Слухай TechPower Podcast про ІТ індустрію та людей, які її творять 🎧

Прощавай, класико. Київське видавництво друкує книги блогерів, їх купують в 15 разів більше, ніж інших авторів

Книжкове видавництво «Віхола» існує з липня 2020 року. Нещодавно його команда повідомила, що перший тираж книжки української блогерки Каті Бльостки — 15 000 примірників — закінчився за тиждень. Це при тому, що за даними асоціації видавців та книгорозповсюджувачів, середній наклад книг в Україні сьогодні становить 500 — 1000 примірників. Ми зв’язалися зі співзасновницею «Віхоли» Мариною Захарчук, аби з’ясувати, у чому полягає феномен українських авторів та як молодому видавництву вдалося знайти, здається, свою «золоту жилу». 

Залишити коментар
Прощавай, класико. Київське видавництво друкує книги блогерів, їх купують в 15 разів більше, ніж інших авторів
Книжкове видавництво «Віхола» існує з липня 2020 року. Нещодавно його команда повідомила, що перший тираж книжки української блогерки Каті Бльостки — 15 000 примірників — закінчився за тиждень. Це при тому, що за даними асоціації видавців та книгорозповсюджувачів, середній наклад книг в Україні сьогодні становить 500 — 1000 примірників. Ми зв’язалися зі співзасновницею «Віхоли» Мариною Захарчук, аби з’ясувати, у чому полягає феномен українських авторів та як молодому видавництву вдалося знайти, здається, свою «золоту жилу». 

Про теми та цільову аудиторію

Наша спеціалізація — це нон-фікшн українських авторів з акцентом на популяризацію всього. Діапазон тем дуже різний — від лайфстайлу чи бізнесу до хімії та палеонтології. Головне, що всі ці речі автори пояснюють простими словами, роблячи їх зрозумілими для читача.

Наших читачів ми з колегами назвали Танюха і Василь. Танюха любить щось «читнуть», вона не книжковий хробачок, не системний читач. Але якщо її зацікавить будь-яка тема, вона докопається до суті. 

А Василь такий собі гік. Він профі у своїй сфері, але цікавиться усім підряд. Постійно шукає якусь інформацію, заглиблюється, серфить по інтернету. Йому цікаво, як все працює — мозок, скелет, гормони, чайник на кухні, як жили динозаври і мамонти. Географія, професія, вік — не мають значення. Спільне в них те, що вони постійно цікавляться чимось і хочуть дізнаватись щось нове.

Фото — Віхола

Про команду

В нашій команді вже дев’ятеро людей. Є редакційна частина — головна редакторка, верстальниця, коректорка. Є букскаут — це людина, яка займається пошуком та комунікацією з авторами, а також просуванням наших авторів за кордон. Троє людей закривають напрямок «маркетинг та піар». Директорка компанії закриває адміністративні та організаційні питання. А наша «королева» інтернет-магазину «чаклує» над замовленнями.  

Фото — Віхола

Про ідею видавати блогерів

Нашою стратегією не були блогери. Продуманою стратегією було видавати українських авторів, які можуть пояснити свою професійну сферу просто і захопливо.

Але й аудиторія автора має значення. Нам важливо, щоб автор не боявся публічності, розповідав про свою книжку та свою роботу, розвивав свій бренд. Активність автора відгукується у читачі.

Про публічність авторів

Ми завжди кажемо всім авторам, що найкращий інструмент просування книги — це ви самі, ваш бренд, ваша експертність.

Чи продовжимо ми обирати саме публічних авторів? І так, і ні. З одного боку ми й далі шукаємо авторів, які вже мають свій майданчик спілкування з потенційними читачами книжки. З іншого боку, ми розуміємо, що пропустимо дуже багато класних тем і класних авторів, якщо обмежимось цим критерієм. Тому залучаємо до співпраці й тих авторів, хто менш активний у соцмережах і медіаполі.

Фото — Віхола

Про те, як обирають авторів

Ми обираємо не блогера, а експерта. Щодо критеріїв, то перше — це потенційна цікавість теми широкій аудиторії. При чому, це дуже умовна і суб’єктивна категорія, яка ніяк не виключає складних тем. Але цей критерій йде тісно поруч із наступним — вміння пояснити свою тему просто і захопливо. Якщо автор це вміє, то навіть тема, яка зараз і не на слуху, може захоплювати читачів. І третій критерій — це готовність автора активно просувати свою книгу, прийняти себе як автора і доносити книжку до читачів.

Про ТОП-3, який найкраще сьогодні продається

Це не лише блогери:

1. Катя Бльостка — «Матера вам не наймичка, або Чому діти це… прекрасно» — 15 000. 

2. Андрій Сем’янків (Med goblin) — «Медицина доказова і не дуже» — 13 000. 

3. Володимир Станчишин — «Стіни в моїй голові. Жити з тривожністю та депресією» — 6 000.

