Увійти в IT — 5 книжок про геймдев українською 🔫

«Мені цікаво створити глобальну компанію рівня Snapchat чи Facebook». Як 26-річний одесит керує командою зі 160 айтішників

Микита Нагаткін — засновник і CEO одеської IT-компанії Digis. В свої 26 років, він керує командою із 160 спеціалістів. Нещодавно хлопець потрапив до списку Forbes «30 до 30». Як підприємець намагається збудувати власну глобальну імперію, читайте в нашому матеріалі.

Залишити коментар
«Мені цікаво створити глобальну компанію рівня Snapchat чи Facebook». Як 26-річний одесит керує командою зі 160 айтішників

Микита Нагаткін — засновник і CEO одеської IT-компанії Digis. В свої 26 років, він керує командою із 160 спеціалістів. Нещодавно хлопець потрапив до списку Forbes «30 до 30». Як підприємець намагається збудувати власну глобальну імперію, читайте в нашому матеріалі.

Про освіту

Я — затятий противник нашої системи освіти, особливо в IT-сфері. Завжди кажу: «Ідіть якнайшвидше працювати». Можна почати вже з 10-го класу школи. Свого часу я почав працювати і будувати кар’єру, паралельно навчаючись в Одеському політехнічному університеті. 

В універі потрібно було здавати лабораторні. Це був такий затягнутий процес заради процесу.

Тому можу сказати, що освіта в університеті мені практично нічого не дала.

Про запуск Digis

Це був 2015-ий рік. В перший місяць ми витратили близько 10 000 гривень на запуск компанії. І практично відразу почали «відбивати» ці кошти. Мені тоді було 19 років. 

У мене завжди була така «стартаперська, підприємницька жилка», знав, що буду мати власний бізнес.

Спочатку намагався створювати власні стартапи, але це складно, коли не маєш грошей і досвіду. Тому в якийсь момент вирішив створити бізнес у сфері, яку розумію. Ось я — програміст, працюю в аутсорсинговій компанії, чому б не зробити щось подібне? Але все йшло повільно, я не хотів ризикувати, тому що тоді будував кар’єру в іншій компанії.

Фото — Микита Нагаткін

В якийсь момент зателефонував брат Олексій. Він старший на 10 років і вже мав бізнес-досвід. Каже: «Потрібно відкривати свою IT-компанію.

Брат приніс власну експертизу в нову справу та допоміг з орендою офісу. Я звільнився з роботи, так все і почалося. Олексій був співзасновником Digis, але вже давно вийшов з цього бізнесу. 

Сьогодні я маю одного бізнес-партнера Скільки він вклав в компанію, я зараз не готовий розповісти, оскільки це чутлива інформація. Особливо враховуючи те, що ми плануємо в недалекому майбутньому залучати нові кошти, а в перспективі 5-10 років продати компанію.

Про те, коли компанія почала приносити «реальні гроші»

Дотепер не здається, що компанія приносить «вау, які великі гроші». Я не маю матеріальних потреб, типу хочу Ferrari, яхту чи купити острів. Для мене розвиток бізнесу — це самоціль. 

Мені цікаво створити глобальну компанію рівня Snapchat чи Facebook.

Я до цього активно йду. Гадаю, що зараз ми на самому початку. Можу сказати, що через рік після створення Digis, я зрозумів, що це був правильний вибір. Але як тоді, так і зараз, 90% прибутку ми реінвестуємо і за рахунок цього продовжуємо зростати.

Про кількість працівників компанії та їхній вік

Ми починали з п’яти співробітників. На той момент це були мої одногрупники. Двоє з них досі працюють в компанії: один став комерційним директором, другий — передовим технічним спеціалістом. Зараз в Digis працює 160 айтішників.

Щодо середнього віку працівників компанії, то ми підходимо до відмітки у 27-30 років. До пандемії ми працювали в офісі в Одесі. І перші 3-4 роки наймали людей саме в цьому місті. Тому на всіх фото, які зроблені в офісі, зображені молоді люди. 

В якийсь момент як зрозумів, що мій вік також впливає на найм — було складніше наймати старших людей.

