💳 Термінова новина! Trustee Plus — найкраще рішення для розрахунку криптою 👉
Марія БровінськаВійна
18 травня 2022, 08:58
2022-05-18
Збройні сили США будують власний метавсесвіт? Які напрацювання вже мають американські оборонні компанії
Американські компанії, що займаються оборонними технологіями, вхопилися за галас метавсесвіту, пише Wired. Але те, що вони будують, буде далеким від віртуального світу Meta. Що це та як виглядатиме?
10 травня два льотчики-винищувачі провели висотний експеримент прото-метавсесвіту. У кількох тисячах футів над пустелею Каліфорнії, на парі реактивних літаків Berkut 540, вони одягли спеціальні гарнітури AR, щоб підключитися до системи, яка накладає примарне, сяюче зображення літака-заправника, що летить поруч із ними в небі. Потім один з пілотів здійснив маневр дозаправлення за допомогою віртуального танкера, а інший спостерігав. Здається, це новий військовий метавсесвіту.
Сьогодні не тільки Силіконова долина охоплена манією метавсесвіту. Подібно до того, як технологічні компанії та корпорації намагаються розробити стратегії для віртуальних світів, багато оборонних стартапів, підрядників і спонсорів все частіше говорять про метавсесвіт, навіть якщо його визначення та корисність не завжди зрозумілі.
Які технології використовують в ЗС США
Ключові технології, необхідні для метавсесвіту, — доповнена та віртуальна реальність, дисплеї на голові, 3D-симуляції та віртуальні середовища, створені за допомогою штучного інтелекту — уже є у світі оборони. Результат виходить набагато менш витонченим і просторим, ніж бачення віртуального світу Марка Цукерберга. Та є хороший шанс, що базова технологія може злетіти, навіть якщо вона зайде до цивільної сфери.
Red 6, компанія, яка розробляє цю технологію, стверджує, що це забезпечує набагато більш реалістичну перевірку здібностей пілота, ніж звичайний симулятор польоту. «Ми можемо протистояти будь-якій загрозі — каже Деніел Робінсон, засновник і генеральний директор Red 6. — І цією загрозою може керувати людина дистанційно, або штучний інтелект».
Технологія AR від Red6 повинна працювати в більш екстремальних умовах, з меншою затримкою та більшою надійністю, ніж споживчі гарнітури AR або VR. Робінсон додає, що зараз компанія працює над платформою, яка дозволить представляти багато різних сценаріїв у доповненій або віртуальній реальності. «Те, що ми будуємо, насправді є військовим метавсесвітом», — каже він. «Це як багатокористувацька відеогра в небі».
Ідеї, пов’язані з метавсесвітом, уже є частиною деяких найновіших військових систем. Високотехнологічний шолом для нового винищувача F-35, наприклад, включає дисплей доповненої реальності, який показує дані телеметрії та інформацію про ціль поверх відеоматеріалів з літака. У 2018 році армія США оголосила, що заплатить Microsoft до 22 мільярдів доларів за розробку версії своєї системи доповненої реальності HoloLens для бійців, відомої як інтегрована система візуального збільшення (IVAS).
В останні роки VR та AR стали рутинними аспектами військового вишколу.
Інша робота, яка називається Project Avenger, тепер використовується для підготовки пілотів ВМС США. Повітряні сили США використовують віртуальну реальність, щоб навчити пілотів керувати літаками та місіями. VR також використовується для лікування ветеранів від хронічного болю та посттравматичного стресу. А Boeing створив середовище AR, яке дозволяє механікам потренуватися працювати на літаках, перш ніж сісти на борт справжнього.
Останнім часом американські військові почали досліджувати значно складніші віртуальні світи. Також зростає інтерес до з’єднання та об’єднання віртуальних світів у спосіб, що нагадує мислення метавсесвіту.
У грудні 2021 року ВПС США провели конференцію за участю понад 250 людей у місцях від США до Японії через віртуальне середовище. «Ці технології обіцяють інтегрувати», — каже Кейтлін Дорман, генеральний менеджер оборонного підрозділу Improbable. Ця компанія розробляє технології віртуального світу й створила великі віртуальні поля битви з понад 10 000 індивідуально контрольованих персонажів для військових ігор Великобританії, а також працює з Міністерством оборони США (DOD).
Інший проєкт DARPA, який називається Perceptually-enabled Task Guidance, має на меті створити AI-помічника, який стежить за тим, що робить солдат, і надає поради за допомогою мови, звуку або графіки. На відміну від системи доповненої реальності, розробленої Boeing, яка працює лише в певних умовах, така система повинна мати сенс реального світу. Брюс Дрейпер, відповідальний менеджер програми DARPA, каже, що справжня цінність технологій, які досліджують військові, полягає в поєднанні реального та віртуального.
Проблеми метавсесвітів
Але спроби об’єднати віртуальний і реальний світ зіткнулися з проблемами.
Як повідомляється, у березні 2022 року витік записок Microsoft показав, що ті, хто працює над IVAS, армійською версією гарнітури HoloLens AR, очікували, що користувачі її сприймуть погано. А аудит, опублікований Міністерством оборони у квітні 2022 року, дійшов висновку, що в результаті армія США може витратити свої гроші. Джейсон Курувілла, старший менеджер з комунікацій в Microsoft, поділився кількома заявами високопоставлених армійських діячів, які проголошують потенціал IVAS. Він також вказав на звіт Міністерства оборони за 2021 рік, у якому обговорюється важливість швидкої розробки IVAS, що дозволить розв’язати проблеми на цьому шляху.
Такі гучні та дорогі починання лише підвищили впевненість тих, хто штовхає військовий метавсесвіт.
Лакі каже, що Anduril вже працює над технологією, яка могла б зробити це в навчальних місіях і в боях. «Наступний великий крок для нас, через який я дуже хвилююсь, — це передача нашого основного продукту та передача цих даних на дисплеї, які зможуть носити війська на передовій», — каже він.
Але скільки з цієї передової техніки потрапляє на передову — чи навіть на тренування — залишається неясним. Сорін Адам Матей, професор Університету Пердью в Вест-Лафайєті, штат Індіана, який розробив віртуальні навчальні платформи на полі бою для американських військових, каже, що запроваджена технологія часто буде значно простішою, ніж уявляють прискорювачі метавсесвіту.
Він припускає, що простіша версія гарнітури IVAS з часом може бути інтегрована в приціл AR. «Коли ви там стріляєте і в вас стріляють, останнє, про що ви хочете турбуватися, — це про інше обладнання», — каже він. І технологія не повинна бути настільки ж розширеною, як метавсесвіт, щоб бути корисною. «Нам потрібно трохи більше подумати про цю метафору метавсесвіту, яка є потужною, але також має свої обмеження».
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Черкаський винахідник створив водоплаваючий трактор, який може перевозити 5 пасажирів та 650 кг вантажу. В планах майстра - адаптувати трактор для потреб ЗСУ
Логістику ЗСУ хочуть оцифрувати за IT-стандартами НАТО. Військові вже вивчають систему LOGFAS. Розповідаємо, як це працює, та коли впровадять
Логістику й облік у ЗСУ досі ведуть у паперових журналах. З літа Міноборони вирішило перевести армію на цифрові колеса і впровадити ІТ-систему логістики НАТО LOGFAS. Як вона працює і що дасть військовим, пояснив Forbes. dev.ua публікує найважливіше з матеріалу.