💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Стас ЮрасовТаке життя
23 грудня 2022, 16:36
2022-12-23
Бізнесмен із Коростеня продав 20 000 віртуальних відеопривітань від Санти за рік. Так, на цьому також можна заробляти. Ось його історія
Дмитро Жуков із Коростеня дарує дітям посмішку перед Новим роком. Він надає послугу персональних відеопривітань від Санти. Він створив santa.contact — сервіс автоматичного замовлення відео із казковим героєм. Санта звертається у готовому відео безпосередньо до дитини. Дмитро привітав таким чином вже тисячі дітей по всій країні.
Ми знайшли Дмитра в соцмережах і дізналися всю історію
Як це працює
На сайті батьки вказують ім’я дитини, її вік та вибирають з переліку заняття, яке подобається дитині найбільше. Це може бути читання книжок, перегляд мультфільмів, танці, футбол та інше.
Після заповнення такої анкети замовник через деякий час отримає на пошту посилання з відео, яке можна завантажити та показати дитині. Санта звернеться до малюка з екрана телевізора або ж смартфона особисто — назве іменем. Він привітає її, покаже книжку, де є фото дитини, а також вказаний її вік та ім’я.
Як виникла ідея
Як розповідає Дмитро, він побачив подібну реалізацію привітання ще десь десять років тому. Воно було російськомовне. Але студія, яка його розробила, напевно, розвалилася, бо вже декілька років від неї не було інфи.
Дмитро знайшов на якомусь сайті, що на віртуального Діда Мороза продається неофіційна франшиза.
Він її придбав за зовсім невеликі й почав експерименти. За перший рік продав 10 привітань. Більшість — саме під Новий рік.
Підприємець побачив, що попит на такий сервіс є. Адже він навіть не давав жодної реклами. А люди все одно якось дізналися.
Старт
Дмитро працював розробником сайтів на замовлення і дещо знався на їхньому просуванні та онлайн-рекламі. Тому до наступного Нового року він вже почав готуватися заздалегідь. З вересня збирав інфу, щоб робити креативи в грудні. Розробив окремий сайт на WordPress під замовлення привітань від Санти. Тоді ще сервіс надавався російською.
Також підприємець почав купувати рекламу в соцмережах.
Результат: у минулому та позаминулому роках в грудні він отримав 1000–2000 клієнтів на день. За весь 2021 рік Дмитро продав десь 20 000 привітань та витратив на рекламу 28 000 доларів.
Перехід на українську
У цьому році Дмитро вирішив перевести сервіс на українську. Але для цього йому треба було зробити окремі зйомки привітання від Санти, змонтувати відео, замовити озвучку, а також написати під це відео окреме рішення (щоб можна було підставляти дані клієнта).
Ресурсів на це не було.
Дмитро вирішив скооперуватися з ще одним підприємцем, який став його бізнес-партнером. У нього вже була розроблена українська версія онлайн-привітань з новорічними святами. Коростенський підприємець запропонував наступне: він буде її продавати, а прибуток партнери розподілятимуть.
UPD. Партнер
Партнера Дмитра звуть В’ячеслав Мороз. Він також досить давно в вітальному бізнесі.
«З 2019 року ми продавали одне відео, але вже в наступному розширимо асортимент», — розповідає він. До сьогоднішнього для підприємець продавав подібний контент вже багато тисяч разів.
Він підкреслює, що ідея не нова, в західних країнах таких привітання існують давно і виглядають не гірше голлівудських фільмів.
«Я дізнався про такі привітання зі статті програміста на vc.ru, засновника такого проекту російською мовою. Чому б не зробити таке ж відео, але тільки українською мовою? — подумали ми. Ніша була вільна. Через недосвідченість кілька разів повністю перезнімали відео, але в підсумку вперлися в бюджет і зупинилися на поточній версії», — розповідає підприємець.
Його команда витратила десь близько $10к на старт (зйомки, студія, декор, актор (Санта), оплата аудіо та відеоефектів сайт santaukraine.com).
Як вплинули блекаути
Як зізнається підприємець, цього року на його дохід дуже сильно вплинули відключення світла.
У цьому році він поки що дотує цей бізнес з власної кишені.
Але Дмитро сподівається, що до кінця року все ж таки зможе вийти в нуль, або ж невеликий плюс, тому що пік замовлень припадає на останні тижні року.
«Заповнили вже 10 000 анкет, але оплатили поки що тільки 2,5 тисячі», — каже він. Зараз Дмитро буде нагадувати клієнтам за їх анкети, бо переживає, що через відключення світла вони могли просто забути про привітання і перемкнутися на розв’язання побутових проблем.
Реклама на Telegram-каналі «Труха»
Щоб підвищити попит на сервіс 19 грудня Дмитро замовив рекламу на популярному Telegram-каналі «Труха». Він розповідає, що витратив на цей пост 80К грн (спочатку ціна була 95К, але він отримав знижку). Але на цій рекламі він поки що отримав замовлень на 35К. Дмитро відслідковує переходи через спеціальну utm-мітку.
Низька віддача від реклами розчаровує його. Адже він і так в мінусі, а ще й реклама не спрацювала, як надіявся. Про своє розчарування Дмитро розповів адмінам «Трухи». Ті увійшли в його положення і надали суттєву знижку на наступний пост у своїх регіональних каналах.
Головне, в чому він впевнений: що надає радість дітям перед Новим роком. Він вважає, що емоція, це кращий подарунок.
Плани
На наступний рік Дмитро зі своїм партнером планує розробити окремого героя — Миколая. Він розповідає, що Миколая (а не Діда Мороза, або ж Санту) хочуть якраз західні, більш релігійні регіони нашої країни.
Також в планах розробляти для дітей і інші персоналізовані відео.
Але для того, щоб далі розвивати бізнес, Дмитру потрібні додаткові гроші. Він розмірковує над тим, щоб запустити донати або звернутися до інвесторів.
Розробник підкреслює, що із таким стартапом можна поступово вийти і на інші країни.
До речі, привітання зі святами — це не єдиний онлайн-бізнес Дмитра.
Як ми дізналися, він є власником taranka.shop. Це магазин, де продається таранька! Від 800 до 2000 кг на місяць! Але про це — у наступній статті про Дмитра. Чекайте продовження історії.