Перші роки у нас була стартаперська атмосфера. Вона більше підходила тим, хто хотів не лише працювати, але і веселитися: настільний теніс, вечірки, турніри. Перші роки середній вік спеціалістів був 21-22 роки. Зараз він зріс, але ми працюємо в основному віддалено з початком COVID-19. А з початком повномасштабної війни з рф, повністю перейшли на дистанційний формат.

Про те, як змінилася культура всередині компанії і найм спеціалістів

Я б виділив кілька етапів розвитку компанії. Перший — хаотичний і стартаперський. Тоді ми перейшли з умовного гаража до кабінету на 10 кв. м. 

Це було весело, але це — не про бізнес. Ми тоді органічно виросли до 50 спеціалістів. Я брався за всю підряд роботу по компанії.

Так ми дійшли до певного піку. Один з великих конкурентів, який має офіс в Одесі, помітив нас і почав активно «хантити» співробітників Digis. На персоналії не хочу переходить, проте це відчувалося. Це одна з великих ТОП-5 IT-компаній Одеси. 

У них навіть був окремий відділ, який займався переманюванням спеціалістів з нашої компанії.

Коли вдалося побудувати ось таку корпоративну систему відносин, ми повернулися «до середини»: працюємо професійно, але достатньо легко і весело в плані спілкування.

До початку повномасштабної війни був великий попит на українських айтішників. Ми завжди працювали так, що відразу відповідали на запити інженерів, швидко призначали інтерв’ю. Як і всі, шукали співробітників в LinkedIn та Djinni. 

Наша особливість полягала в тому, що ми маємо розроблені автоматичні інструменти, які спрощували нам роботу в наймі.

Зараз багато хто каже, що попит на українських айтішників впав. Але ось що ми бачимо. Були спеціалісти, які орієнтувалися на внутрішній, російський чи білоруський ринки. В основному вони не знали англійської мови. Саме вони різко «звільнилися» і сьогодні шукають роботу. 

Але Digis працює з ринком Америки й центральної Європи. Тому такі айтішники не можуть до нас влаштуватися і вони зараз «демпінгуються». Ті, хто працював на західний ринок, практично нічого не втратив.

Спочатку ми наймали спеціалістів лише в Одесі. Потім підключили інші міста. Далі був ковід і компанія почала працювати віддалено. Тоді стало зрозуміло, що ми можемо наймати у Києві, Львові та інших українських містах. 

Про роботу компанії сьогодні

Digis — це аутсорс-компанія. 

«Ми розробили свою парадигму роботи, яку зараз патентуємо. Вона називається «Smart Outsourcing Automation Paradigm». 

Це значить, що ми не лише займаємося розробкою для клієнта, але і даємо доступ до нашої експертизи. Ми працювали із сотнею продуктових компаній, тому знаємо куди має рухатися продукт. Це додає значну додаткову вартість нашим послугам. 

Крім цього, у нас багато автоматизованих процесів. Внаслідок цього досягаємо більшої ефективності. В аутсорсингу ви відрізняєтеся від інших якістю своєї праці. У ключових показниках ми набагато кращі за конкурентів. Маємо думку  продавати свій патент.

Ми планували дорости до 250 спеціалістів у 2022 році. Але все змінила війна, зараз важко робити якісь прогнози. Після досягнення цієї відмітки починається етап, коли ти маєш приєднувати нові компанії й навчати їх працювати. 

Я запропонував платні консультації компаніям-конкурентам. Я бачу їхні проблеми. У 99% випадків маю для них рішення, тому що ми з цим уже зіштовхувалися.

В основному це менші за нас компанії. Нам немає у них що забирати, тому що у нас вищий цінник. Водночас розумію, що 90% цих компаній не зможуть реально впровадити зміни у себе і вирости. А з тими 10%, які виростуть, я хочу бути партнерами.

Сьогодні я перестав робити платні консультації. Гроші йдуть ЗСУ плюс таким чином я підтримую український бізнес, який зараз «трясе».

