Під капотом World of Tanks. Інсайди з офісу розробки найстарішого геймдева України – «Першої Студії»

Київська «Перша Студія» — одна із найстаріших геймдев-компаній в Україні. Їй уже понад 20 років. За цей час вона пройшла шлях від класичного арт-аутсорсингу до повного циклу виробництва.

Залишити коментар
Під капотом World of Tanks. Інсайди з офісу розробки найстарішого геймдева України – «Першої Студії»

Київська «Перша Студія» — одна із найстаріших геймдев-компаній в Україні. Їй уже понад 20 років. За цей час вона пройшла шлях від класичного арт-аутсорсингу до повного циклу виробництва.

Новий етап розвитку студії розпочався наприкінці 2017 року, коли в ігри почали впроваджувати штучний інтелект. Зараз ігрові роботи знаходяться на такому високому рівні, що їх штучно доводиться робити менш розумними. Інакше навіть найпросунутіші гравці не зможуть отримати кайф від гри.

28 жовтня українські розробники World of Tanks порадує запуском нового режиму на Хелловін під назвою «Мирний Надія».

Що це за режим і як українські геймдеви залучили до створення образів своїх нових танків найкращих митців світу, читайте далі.

Журналіст dev.ua побував у гостях у команди «Першої студії» у Києві, в офісі на Подолі.

Трохи історії 

Київська «Перша студія» з’явилася у 2000 році. У той час люди грали в CS, Need For Speed. Компанія з’явилася набагато раніше, ніж багато відомих українських аутсорсерів, і сама спочатку займалася аутсорсингом. Здебільшого це була анімація.

Фахівці київської студії працювали над такими іграми як Battlefield 2, NHL 11, Indiana Jones, Sims 2, NBA Live 08. Партнерами студії були Sony Online Entertainment, Sega, Microsoft Game Studio, Midway та інші.

Через 10 років розробники усвідомили, що треба робити щось своє. У 2011 році «Перша студія» отримала перше завдання від білоруського Wargaming та намалювала перший танк.

Українці почали створювати французьку лінійку танків WoT.

Компанії з Мінська потрібно було швидко зростати, не вистачало сил усередині, і київська студія швидко стала її частиною.

Над чим працювала київська студія

World of Warplanes — 2013

World of tanks General — 2016

World of Warplanes 2.0 — 2017

Що зараз

Зараз 560 співробітників київської студії займаються повним циклом виробництва — від розробки концепту до реалізації та підтримки.

Найбільша команда працює над грою World of Tanks. Також студія підтримує World of Warplanes. І в неї в розробці є ще два нові проєкти, про які поки що розповідати не можна.

«Перша студія» зараз пишається своєю сильною арт-командою, яка обслуговує усі офіси Wargaming. Київська студія має в структурі власну креативну агенцію, а також лабораторію UX, що виглядає як комп’ютерний клуб дитинства.

Про гравців World of Tanks

Є гравці з усіх континентів та країн.

«У нас є один гравець із Північної Кореї. Тому всі, хто хоче, до гри дістанеться», — розповідає Микола Муравський, WoT Kyiv Development Director.

Клановість

«У нас були всякі чудові історії, коли великі угруповання боролися одне з одним на просторах танків», — згадує Микола.

У кланах чітка ієрархія. Є ватажок. Можуть навіть найматися за реальні гроші гравці та ротні командири. А в реальному світі такі групи збиралися та обговорювали підсумки та плани.

Скільки ще буде жити гра WoT

«11 років тому гра створила новий жанр. То були довгі роки розвитку. Те, що є зараз, значно відрізняється від того, що було під час релізу. Ми вважаємо, що гра проіснує ще як мінімум стільки ж», — наголошує Муравський.

Танки — найпопулярніша гра в Україні, згідно з даними нового дослідження Nielsen.

WoT підтримується та розробляється розподілено — з чотирьох офісів — у Мінську, Києві (близько 200 геймдев-фахівців), Празі та з недавнього часу — у  Вільнюсі.

Розробка є повністю незалежною, не має посередників, власна платформа.

Унікальні події або PVE

PvE (Player versus Environment) — це гра, де танкіст повинен грати умовно проти навколишнього світу, проти системи, а не реальних гравців.

Компанія розробляє такі івенти, що нагадують за своєю природою окремі квести (або міні-історії, в яких є своя фінальна мета та сценарій), регулярно. Основна мета — залучити, знову зацікавити старих гравців, які з якихось причин втомилися від PvP — ігри проти інших гравців.

У WoT вже було шість таких івентів, розроблених у Києві. А у глобальному масштабі івентів, які запускає Wargaming, набагато більше. По 3-4 на рік. Як правило, такі події пов’язані зі святами: Хелловін, Новий рік.

Новий івент на Хелловін 2021 року

«Ми захотіли зробити подію, яка лякатиме ігроків,  і Хелловін ідеально підходить для цього», — розповідає Ярослав, геймдизайнер з Wargaming.

Минулого року івент називався Мирний-13, де гравці боролися проти Невразливого. Це бос із хеллоувінського режиму.

Його технічно не можна вбити, від нього потрібно лише бігати картою.

На нинішній Хелловін підготували для гравців наступний квест — Мирний: Надія. Він пройде з 28 жовтня до 11 листопада.

За сценарієм, Надія — це старша наукова співробітниця нашої дослідницької групи. Вона змогла досягти значного прогресу у вивченні слабких місць Невразливого та його можливого знищення.

Дизайн від художника Сайлент Хілла

Коли з’явився задум створити Невразливого, до розробників прийшли біздеви й сказали, що над цим персонажем працюватимуть з Masahiro Ito, художником, творцем пірамідоголового вигаданого монстра із серії комп’ютерних ігор Silent Hill жанру survival horror, виданої Konami.