Фото — Віхола

Про гонорари авторам

Наразі «Віхола» повністю покриває видання книжок наших авторів. В основному, ми працюємо по системі оплати роялті. Роялті — це частина суми, яку автор отримує від кожного проданого примірника його книги. Відсоток суми обговорюється індивідуально. І чим більше проданих книг — тим більша сума виплачується. Який саме відсоток роялті автора — комерційна таємниця.

Про те, як ведуть переговори з авторами

В нас є два варіанти. Іноді людина приходить до нас із готовою ідеєю, планом або навіть рукописом. Інший варіант — коли ми пропонуємо написати книгу.

У такому випадку ми пишемо потенційному автору про конкретну ідею, тему. Якщо автору цікаво, пропонуємо орієнтовне бачення, розписуємо план, обговорюємо, яким буде проєкт у результаті. Потім обговорюємо комерційні моменти й підписуємо договір. Звісно ж, не всі автори погоджуються писати книгу. У когось просто немає часу, комусь нецікавий формат книги. Це все нормально. Хоча, як не дивно, поки в нас не було дуже багато відмов. 

Фото — Віхола

Про різницю з «класикою» та іншими видавництвами

Тут не можна порівнювати. Серед класики є лонгслери, які продаються тисячними накладами й будуть продаватись завжди. А є книжки, які вже втратили популярність і йдуть не так активно. Тому навіть серед класики є різні ситуації.

Думаю, ті чи інші блогери виходять у різних видавництвах. Але не можу сказати, що хтось це реалізовує як стратегію. У видавництва «Наш формат» (в якому раніше працювала більшість команди «Віхоли» — ред.) у той час була трохи інша стратегія — видання перекладного нон-фікшну, це просто дещо інший напрямок.

Фото — Віхола

Про популярність українського нон-фікшну

З того, що ми чуємо від наших читачів, то людям цікаво, коли включаються українські реалії.

Наприклад, якщо це книжка про вино — авторка добре знає українську аудиторію, якісь міфи та забобони, що можуть сидіти у людей в голові, і торкається цього у книзі, пояснює. Якісь приклади із наших реалій, локальні меми, жарти роблять будь-який текст ближчим до читача.

Про майбутні проєкти

Серед проєктів, які вже у роботі, це, наприклад, книжка про архітектуру від Юліана Чаплінського. Книжка про дитяче здоров’я від Олени Луцької та Тетяни Логвиненко. Євген Магда пише книжку про зовнішню політику, Марта Госовська — про етикет. Насправді перерахувати всіх дуже важко, бо це десятки проєктів, а хочеться згадати всіх. Також багато наших авторів вже готують другу книжку. Це дуже круто і дуже надихає, що вони залишаються з нами та знаходять кайф у цій сфері.

Новий випуск «З фронту в IT» про айтівців, які повертаються до цивільного життя після ЗСУ.

Історія світчера з Тернопільщини, який змінив агро на IT, а IT на ЗСУ

УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
«Зараз техноблогінг за фактом помер». Як живе галузь в умовах війни, і що її чекає далі
«Зараз техноблогінг за фактом помер». Як живе галузь в умовах війни, і що її чекає далі
«Зараз техноблогінг за фактом помер». Як живе галузь в умовах війни, і що її чекає далі
Як живе техноблогінг в умовах війни. Чому зараз галузь померла, що можна зробити та чи варто залишити канали українських блогерів російською мовою. Автор каналу TECHNOZON, Володимир Крамаренко, розповів в інтерв’ю Олександру Глущенку для «ПЕРЕГОВОРКИ», що відбувається в галузі, де, як було заведено говорити, гроші гребуть лопатою. Ми вибрали основне з його оповідання.
«Зараз для мене вони всі до одного — просто п**ораси!». Олексій Дурнєв про росіян, Маріуполь, війну, гумор та плани
«Зараз для мене вони всі до одного — просто п**ораси!». Олексій Дурнєв про росіян, Маріуполь, війну, гумор та плани
«Зараз для мене вони всі до одного — просто п**ораси!». Олексій Дурнєв про росіян, Маріуполь, війну, гумор та плани
35-річний уродженець Маріуполя Олексій Дурнєв став відомий завдяки своєму почуттю гумору та вмінню висміювати політиків, мажорів та селебрітіз. З початком повномасштабного вторгнення росії його жарти перетворилися на сатиру, за якою читається ненависть до рф. Наразі Олексій продовжує записувати відео та збирати за допомогою своєї аудиторії гроші для ЗСУ. Олексій дав велике інтерв’ю «Українській правді». Ми обрали 7 найбільш влучших його думок про рідне місто, війну, гумор та плани.
ТОП-10 фактів про «Того україномовного», найвідомішого українського блогера в TikTok
ТОП-10 фактів про «Того україномовного», найвідомішого українського блогера в TikTok
ТОП-10 фактів про «Того україномовного», найвідомішого українського блогера в TikTok
У ТОП-15 Instagram інфлюенсерів України Поплавський обігнав Зеленського
У ТОП-15 Instagram інфлюенсерів України Поплавський обігнав Зеленського
У ТОП-15 Instagram інфлюенсерів України Поплавський обігнав Зеленського

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.