Боюся тієї ситуації, коли на ринку залишаться лише гіганти, в яких працює в середньому від 1 000 спеціалістів. Digis сьогодні — це середня компанія.

Про угоду, яка не відбулася

У 2021 році ми хотіли підняти черговий раунд інвестицій. Слава Богу, ми його не підняли. До цього спілкувалися лише з індивідуальними інвесторами. А цього разу хотіли підняти інституційні вливання.

«Думали, що ці інвестиції відкриють нам двері до «вищої ліги». 

В якийсь момент за столом переговорів сиділи: я — 25-річний український IT-підприємець, власники великого бізнесу на 1000+ працівників та представники багатомільярдного міжнародного фонду. Вони назвали мені ціну Digis і які слабкі місця, на їх думку, має моя компанія.

Я сказав їм, що вони неправі. Вони дуже здивувалися (сміється). Це мали бути інвестиції в мільйони доларів з їхнього боку. Вони хотіли викупити одного з партнерів Digis, щоб принести свою експертизу.

Угода не відбулася, тому що я не погодився з їхніми аргументами. Тому що ми виявилися праві. Це були великі європейські інвестори. 

Про іменитих клієнтів Digis та цінник проєктів

Одного разу ми починали працювати з невеликого контракту з однією з французьких компаній. Проявили себе і так вже співпрацюємо 5 років, ставши їхнім єдиним технічним підрядником.

В якийсь момент вони познайомили нас з менеджментом BlaBlaCar і так ми почали співпрацю.

З останнього, що ми робили для BlaBlaCar, збирали «Dedicated team» для роботи над серверною частиною їхнього додатка. Кілька років тому для студії Warner Bros. ми розробили додаток для їхнього парку атракціонів. 

Для Coca-Cola під час Чемпіонату світу з футболу розробляли софт для фотобудок. Чи, наприклад, PwC, гіганти у сфері консалтингу й аудиту, самі на нас вийшли.

Коли вже маєш портфоліо та ресурси, це не є чимось складним. Раніше це було в стилі Остапа Бендера: потрібно ходити й продавати, коли продавати нічого. 

Зараз бюджет нашого середнього проєкту $60 000. Він складається з погодинної оплати розробника. Загалом у нас ціна роботи приблизно на 5% вища за ринкову.

Про IT-ком’юніті Одеси

IT-ком’юніті в Одесі практично немає і це проблема. Ще до війни у нас проходило дуже мало конференцій та івентів. Цього року організувався одеський IT Cluster, який намагається розв’язувати це питання. Digis також входить до кластера. Ми організовували свою конференцію.

Багато представників одеських компаній достатньо консервативні. Вони не розуміють, що ком’юніті — це про неформальне спілкування. За великим рахунком, всім байдуже на доповіді на таких заходах.

Це значить, що потрібно більше вкладатися в afterparty. Але компанії не розуміють навіщо.

До речі, ось замміністра цифрової трансформації Олександр Борняков мав в Одесі компанію. Я до нього колись приїздив на консультацію щодо оцінки Digis, оскільки він мав досвід подібного продажу. Ми давно не спілкувалися після цього. 

Я приходив до Кластеру і казав, що в Одесі нічого не відбувається, давайте щось робити. Але, на жаль, ми до цього ще не прийшли. Потенціал — величезний, але його, поки що, ніхто не розвиває. 

Про акселератор Richelieu V

В березні 2021 року ми з ex-СЕО Eurosport Жаном-Тьєррі Августином створили бізнес-акселератор Richelieu V. Зараз він «заморожений» через війну в Україні. Інвесторів зараз важко залучити до продуктів.

У нас є два продукти, в які ми інвестуємо. В січні 2022 року ми готували велику маркетингову кампанію, щоб вивести акселератор на новий рівень.

До війни нам вдалося інвестувати в соцмережу для кіноманів. Ідея полягає в тому, що коли ви шукаєте що подивитися, в Netflix та YouTube є алгоритми для формування пропозицій. Але часто ви ними не користуєтеся, а запитуєте в друзів що подивитися. Якщо ви дружите, це значить, що у вас схожий світогляд і, скоріше за все, вам сподобається рекомендація друга.