Виявилося, що Masahiro теж шпилить у танки. На одному з івентів співробітники Wargaming із ним перетнулися. І він намалював перший концепт Невразливого на серветці.

Це був танк, обтягнутий шкірою, у дротах. 

Згодом студія відмовилася від шкіри, оскільки вважала, що броня у шкірі — це буде too much. Інші частини концепту — залишили та доопрацювали.

Навіщо танкам штучний інтелект?

Як розповідає WoT AI Team Lead Олександр Піндик, на це є три основні причини:

1. Допомога новачкам

Щоб почати перемагати, поріг входу зараз дуже високий. Почати грати легко, а отримувати задоволення не вдасться одразу.

І проти новачка грають боти, що дозволяє м’якше увійти до гри.

Боти також допомагають у точках планети, де концентрація гравців невелика та складно зібрати повноцінну команду танкістів 15 на 15. 

Тут на допомогу теж приходить штучний інтелект.

Як жартує Піндик, полярникам треба теж якось допомагати розважатися, оскільки навколо одні пінгвіни.

2. Штучний інтелект — інструмент, що допомагає розробляти гру.

Наприклад, боти допомагають дизайнерам, коли ті готують геометрію карти: проїжджають її та кажуть, що десь не так.

Наступний етап — боти грають один проти одного, щоб дизайнер розумів, чи є на території двох команд баланс. Рівноцінно доступні укриття, наприклад.

Коли гру починають тестувати люди, їх також не 15 на 15. Це може бути 3-5 дизайнерів. А решта — боти.

При тестуванні інфраструктури на навантаження також використовується AI.

Штучний інтелект також можна «зтравлювати» із собі подібним, щоб створювати його найкращі ітерації.

«Наша мета — щоб ми сиділи та попивали каву, штучний інтелект виконував завдання, а ми його критикували», — каже Піндик.

3. Підтримка PVE-івентів

У цій грі є низка персонажів, у тому числі ватажок, які керуються штучним інтелектом.

Взагалі впровадження AI в гру WoT розпочалося на зорі 2017 року. Наразі використовується 15-та його версія. Незабаром вийде 16-та. Над ботами працює команда із 15 осіб.

Розробники зізнаються, що сучасний штучний інтелект доводиться навмисне робити менш розумним, оскільки гравці перестають отримувати кайф від гри.

«Наш AI легко перемагав людей, у яких по 50-60 тисяч боїв», — розповідає розробник.

Нейронкам — ні

«Перша студія» не використовує їх. У неї є власна технологія, свій двигун.

Нейронки не застосовуються з двох причин:

  • їх складно налаштувати;
  • вони вимагають колосальних ресурсів на перенавчання.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал — dev.ua | IT України.

Читайте також

«Наймайте особистість, а не людиногодини». Топ ігрового напрямку Genesis поділився інсайтами успішного найму в геймдеві
«Наймайте особистість, а не людиногодини». Топ ігрового напрямку Genesis поділився інсайтами успішного найму в геймдеві
«Наймайте особистість, а не людиногодини». Топ ігрового напрямку Genesis поділився інсайтами успішного найму в геймдеві
4-5 грудня в Києві пройшла конференція Games Gathering 2021. Одним зі спікерів був Ігор Копйов, керівник ігрового напрямку в компанії OBRIO, з екосистеми бізнесів Genesis. У геймдеві він майже 10 років, і за цей час переконався, що люди — найважливіша частина цього бізнесу.  dev.ua публікує інсайти про те, як в OBRIO шукають сильних людей в геймдев-команду, навіщо запрошують їх на обіди й на що дивляться на співбесіді.
World of Tanks підписала контракт із Шварценеггером. Він буде просувати гру на Новий рік
World of Tanks підписала контракт із Шварценеггером. Він буде просувати гру на Новий рік
World of Tanks підписала контракт із Шварценеггером. Він буде просувати гру на Новий рік
2 коментарі
Гра на підвищення. Кому належать топові геймдев-компанії України: імена та досьє (апдейт)
Гра на підвищення. Кому належать топові геймдев-компанії України: імена та досьє (апдейт)
Гра на підвищення. Кому належать топові геймдев-компанії України: імена та досьє (апдейт)
Імена власників банків, торгових мереж, будівельних компаній і взагалі людей з іншого великого бізнесу відомі багатьом українцям. Але мало хто знає, які особистості керують і володіють українськими геймдев-компаніями. Подейкують, що в цій індустрії крутиться найбільше грошей з усього IT… dev.ua переглянув відкриті реєстри даних і з’ясував, хто стоїть за топовими українськими геймдев-студіями. upd: редакція оновила дані по деяких компаніях з урахуванням зауважень від уважних читалелей.
2 коментарі
«Спочатку працював за їжу в ноунейм компанії». Як будівельник, масажист, режисер, інженер ЧАЕС та рекламник пішли в геймдев і не шкодують про це
«Спочатку працював за їжу в ноунейм компанії». Як будівельник, масажист, режисер, інженер ЧАЕС та рекламник пішли в геймдев і не шкодують про це
«Спочатку працював за їжу в ноунейм компанії». Як будівельник, масажист, режисер, інженер ЧАЕС та рекламник пішли в геймдев і не шкодують про це
Щоб робити ігри, іноді досить просто любити їх і мати велике бажання розвиватися. У геймдеві працює безліч людей, які прагнули туди потрапити зі шкільних років. Але є й ті, хто зважився кардинально змінити свою, часто нелегку, професію — інженера, будівельника, телеоператора, рекламника або тренера — на роботу мрії. І отримати можливість реалізувати свої творчі амбіції, ще й за хорошу оплату.  dev.ua розповідає історії цих людей.

Обговорення

Коментарів поки немає.