Стас ЮрасовСпецпроєкти
2 жовтня 2024, 12:55
2024-10-02
Як зробити так, щоби ваш інтернет-проєкт не потонув у морі типових помилок. Разом із Ланет CLICK зібрали поради, які допоможуть вижити
Життя digital-агенції — це щоденні виклики. Креативникам доводиться працювати з абсолютно різними клієнтами. І запити також можуть сильно відрізнятися один від одного. Тому під кожного клієнта треба вміти підлаштовуватися. І головне — залишатися людиною. Тоді й у відповідь є великий шанс отримати людське ставлення й гарні результати співпраці.
Усі ми — люди, і всі робимо помилки. Хорошу агенцію від поганої відрізняє те, що хороша їх виправляє, задовольняє клієнта і йде далі. Погана — зупиняється й розвалюється.
Тож завжди надійніше працювати з тим, хто вже «набив шишки» й водночас не вдарив у бруд обличчям, зміг чесно вийти зі складної ситуації. Цей диджитальний корабель уже більш маневровий, тому що його вітрила — це набутий досвід. До такого набагато простіше й надійніше заходити на борт і відправлятися з ним у довгу подорож із продажу ваших продуктів.
Ми попросили digital-агенцію повного циклу Ланет CLICK розкрити нам свій список «набитих шишок». Зазвичай це доволі типові кейси, з якими агенції з цифрового маркетингу стикаються щодня.
А що головне, коли ти зрозумів, що трапився факап? Правильно — треба вчасно знайти рішення, як із цієї проблеми вийти й перетворити її на свою користь.Тому ми зібрали корисні рекомендації під кожним кейсом, про який нам розповіли представники агенції.
1. Клієнт сам не знав, що замовив
Кейс: «Був колись у нас клієнт. Він з’явився влітку 2022 року, замовив комплекс послуг: РРС + таргетована реклама + SMM. На той момент це було чудовою новиною, оскільки багато бізнесів після повномасштабного вторгнення скоротили бюджети чи не вкладали в діджитал-напрям.
Пропрацювали ми з ним два довгі місяці. Проблема була в тому, що клієнт не відповідав на жодні з питань: обіцяв, що перегляне матеріали чи поповнить рахунок, але і далі мовчав.
Проте рекламу ми запустили, також зробили кілька постів.
Згодом у клієнта виникли якісь питання щодо виконаних завдань, ми організували зустріч, на якій дізналися, що весь цей час ми рекламували продукт, а потрібно було рекламувати їхню послугу. Тобто всі затверджені рекламні матеріали були неправильними.
Як результат — злиті гроші на рекламу».
2. «Ось вам файли, а далі розбирайтеся самі»
Кейс: «Був клієнт, який для того, щоб ми зробили креативи, відкрив доступ до теки з «мільйонами» гігабайтів відео без будь-якої каталогізації. Він хотів, щоби ми самі все передивилися та відібрали те, що потрібно для реклами.
Аргументував це тим, що в договорі (чи десь ще) не було зазначено обсяг матеріалів, які можна використати. Водночас ми мали розібратись у тонких специфічних моментах діяльності клієнта, щоб для кожного напряму робити відповідну рекламу.
Також клієнт ледь не щоранку писав нам, що сьогодні ми йому коштували 333 грн, а заробили для нього 0 грн».
3. «Сам знаю, як краще»
Кейс: «Є проєкт, за яким потрібно слідкувати кожен день. Бо з цим клієнтом є такий момент, що він послухає SEO-спеціаліста й зробить навпаки. Так, у результаті, клієнт закрив сайт від індексації та викотив його тестову версію, яка швидко залетіла в індекс.
А потім клієнт чекає на ріст позицій до ТОП-3 уже від готового сайту, якому також якось тепер треба потрапити в індекс із хорошим результатом. Після такого факапу його буде досягнути проблематично».
4. «А в конкурента краще!»
Кейс: «Був клієнт, який через три місяці роботи з нами почав орієнтуватися на конкурентів, що в органічному трафіку насправді не були його конкурентами. У результаті потрібно було наочно доносити до клієнта, що „його конкурент“ за пріоритетними запитами перебуває в списку ТОП-50. А проєкт клієнта в ТОП-3 і ТОП-10».
5. Заплатив і зник
Кейс: «Мали клієнта — магазин взуття. Власниця сплатила за послугу й зникла, так більше й не з’явившись. Ми підписались на її Viber-канал, де вона викладала новинки, узяли звідти матеріали, оформили банери, проте так нічого й не запустили, бо не було комунікації».
6. «Я тобі не вірю»
Кейс: «Клієнт — інтернет-магазин харчових продуктів. Він перевіряв кожен крок і хотів контролювати кожен процес, щодня вимотував і демотивував команду, водночас мав стабільне зростання показників».
7. «Я нічого не знав, мені не передавали»
Кейс: «Команда приїхала на зйомку до клієнта, з яким попередньо узгодили сценарії й те, що для участі у зніманні необхідно залучити їхнього профільного спеціаліста.
На місці з’ясувалось, що людина, яка має зніматися, нічого про це не знає. Тому нам довелося спостерігати сцену «розборок» цієї людини з керівництвом».
8. «У мене вже все змінилося. Але ти повинен сам здогадатися»
Кейс: «Готували оновлену SMM-стратегію клієнту й уже на фінальному етапі з’ясувалося, що в цей час клієнт оновлював маркетингову стратегію. Тож нам довелося все переробляти з нуля».
9. «Дайте блогеру хоч щось. І так розкаже. Ми ж платимо».
Кейс: «Клієнт відправив блогеру на огляд неякісні продукти, відповідно, блогер відмовився від співпраці».
10. «Заплачу зі своєї картки, а потім якось зійдемося»
Кейс: «SMM-спеціаліст упродовж трьох місяців оплачував рекламу клієнта зі своєї картки і не помічав цього».
11. Стався технічний збій. Усе пропало!
Кейс: «У день виходу реклами з блогером-мільйонником стався великий технічний збій, через що абоненти на деякий час залишилися без інтернету».
12. «Напишу тобі в особисті… з корпоративного акаунту»
Кейс: «Клієнт із робочої сторінки, до якої в нас є доступ, переписувався зі своїми родичами, друзями. Інший клієнт обговорював зі своїм партнером, які ми погані і як нас кинути на гроші. І ще був випадок: SMM-спеціалістка зі сторінки компанії домовлялася про клінінг дивану, який обпісяла кішка. І помітила це вже на етапі фінальних домовленостей».
P. S. Якщо у вас є цікаві кейси з життя замовників і їхніх клієнтів — відправляйте їх нам у редакцію на [email protected] або ж [email protected]. Ми з Ланет CLICK обіцяємо їх опрацювати й надати вам фідбек і якісні рекомендації.