Ця соцмережа дозволяє додати друзів, аналізувати їх смаки в фільмах і створювати для вас рекомендації. Друга компанія під NDA. 

В першу інвестували близько $30 000, в другу — близько $50 000. Також отримав певні долі в компаніях.

До завершення війни діяльність Richelieu V буде на паузі. Після нашої перемоги над рф, ми почнемо активно інвестувати в нові проєкти.

Про те, як ледве не потрапив до політики

Я балотувався до Одеської міської ради. Але не пройшов. І дякую Богу, що так сталося.

У мене був конкретний соціальний проєкт, яким я хотів займатися. Це були курси перекваліфікації в IT. Тому що попит був постійний, а багато людей не могли собі цього дозволити.

Дуже добре, що з політикою не вийшло. Я радий, що можу сконцентруватися на IT бізнесі та допомагати суспільству таким чином: за рік ми знайшли та навчили десь 30 інтернів, це круто.

Про Одесу під час війни та допомогу ЗСУ

В грудні 2021 роки ми з дружиною полетіли на Шрі-Ланку на зимовий період. 24 лютого 2022 року я дізнався, що росія почала бомбити Україну. 

«Тоді я всіх обдзвонив і організував роботу: хто займається евакуацією, а хто клієнтами».

В Одесі, як завжди, своя атмосфера, навіть під час війни. Одесити гуляють  парками й ходять на пляжі. Так, це дещо безвідповідально. Маю велике переживання за родину, яка в Одесі, та намагаюся з цим жити.

В Digis багато волонтерів. Хтось спеціально бере працювати лише півдня, а іншу частину присвячує допомозі потребуючим. Дехто з наших вступив до кібервійська, а частина співробітників вже служить в лавах ЗСУ.

У компанії є бюджет, який ми можемо виділяти на благодійність. Це близько кілька десятків тисяч доларів на місяць. Загалом на сьогодні сума допомоги складає понад $40 000 (більш ніж 1 млн грн — ред.).

До нас приходять заявки з різних сторін: від волонтерів, фондів, звичайних людей. Ми купували каски, тепловізори, сухпайки, генератори до лікарні тощо. Наші волонтери займаються доставкою всього купленого.

Перемога України над росією відкриє нову сторінку в нашій історії. Це буде останній екзамен для нас: розбудова країни, створення робочих місць і процвітання. Якщо ми успішно його здамо, то після цього вже нічого не страшно.

В Одесі зупинився завод Cryoin що виробляє неон для мікрочіпів. Він контролює половину світового ринку – Wired
В Одесі зупинився завод Cryoin, що виробляє неон для мікрочіпів. Він контролює половину світового ринку — Wired
По темi
В Одесі зупинився завод Cryoin, що виробляє неон для мікрочіпів. Він контролює половину світового ринку — Wired
Працювала бренд-менеджером «Цитруса» та виступала за cashless-майбутнє. Що відомо про Валерію Глодан яка загинула з тримісячною донькою в Одесі від ракети
Працювала бренд-менеджером «Цитруса» та виступала за cashless-майбутнє. Що відомо про Валерію Глодан, яка загинула з тримісячною донькою в Одесі від ракети
По темi
Працювала бренд-менеджером «Цитруса» та виступала за cashless-майбутнє. Що відомо про Валерію Глодан, яка загинула з тримісячною донькою в Одесі від ракети
Незважаючи на війну «Нова пошта» планує запустити авіакомпанію та побудувати інноваційний термінал в Одесі. На нові проєкти спрямують $100 млн
Незважаючи на війну, «Нова пошта» планує запустити авіакомпанію та побудувати інноваційний термінал в Одесі. На нові проєкти спрямують $100 млн
По темi
Незважаючи на війну, «Нова пошта» планує запустити авіакомпанію та побудувати інноваційний термінал в Одесі. На нові проєкти спрямують $100 млн
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Зарплата працівників сфери IT в Україні — одна з найвищих.

Дізнавайтеся, куди під час війни айтішники витрачають гроші.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.