ми вибудовували систему міжнародної комунікації, залучали топспеціалістів, кожен наш проєкт комунікували міжнародним брендам. Також ми адаптували наш сайт на 4 різні мови: українська, англійська, французька та німецька. США, Франція, Велика Британія та Німеччина — наші основні ринки.
Які подальші плани розвитку AR та вектор роботи FFFACE.ME?
— Окрім того, що ми розвиваємо наші поточні флагманські продукти, ми також продовжуємо розширяти продуктову лінійку відповідно до того, як змінюються технології та ринок.
Ми офіційний партнер із розробки Meta. Як ви бачили з їхніх останніх презентацій, зараз вони багато роблять у напрямку змішаної реальності та штучного інтелекту. Саме над цим ми будемо працювати наступного року. Як мінімум, ми додамо два нові продукти: