Акустична сага: як сімейний бізнес з Білої Церкви став світом

Компанія MAG Audio — виробник професійної акустики з Білої Церкви встала в один ряд з лідерами професійного аудіо обладнання.

Залишити коментар
Акустична сага: як сімейний бізнес з Білої Церкви став світом
Компанія MAG Audio — виробник професійної акустики з Білої Церкви встала в один ряд з лідерами професійного аудіо обладнання.

Наприклад, організатори Каннського фестивалю обрали український звук для всіх фестивальних кінозалів. Перші покази відбудуться вже цього літа. Якщо, звичайно, коронавірусна пандемія не внесе свої корективи.

Як підприємці з невеликого міста під Києвом стали світовим гравцем на ринку аудіотехніки? Історія білоцерківської компанії розпочалася більше 30 років назад. 

Дефіцитний продукт

Фундамент акустичної справи заклав виробничник Борис Хасін, батько сімейства. Наприкінці 80-х він започаткував перший в Білій Церкві виробничий кооператив. В 1991 році була створена фірма «Магнет» та збудовано завод повного циклу з виробництва магнітів. 

На той час магніти великого розміру в Союзі не виробляв ніхто. Таким чином, вперше в СРСР з’явилася можливість виробництва вітчизняних професійних акустичних систем. Нові підприємства відкривалися в Москві, Ленінграді, Луганську та Києві. 

Саме на виробництво динаміків спрямовує свої зусилля і «Магнет». Вона освоїла та вдосконалила технологію, відкрила нову виробничу лінію. 

Фото з архива Хасіних

Динаміки від «Магнет» зацікавили світових лідерів професійної акустики. Компанія орієнтувалась на експорт та запровадила багатоступеневу систему контролю якості продукції. 

У буремні 90-ті, в часи повної економічної розрухи, бізнес Хасіна розквітав і набирав обертів. 

На власному заводі з працівниками

Сімейний бізнес

У Бориса є двоє синів: старший — Леонід і молодший — Олександр. Від самого дитинства вони були зацікавлені у справі батька, спостерігали за робочим процесом.

В 2002-му Леонід та Олександр долучаються до управляння фірмою.

Молодим та амбіційним братам хотілося виробляти НЕ комплектуючі, а власний повноцінній продукт під своїм брендом. Тим паче, що виробнича база для такого кроку в них була. 

Назву заводу — Magnet — слід було осучаснити. Однак хотілося зберегти певну спадковість.

«Ми з братом вирішили: це буде Mag!», — каже Олександр.

Перехід від виробництва акустичних головок, тобто, компонентів, до готового продукту був досить серйозним кроком в 2005-2007 роках.

«Ми відрізали весь старий ринок збуту», — каже Олександр, — «Це може виглядати необачним, але тоді був час ризикнути».

Батько підтримував всі рішення синів.

Так з’явилася нова українська компанія — MAG Audio.

Акустичний стартап

Починаючи з 2006 року, як каже Олександр Хасін, все, що брати заробляли на продажу акустичних систем, вони інвестували в розвиток бізнесу. 

Олександр Масенцов, засновник компанії Dneprshow, що займається технічним забезпеченням концертів, розповідає: в перші роки у MAG Audio було рішення, що підходить для невеликих замовників — ресторанів, нічних клубів. Але з 2013 року білоцерківська компанія почала випускати системи для великих концертів. Масенцов згадує, що її тоді вперше продемонстрували на київському ВДНГ. 

Хасін-молодший згадує, що вони не раз стикалися з хейтерами на пострадянському просторі:

«Як? Що це в Україні роблять? Напевно це якесь гаражне виробництво!»

Світове визнання MAG здобув спочатку у сфері кінозвуку — українською продукцією зацікавилися європейські кіногіганти Pathe та Megarama. 

Вперше аудіосистеми з України визнали в Бельгії. У 2015 році партнери Mag обладнали кінозал в Брюсселі, згадує Хасін-молодший.

«Mag був для них новим клієнтом і новим брендом. Тому на презентацію скликали експертів і порівняли українські акустичні системи із всесвітньо відомими брендами», — розповідає він. — «Результат їх приголомшив». 

«Всі аплодували. У мене мурашки тоді були в перший раз», — розповідає Хасін.

Сьогодні серед партнерів MAG — провідні світові кіномережі  Regal, Cineworld, CGV, Кинопарк

Коли в Америці, Німеччині і Франції почали купувати білоцерківські акустичні системи, українські замовники також звернули увагу на місцевий бренд. 

СЕО мережі кінотеатрів Multiplex Роман Романчюк зізнався, що купував українське обладнання для кількох своїх залів.

«Ціна з прийнятною якістю», — аргументував він свій вибір.

З кожним роком все більше кінотеатрів в західній Європі обирали звук з України. Зараз окрім сотень європейських клієнтів, у білоцерківських виробників є замовники з Південно-Східної Азії — В'єтнаму, Індонезії, і навіть з Південної Кореї.

З 2021 року акустика Mag буде використовуватися і на Каннському фестивалі — українці виграли тендер.

