Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Hot! dev.media шукає менеджера з продажу спецпроєктів

Як отримати ЕЦП, та чим він відрізняється від «Дія.Підпис» та КЕП

У вік новітніх технологій документообіг теж все стрімкіше переходить онлайн. І це стосується не тільки бізнесу, а й звичайних пересічних громадян. На зміну підпису власноруч прийшли його електронні аналоги. Що таке електронний підпис для фізичних осіб, за допомогою яких засобів його можна використати, та чим відрізняються і як отримати ЕЦП, КЕП, BankID та «Дія.Підпис» в тому числі через ПриватБанк, Альфа-банк monobank, з’ясовувала редакція dev.ua.

Залишити коментар
Як отримати ЕЦП, та чим він відрізняється від «Дія.Підпис» та КЕП

У вік новітніх технологій документообіг теж все стрімкіше переходить онлайн. І це стосується не тільки бізнесу, а й звичайних пересічних громадян. На зміну підпису власноруч прийшли його електронні аналоги. Що таке електронний підпис для фізичних осіб, за допомогою яких засобів його можна використати, та чим відрізняються і як отримати ЕЦП, КЕП, BankID та «Дія.Підпис» в тому числі через ПриватБанк, Альфа-банк monobank, з’ясовувала редакція dev.ua.

Що таке ЕЦП, КЕП, BankID та «Дія.Підпис»

Електронний цифровий підпис (ЕЦП)  — це набір об’єднаних логікою та криптографічно перетворених даних, в тому числі 1 електронних, які за допомогою певних засобів підписувач використовує в онлайн-просторі замість особистого підпису власноруч. Засобами можуть бути апаратні пристрої, програмні забезпечення, чи апаратно-програмні.

Кваліфікований електронний підпис відрізняється від ЕЦП тим, що базується на сертифікаті, який засвідчує ідентифікаційні дані підписувача.  

BankID — це спосіб електронної верифікації, який використовує персональні дані клієнтів із тих банків, де вони обслуговуються.

Відмінності ЕЦП від КЕП, BankID та «Дія.Підпис»

Отже, відмінність між КЕП, ЕЦП, BankID та «Дія.Підпис» у рівні довіри до схем електронної ідентифікації, що базується на способі шифрування даних, у засобі, за допомогою якого цей підпис потім використовується (MobileID, підпис на ID-картці, токен чи захищена флешка), та відповідно до електронних транзакцій на європейському ринку: 

  • високої для КЕП та «Дія.Підпис» (за визначенням, опублікованому на сайті Мінцифри «Дія.Підпис» є кваліфікованим електронним підписом);
  • середньої для електронного цифрового підпису;
  • низький рівень довіри у BankID, застосовується не для всіх електронних послуг, а лише для найменш ризикових.

Токен, який призначений для зберігання КЕП, відрізняється від звичайної флешки тим, що ключ генерується у його пам’яті, ніколи його не покидає і підписання проходить всередині токена. Звичайно цей пристрій повинен мати експертний висновок відповідності вимогам чинного законодавства.

На вимогу до засобів, які використовуються для накладення ЕЦП, строк його дії складає від одного до двох роки. 

Як отримати електронний підпис для фізичних осіб

Для отримання електронного цифрового підпису необхідно пройти ідентифікацію особистості. Інформація для ідентифікації може виглядати як документи, подані особисто в паперовому вигляді, так і за допомогою інформації, яка міститься на базі вже пройденої електронної ідентифікації в інших установах. Це можуть бути банки, мобільні додатки та інше, де такі документи вже були надані.

Документи, які знадобляться для отримання електронних ключів фізичної особи, наступні:

  • заповнена та підписана реєстраційна картка у двох примірниках;
  • копія  облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер);
  • копія паспорта (з 1 по 4 сторінку), засвідчена власноручним підписом. Можна відмовитись від ідентифікаційного номера, якщо це суперечить релігійним переконанням, тоді подається копія сторінки паспорту з відповідним приписом;

Безкоштовно ЕЦП для фізичних осіб можна отримати у деяких банківських установах, через інформаційно-довідковий департамент ДПС та через «Дія.Підпис», але не завжди онлайн і для деяких установ ця послуга платна. 

Після сплати збору за оформлення електронного підпису ЕЦП можна отримати, звернувшись до відділення Ощадбанк, УкрСиббанк, Креді Агріколь Банк. При собі необхідно мати паспорт та ІПН, заповнити відповідні форми, придумати пароль та в деяких випадках необхідно мати при собі флешку.

Безкоштовно та онлайн через відповідний додаток  такі послуги надає ПриватБанк і для цього потрібно бути клієнтом банку. 

