Наталя ХандусенкоНавколо IT
30 жовтня 2023, 16:05
2023-10-30
Під час війни український бізнес стає екосистемним, ощадливим та адаптивним
Компанії в Україні прагнуть обʼєднувати та заощаджувати ресурси. Шукають способи, як зробити робочі процеси більш прогресивними, гнучкими та легкими. І рухаються до екосистемності. Особливо це стало помітно за час повномасштабного вторгнення, яке за сумних обставин, але стало черговим драйвером цифрових змін у бізнесі. Такий висновок зробили учасники четвертого всеукраїнського форуму «Бізнес без паперу», який відбувся 26–27 жовтня в Києві.
Компанії в Україні прагнуть обʼєднувати та заощаджувати ресурси. Шукають способи, як зробити робочі процеси більш прогресивними, гнучкими та легкими. І рухаються до екосистемності. Особливо це стало помітно за час повномасштабного вторгнення, яке за сумних обставин, але стало черговим драйвером цифрових змін у бізнесі. Такий висновок зробили учасники четвертого всеукраїнського форуму «Бізнес без паперу», який відбувся 26–27 жовтня в Києві.
Уперше від початку війни форум зібрав в офлайні понад 400 учасників-лідерів ринку з різних індустрій. Понад 30 спікерів — представників держави, бізнесу та громадських організацій розповідали про свій досвід впровадження електронного документообігу, кваліфікованих електронних підписів, програмних РРО, електронних товарно-транспортних накладних, а також про світові та українські тенденції диджитал-змін.
«Для величезної кількості людей «Дія та цифрові документи — це вже не опція, а базова річ, яка дає змогу мати із собою тільки смартфон для вирішення тих чи інших задач. Та не хвилюватися, чи не забув ти документи вдома. Сьогодні застосунок «Дія» має 30 доступних послуг і налічує 19,6 млн користувачів. Це приблизно 75% всього дорослого населення України», — розповів Мстислав Баннік, керівник із розвитку електронних послуг Міністерства цифрової трансформації України.
Однією з основних сучасних тенденцій представники українських компаній назвали збереження ресурсів не лише фінансових і природних, а й людських. Цифровізація допомагає зробити робочі процеси швидшими та ефективнішими. Це дає співробітникам більше можливостей і часу для вивчення нового. Замість того, щоб витрачати ресурси на заповнення, узгодження, перенесення з місця на місце, пересилання та зберігання папірців.
Антон Скоков, керівник сервісу цифрових рішень для бізнесу «Вчасно»
«Папірець — це як вимір ефективності вас, вашого бізнесу та вашої країни. Ми бачимо тенденцію, що в країні позитивно змінюється ставлення до електронних документів. Адже це зручно! Якщо ви як працівник поглянете зараз на свій робочий стіл і побачите там роздруковані папірці — це говорить про те, що ваша ефективність ще не на рівні 100%. Цифровізуйтеся та заощаджуйте час для важливіших справ», — закликав Антон Скоков, керівник сервісу цифрових рішень для бізнесу «Вчасно».
Світовий ринок електронних документів до 2030 року зросте в 10 разів. Бо в більшості країн уже не стоїть питання про необхідність відмовитись від паперів. В Україні використовується 2 млрд паперових документів і понад 100 млрд паперових чеків на рік. Відмова від паперів у житті, бізнесі та на державному рівні вплине на цифрову трансформацію, підвищення продуктивності, екологію, безпеку даних і значно заощадить час і гроші. Про приклади такої ефективності розповідали представники українських компаній.
«Цифрові сервіси дозволяють оптимізувати бізнес-процеси. За 2 роки цифровізації в нашій компанії ми заощадили близько 10 000 пачок паперу, а це приблизно 600 збережених дерев», — Вікторія Похиленко, спеціалістка відділу адміністрування та цифровізації процесів офісного управління «Lifecell».
«Наша компанія в період із січня до жовтня 2023 року підписала майже 23 000 документів, а це дозволило зекономити понад 2 млн грн», — Ольга Петренко, юрисконсульт «Луї Дрейфус Компані Україна».
Досить новим трендом, про який ішлося на форумі, стало прагнення до екосистемності при використанні цифрових сервісів. Передумовою став ряд переваг, які надає єдина екосистема. Це, зокрема, єдиний вхід і зручність управління співробітниками, спільна відповідальність усіх сервісів і більша стабільність, краще розуміння потреб клієнта. Також суттєві переваги — це економія коштів, єдина команда та прогнозована якість підтримки.
Однак, окрім бізнесових цілей, захід цього року мав і благодійну мету. У партнерстві з фондом Сергія Притули та проєктом NEST організатори збирали на модульний будиночок для родини з Макарова, яка втратила житло внаслідок російської окупації. Увесь прибуток від продажу квитків на форум, від благодійної лотереї та аукціону, що відбулися на заході, буде направлений на реалізацію цієї мети. Загалом зібрати вдалося 748 000 гривень.
Британський топменеджер GlobalLogic: «У нас немає планів вивести бізнес з України. Партнери в США та Європі прагнуть розширити співробітництво з Україною»
Підключай Megogo зі знижками за акційними тарифами.