Біла Церква — аудіо-столиця

«В 2018 році на виставці CinemaCon в Лас Вегасі афінський кінозал Sphera отримав нагороду як Найкращий кінозал світу. Він повністю обладнаний нашими акустичними системами», — констатує інженер «MAG Audio» Іван Кузьменко. — Скоро кінозал з цією ж технологією відкриється в Дніпрі. Сьогодні у нас більше 5000 інсталяцій по всьому світу. Від БК «Святошин» до Buddah Bar на Манхетені». 

Олександр Масенцов зазначає, що новий переломний етап для компанії розпочався приблизно в 2019 році, коли білоцерківську компанію почали сприймати нарівні з глобальними гравцями вже в сфері про аудіо.

Олександр та Леонід на виставці, Frankfurter Messe, 2014 

Головний офіс MAG Audio знаходиться в Києві. Європейський офіс — в Бельгії, а в позаминулому році з’явилося представництво в Каліфорнії.

При цьому все виробництво досі зосереджено на одній локації в Білій Церкві.

«Ми всі знаходимося під одним дахом і тримаємо руки на пульсі», — розповідає Олександр Хасін.

За його словами, більш тісний алгоритм комунікацій і прийняття рішень вигідно відрізняє компанію від транснаціональних корпорацій, у яких все розкидано по всьому світу.

Як вже зазначалося, на заводі в Білій Церкві налагоджено повний цикл виробництва: є власна металообробка, деревообробка, виробництво динаміків, підсилювачів, електроніки і навіть упаковки.

На заводі в БЦ

Як зазначає Хасін-молодший, у компанії є свій підхід, який відрізняється від підходу інших глобальних конкурентів: їй не все одно, що буде з її акустичною системою.

«Для нас однаково важливо як звучить MAG AUDIO в ДК в Житомирській області і на стадіонах Сантьяго Бернабеу та Стемфорд Брідж», — підкреслює бізнесмен.

Компанія швидко зростає. На сьогодні команда складається з понад 150 чоловік.  

Серед власних винаходів українського виробника — унікальний кіносабвуфер MAG Thor, здатний розвивати звуковий тиск у 145 Дб  при частотному діапазоні від 18 до 120 Гц.  

Менеджери компанії визнають, що  коронавірусна пандемія негативно вплинула на темпи зростання. Адже кількість концертів зменшилася, а багато кінозалів простоювали.

MAG ставить високі вимоги не лише для себе, але, як не дивно, і для своїх клієнтів. 

«Щоб придбати великий комплект нашого звуку команда замовника має пройти спеціальне навчання та здати іспит», — підкреслює Леонід Хасін. — «Так ми гарантуємо кінцевому замовнику якісне звучання та намагаємося убезпечити себе від репутаційних втрат, адже будь-яка найкраща техніка може звучати погано у невмілих руках». 

Зібрати стадіон

Цікавий кейс в історії Mag — звук для концерту Ready.Steady.Favorit. на НСК «Олімпійський», який відбувся наприкінці 2019 року.

Завдання було наступне: зробити так, щоб людина, яка купила квиток на цей концерт, байдуже чи буде вона стояти біля FOH (робоче місце звукорежисера), або біля входу, змогла почути виконавців з однієї і тієї ж чіткістю, гучністю та якістю.

Компанія на той момент ще не озвучувала заходи макро-масштабу. Тоді інженери винайшли нову технологію. Вона полягала в тому, щоб оснастити стадіон величезною кількістю маленьких джерел звуку. Такими, якими можна озвучити невеликий бар, ресторан або невеликий театр. Інженери масштабували їх кількість для розмірів величезного стадіону та зробили спеціальний акустичний розрахунок для розташування конструкцій. Всього було використано близько 300 маленьких динаміків.

На Олімпійському стадіоні

Ідея налякала навіть досвідчених звукорежисерів. Дехто з антифанів MAG навіть писав, що це абсолютно хибне рішення — завісити все маленькими колонками замість того, щоб використати звичайний великий портал. Називали це браком повноцінного обладнання та віщували грандіозний фейл. 

Результат: MAG встановив рекорд України за мінімальним показником різниці звукового тиску, що не перевищував двох децибел. Інформація про рекорд наразі розглядається комісією рекордів Гінеса. 

«Вперше такий масштабний проект був забезпечений звуковим обладнанням українського виробника, і можу сказати — все вийшло надзвичайно» — сказав тоді Сергій Головін, звукорежисер Олега Винника.

Великі плани

На відміну від конкурентів, Mag досі не був представленої на ринку домашньої акустики. Іншими словами, не можна піти в магазин електроніки і купити там систему під домашній кінотеатр українського виробництва.

Однак, Олександр Хасін каже, що за передостанній рік компанія отримувала величезну кількість запитів від клієнтів — прихильників бренду. 

Монтаж сцені на Палаці Спорту. Звук — від Mag

Їх заклики були почуті. Зараз компанія завершила розробку систем для домашнього кінотеатру під назвою MAG Theatron. Презентація пройшла в Німеччині. Відео зібрало понад 10 тис. переглядів у YouTube в перший день. 

Поки що в планах лише преміальна лінійка продукції. 

«Ми не просто робимо звук. Ми несемо за нього відповідальність», — резюмує Хасін.


dev.ua проводить аукціон: унікальна можливість отримати найкраще рекламне місце в шапці нового медіапроєкту.

Не втрать шанс стати частиною класної медіаісторії!

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал — dev.ua: IT України.

Обговорення

Коментарів поки немає.