ЕЦП через ПриватБанк

Через Приват24 (для фізосіб) можна отримати ЕЦП безкоштовно. Для цього необхідно пройти верифікацію за допомогою фінансового номера телефону:

Приват24 для фізосіб
  • У меню «Усі послуги», розділ «Бізнес», підрозділ «Електронний цифровий підпис».
  • ПІБ та населений пункт підтягується автоматично, але ці дані краще перевірити — Дані вірні.
  • Придумати пароль для ЕЦП, використовуючи більш ніж 8 символів латинського алфавіту і цифри.
  • Підтвердження операції надійде у вигляді SMS на фінансовий номер, знадобиться погодитись з умовами та правилами надання банківських послуг.
  • Після натискання кнопки «Далі», файл з ключем у форматі *jks з назвою «pb_ІПН фізособи» завантажиться на пристрій у папку, яка встановлена за замовчуванням для завантажень. Також на мейл надійде лист з інформацією про те, що на ваше ім’я випущено кваліфікований електронний підпис і перелік параметрів.

Важливо зазначити, що в Приват24 є оновлена версія інтерфейсу. Там на головній сторінці треба зайти у розділ меню «Бізнес», обрати Електронний цифровий підпис для фіз.особи. Далі система переведе до інтерфейсу і кроків, які описані вище.

Приват24 для фіз.осіб (оновлена версія інтерфейсу)

ЕЦП через інформаційно-довідковий департамент ДПС

Інформаційно-довідковий департамент ДПС може надавати електронні довірчі послуги, до переліку яких входить і надання електронного цифрового підпису.

Для цього необхідно заповнили реєстраційні заяви, зібрати необхідні документи, форми та зразки заповнення яких можна знайти на сторінці сайту, завантаживши відповідний архів. Із зібраними та заповненими документами звернутись до будь-якого представництва кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС, список яких представлений на сайті.

У центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України також є Довірчий список, де можна знайти кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг з інформацією  та посиланням на кожного.

До списку входять установи, які частково приймають документи в електронному вигляді.

З 7 жовтня на сайті центрального засвідчувального органу з’явилась новина, що отримати електронні довірчі послуги без надання реєстраційної картки та паперових копій документів  можна ​​за допомогою функції «Шерінг» застосунку «Дія». Але наразі в застосунку такої функції редакція не побачила.

ЕЦП через «Дія.Підпис»

«Дія.Підпис» виконує функції кваліфікованого електронного підпису (КЕП). Згенерувати його можна за допомогою мобільного додатку, який доступний на Android та iOs:

  • авторизуватись в додатку за допомогою BankID або MobileID;
  • у «Меню» вибрати пункт «Дія.Підпис»;
  • за допомогою фронтальної камери підтвердити особу нахиляючи та повертаючи голову праворуч або ліворуч за підказками. Рамка повинна залишатися зеленою. Іноді для цього знадобиться підійти до більш освітленого місця або наблизити камеру. Якщо спроба буде вдалою, з’явиться сповіщення «Дякуємо, особу підтверджено»;
  • придумати пароль з 5 цифр і підтвердити його і підпис буде сформовано. Знайти його можна буде у тому ж пункті меню «Дія.Підпис».

ЕЦП через Альфа-банк

Альфа-банк надає послуги електронного цифрового підпису лише для юридичних осіб або фізичних осіб-підприємців. Для звичайних громадян банк такі послуги не надає.

ЕЦП через monobank

monobank видає ЕЦП для фізичних осіб, але користуватися ним можна тільки для комунікації з самим банком. Ключ поза додатком віртуального банку ніде не використовується.

У банку, при відкритті рахунку та оформленні картки, автоматично формується BankID для клієнта, і за його допомогою можна користуватися різними сервісами та деякими послугами держорталів.

При авторизації на сервісі, де потрібно Bank ID, потрібно:

  • Необхідно вибрати monobank чи УніверсалБанк у списку банків.
  • Відкриється QR-код. Його слід вважати звичайною камерою.
  • Підтвердити одним дотиком передачу даних на державний сайт.
Читайте головні IT-новини країни в нашому телеграмі
Читайте головні IT-новини країни в нашому телеграмі
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому телеграмі
Майже як «Дія». Як отримати у смартфоні QR-код Covid-сертифікату якщо нема українського паспорта
Майже як «Дія». Як отримати у смартфоні QR-код Covid-сертифікату, якщо нема українського паспорта
По темi
Майже як «Дія». Як отримати у смартфоні QR-код Covid-сертифікату, якщо нема українського паспорта
У Мінцифрі пояснили чому щеплені від COVID-19 за кордоном не можуть отримати qr-код сертифіката вакцинації
У Мінцифрі пояснили, чому щеплені від COVID-19 за кордоном не можуть отримати qr-код сертифіката вакцинації
По темi
У Мінцифрі пояснили, чому щеплені від COVID-19 за кордоном не можуть отримати qr-код сертифіката вакцинації
Айтішники-іноземці не можуть отримати QR-код ковід-сертифікату. Що каже Мінцифра
Айтішники-іноземці не можуть отримати QR-код ковід-сертифікату. Що каже Мінцифра
По темi
Айтішники-іноземці не можуть отримати QR-код ковід-сертифікату. Що каже Мінцифра
Айтішник розробив та створив болід власноруч.

Дивіться на каналі dev.ua тест-драйв спорткара.

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.