Конкурс - обирай кращий стартап та отримай навушники! 🎧

У СБУ є кілька версій падіння гелікоптера в Броварах, зокрема — технічна несправність. Про «вертолітний секонд-хенд Авакова» ЗМІ писали ще 5 років тому

Розбираємо одну з робочих версій трагедії.

Залишити коментар
У СБУ є кілька версій падіння гелікоптера в Броварах, зокрема — технічна несправність. Про «вертолітний секонд-хенд Авакова» ЗМІ писали ще 5 років тому

Розбираємо одну з робочих версій трагедії.

Що сталося

Жахлива трагедія в місті Бровари, Київської області, в ході якої розбився гелікоптер. На борту загинули міністр внутрішніх справ Денис Монастирський, його перший заступник Євгеній Єнін і державний секретар Юрій Лубкович. Посаду міністра Монастирський обійняв два з половиною роки тому.

Фото — Місце трагедії в Броварах

За попередньою інформацією, в результаті трагедії загинуло щонайменше 16 осіб, з них 3 дитини. Шпиталізовано 30 людей, серед них 12 дітей. Пошукові роботи тривають.

Які є версії катастрофи:

В СБУ зараз розглядають 3 версії інциденту:

— Порушення правил польоту; 

— Технічна несправність гелікоптера; 

— Умисні дії щодо знищення транспортного засобу.

Речник Повітряних сил ЗСУ Юрій Ігнат під час національного телемарафону заявив, що вертоліт, який розбився у Броварах під Києвом, був переданий Україні французькими партнерами.

«Це гелікоптери, які, якщо пам’ятаєте, ще передавали нам наші французькі партнери. Якщо не помиляюся, це Super Puma, маркування таке. Наразі літальні апарати мають усі силові структури», — пояснив Ігнат. Про модель і компанію-виробника речник не згадував.

Фото — Розбитий гелікоптер в Броварах

«Комісія буде розслідувати причини. Це не буде 1–2 дні, тому що дослідження авіакатастрофи займає певний час. Думаю, буде створена державна комісія, до якої увійдуть різні авіаційні фахівці. Вони дослідять причини того, що відбулося, та які фактори впливали на те, що вертоліт впав», — додав Ігнат в ефірі телемарафону.

Чи могла це бути технічна несправність та до чого тут Аваков

У вересні 2018 роки журналісти-розслідувачі з проєкту «Наші гроші» опублікували розслідування під назвою «Вертолітний секонд-хенд Авакова». В ній розповідалося про те, як Міністерство внутрішніх справ, яким тоді керував Арсен Аваков, врятувало Францію від вживаних вертольотів коштом платників податків України. Автор статті — журналіст Артур Чемирис — на сторінці в Facebook нагадав про свій матеріал.

Тоді міністр Аваков і французький виробник Airbus Helicopters SAS домовилися про постачання в Україну вертольотів на 554,29 млн євро для потреб прикордонної служби та пожежників. Техніку купують у кредит, розплачувався за неї з державного бюджету України. В угоді прописали, що 34 вертольоти мають бути новими, а 21 вертоліт моделі Н225 вартістю 274,35 млн євро — вживаними, 2007–2012 років випуску зі ступенем зносу 50%.

Фото — Документ про закупку б/у галікоптерів у Франції

За кілька років до купівлі, сказано в статті, норвезька компанія «CHC Helikopter Service» придбала вживані вертольоти для бурових у Північному морі. 29 квітня 2016 року один із гелікоптерів CHC, що обслуговував потреби нафтової компанії Statoil, зазнав аварії, в результаті якої загинуло 13 осіб. Розбитим бортом був гелікоптер виробництва «Airbus» моделі EC225LP Super Puma.

Після катастрофи «CHC Helikopter Service» відмовилися від використання 21-го гелікоптера моделі EC225LP Super Puma. Невдовзі цей парк техніки опинився в оперативному управлінні маловідомої компанії Avinco, які профільні ЗМІ пізніше пов’язали з самим виробником гелікоптерів «Airbus».

Фото — H225 Super Puma

У МВС тоді казали, що придбані Україною вертольоти — це не ті, від яких відмовилися норвежці. Додаючи, що французький виробник після тієї аварії модифікував і покращив EC225LP Super Puma, перебрендувавши їх у модель Н225. За словами тодішнього пресаташе МВС Артема Шевченка, Україні дісталися вертольоти, які хотіла, але передумала купувати Польща. 

Однак кількість придбаних Україною вживаних гелікоптерів абсолютно співпадає з кількістю секонд-хенду від «CHC Helikopter Service», що відійшло «Avinco» після аварії в Норвегії.

Журналісти знайшли на сайті виробника рекламну брошуру, датовану 2015 роком, у якій повідомлялося про ребрендинг низки моделей, зокрема й EC225LP. Тобто майже за рік до аварії виробник вже змінив назву своєї техніки, і пов’язано це зовсім не з технічними змінами, а з банальними маркетинговим ходом.

Фото — Список ребрендингу галікоптерів Airbus

У 2015 році поляки хотіли придбати 70 Аеробусів H225M. Але за рік від намірів відмовились, що спричинило економічні й політичні суперечки. Поляки з французами домовлялись про закупку нової техніки військової модифікації, але про вживані борти тоді ніхто не говорив.

На сьогодні нам точно не відомо, чи це саме той вживаний гелікоптер, який був закуплений за часів Авакова. Причину падіння гелікоптера українське слідство оголить після розслідування. 

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Як фінтех-стартап запартнерився з ритейлером eStore та популярною криптобіржей

Історія про bill_line та checkout-сторінку

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.