Український інтернет підкорює Польщу. Конкурує з Deutsche Telekom

Український інтернет-провайдер Wnet вийшов на ринок Польщі і США. Він активно конкурує з T-Mobile і Orange. А українських інтернетчиків дивує низька швидкість і застарілі технології передачі даних у нашого західного сусіда.

Редакція dev.ua поспілкувалася з комерційним директором Wnet Сергієм Ганічевим і вирішила розповісти її історію міжнародної експансії.

Український інтернет підкорює Польщу. Конкурує з Deutsche Telekom

Український інтернет-провайдер Wnet вийшов на ринок Польщі і США. Він активно конкурує з T-Mobile і Orange. А українських інтернетчиків дивує низька швидкість і застарілі технології передачі даних у нашого західного сусіда.

Редакція dev.ua поспілкувалася з комерційним директором Wnet Сергієм Ганічевим і вирішила розповісти її історію міжнародної експансії.

Отже, Wnet — був заснований в 1999 році як невеликий київский провайдер. Але до 2019 року розвинувся у національнго IP-оператора для корпоративних клієнтів. Транспортна мережа протяжністю понад 5 000 км охоплює більше 50 міст України.

dev.ua — більше, ніж ЗМІ. Підписуйтесь на нас в Facebook, Telegram, LinkedIn і Twitter

Пізніше компанія вивела на ринок і роздрібний бренд — Domonet, який працює в Києві, Харкові, Одесі, Вінниці. Але за кількістю клієнтів він не входить в топ-10. Wnet в 2017 році засвітився в скандалі з доставкою інтернет-трафіку в Крим. Тоді в головному офісі компанії проходили обшуки СБУ і кримської прокуратури без жодних наслідків для роботи мережі та датацентрів.

Початок експансії на захід

В кінці 2019 року український Wnet вийшов відразу на два нових ринки — США і Польщу. В Америці провайдер купив компанію-оператора в Нью-Йорку. Вона надає послуги з доставки інтернету і телефонного зв’язку на нижньому Манхеттені. Основні клієнти — малий і середній бізнес.

«Було дуже багато роботи з переключення мережі. Виявилося, що в США навіть формат паперу, на якому друкують інвойси, і розміри поштових конвертів відрізняються від наших», — згадує Ганічев.

Фото — з особистого архіву Сергія Ганічева

Потрібно було переробити все — мережу, білінг, бізнес-процеси, перепідписати контракти з постачальниками, викупити корпоративні права, не втратити клієнтів і знайти нових, знайти персонал.

Що вже є в Польщі?

У Польщі Wnet вирішила будувати мережу самостійно. Починали з нуля. Зараз покрито два міста: Краків і Варшава. В останній скоро відкриється офіс.

У Кракові побудована власна опорна магістральна мережа в формі «кільця» довжиною близько 50 км. Від неї будуються відгалуження в райони розташування приватних клієнтів і концентрації бізнес-користувачів — ТРЦ, БЦ. Будівництво триває, і мережа зростає в бік Катовіцької агломерації.

Є плани щодо розвитку в Варшаві, Катовіцах, Вроцлаві і Познані. Зараз в компанії працюють понад 20 осіб і штат постійно зростає.

Крім бізнес-клієнтів, Wnet в Кракові пройшов мережею і через «спальники». Компанія вирішила паралельно розвивати приватний бренд Domonet в районах нової забудови та приватного сектору.

Фото — з особистого архіву Сергія Ганічева

«Цього місяця починаємо підключати перші багатоповерхівки. У Кракові вони традиційно невисокі, 4-6 поверхів», — повідомляє Ганічев.

Wnet проінвестував у Польщу близько 1,5 млн злотих.

«Темпи наших інвестицій в цьому році зросли рівно удвічі в порівнянні з 2020», — зазначає український комерційний директор.

Конкуренція з місцевими

Телекомунікаційний ринок в Польщі зараз активно змінюється. І, як каже Сергій Ганічев, що для України не є чимось дивним — а саме надання послуг по оптоволокну  — у Польщі в новинку і має попит. 

Основні гравці Польщі:

  • Deutsche Telekom (T-Mobile)

  • Netia

  • Liberty Global (UPC)

  • Orange

  • Play

  • Vectra

  • Toya

Зазвичай ціни на локальному ринку становлять від 30 до 100 злотих. Обов’язковим є підписання термінового (тобто на 12 або 24 місяці) контракту без права розірвання. В Україні, нагадаємо, провайдера можна міняти хоч щотижня.

Фото — скріншот з сайту Domonet

При цьому оптика в Польщі поширена досить нерівномірно, і переважно місцеві оператори продають застарілий DOCSIS (у нас такий — в Києві у «Волі») під виглядом оптики.

«Смішно виглядають швидкості виду 900 / 50Mbps, які в кінцевому рахунку перетворюються в реальні 50 / 20Mbps», — підкреслює Ганічев.

Український провайдер в Польщі вирішив продавати інтернет домашнім користувачам за ціною від 35-75 злотих за канали від 100Mbps до 1000Mbps.

У сегменті SoHo ціни на послуги доступу до мережі інтернет з оптики складають від 150 до 250 злотих.

Фото — скріншот з Google Maps

«Як і в Україні, провайдери борються за увагу своїх нових домашніх користувачів через проведення акцій з наданням безкоштовного інтернету на перші 3-6 місяців. Але в цілому ринок цивілізованіший і  статичніший за український», — розповідає Ганичев.

Що в Польщі інакше

— фахівці в Польщі коштують дорожче, знайти їх не так просто, принаймні в області телекомунікацій, а хороші продавці така ж рідкість, як і в Україні та США.

— податки: вони трохи вище ніж в Україні. Але оподаткування побудовано за такою моделлю, яка дозволяє повернути частину сплачених податків практично в автоматичному режимі, можливі навіть взаємозаліки за  різними видами податків.

— ліцензія і дозволи: їх або взагалі немає, або отримання таких дозволів відбувається відповідно до законодавства.

«Відмінний приклад того, як організований процес отримання дозволів на прокладку кабелю в телефонній каналізації, якою в Кракові управляє місцевий монополіст — компанія Orange. Після реєстрації в електронній системі Orange ти просто вибираєш маршрут прокладки оптичного кабелю на карті, і якщо в телефонній каналізації є вільне місце, система дозволяє оперативно забронювати і потім без додаткових проектів / актів / картограм / дозволів / погоджень прокласти кабель і включити клієнта», — розповідає Ганічев.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал.