💻 MayBee: френдлі HRM система. Просте та iнтуїтивне управління комплексними HR процесами 🔥

«Раніше ми говорили про те, що людина наш конкурент, але не зараз». Українці розвивають ШІ-Saas-стартап, який залучив у клієнти lifecell, «Нову пошту», банки та ритейлерів. Ось, як він працює

Українські стартапери розвивають SaaS-інструмент онлайн-маркетингу Getpin на основі ШІ, який посилює бізнес із фізичними точками продажу в онлайн просторі. Першим клієнтом стартапу у 2019 році став lifecell, до якого згодом приєдналася «Нова Пошта», а також кілька найбільших банків і рітейлерів України. 18 червня під час конференції в межах Glovo Startup Lab Getpin відзначили першою винагородою серед девʼяти українських стартапів та відібрали серед десятки інших представляти Україну на інвестиційному саміті SelectUSA Investment Summit у Вашингтоні. CEO та фаундер Getpin Володимир Лещенко розповів, як розвивався стартап, що робить ШІ-асистент, кого з фахівців може замінити Getpin і скільки кроків потрібно зробити стартапу, щоб стати єдинорогом.

Оставить комментарий
«Раніше ми говорили про те, що людина наш конкурент, але не зараз». Українці розвивають ШІ-Saas-стартап, який залучив у клієнти lifecell, «Нову пошту», банки та ритейлерів. Ось, як він працює

Українські стартапери розвивають SaaS-інструмент онлайн-маркетингу Getpin на основі ШІ, який посилює бізнес із фізичними точками продажу в онлайн просторі. Першим клієнтом стартапу у 2019 році став lifecell, до якого згодом приєдналася «Нова Пошта», а також кілька найбільших банків і рітейлерів України. 18 червня під час конференції в межах Glovo Startup Lab Getpin відзначили першою винагородою серед девʼяти українських стартапів та відібрали серед десятки інших представляти Україну на інвестиційному саміті SelectUSA Investment Summit у Вашингтоні. CEO та фаундер Getpin Володимир Лещенко розповів, як розвивався стартап, що робить ШІ-асистент, кого з фахівців може замінити Getpin і скільки кроків потрібно зробити стартапу, щоб стати єдинорогом.

Через Google і металургію до стартапу 

Карʼєра Володимира почалась у далекому 2007 році, коли 23-річним він потрапив на роботу у Bigmir і почав розвивати систему контекстної реклами для бізнесу, керуючи першим Google Adwords Reseller у східноєвропейському регіоні.

«Це було цікаво. Ми масово продавали контекстну рекламу за допомогою колл-центру та обслуговували рекламні компанії для майже 1000 клієнтів SMB, я їздив у Дублін на конференції, які проводив Google й отримував дуже розвиваючий досвід», — згадує стартапер. За його словами, саме побудова продукту для продажу реклами малому та середньому бізнесу стали однією з ланок на шляху до розвитку власного інструменту в цьому напрямі. 

Володимир Лещенко, фаундер ШІ-стартапу Getpin (Фото з особистого архіву)

Спочатку Володимир запропонував продавати не кліки, а дзвінки потенційним клієнтам, а ідею, як їх можна монетизувати, реалізував рітейлерам. Але вже за кілька років побачив, що бізнеси мають потребу в онлайн-присутності, бо саме це збільшує потік клієнтів. І за можливість знаходити свої дані на мапах та соціальних мережах підприємці готові платити кошти. 

Володимир Лещенко, фаундер ШІ-стартапу Getpin (Фото з особистого архіву)

У 2012 році він заснував Saas-стартап AdPhone, але монетизація пішла не за планом і у 2017 році проєкт закрився. А Володимир пішов працювати проджект менеджером на металургійний завод.

«Хтось, щоб відпочити від невдалого стартапу, ходить у саббатікал, їздить на курорти, пʼє водичку чи плаче вдома, а я пішов працювати в іншу сферу», — каже він.

За словами стартапера, зміна сфери діяльності допомогла зрозуміти цінність всього зробленого і наскільки релевантний його досвід.

Згодом, через пів року роботи в металургійному бізнесі, Володимир переконався, що попередні 4 роки роботи не були марні, а наявний бекграунд допоможе значно швидше запустити новий стартап. Ще рік знадобився на доопрацювання ідеї, щоб зрозуміти, який продукт може закривати потреби клієнтів великого сегмента та успішно масштабуватись. Пропрацювавши технічні завдання та знайшовши команду, з 2019 року компанію запустили в роботу. 

Верифікація на мапах

Згідно з концепцією стартапу, команда обрала назву співзвучну з тим, як клієнти можуть «запінити» свою інформацію на мапі. Процес управління розрізненими цифровими точками на багатьох сторонніх платформах займає дуже багато часу та коштів, а дискомунікація створює поганий клієнтський досвід. Стартапери створили інструмент, який розв’яюзує ці проблеми.  

Відгуки в Getpin (Фото надано пресслужбою компанії)

Getpin — це ШІ-платформа, яка збирає публічні дані бізнесу, розміщені на різних платформах, зокрема, Google Maps, Facebook, Instagram, Apple Maps, Bing та інших, та синхронізує їх між собою, щоб на максимальній кількості майданчиків інформація була однакова та коректна. Через платформу проходять терабайти даних, зокрема, статуси, відгуки, питання в чатах, статистичні дані про те, де шукали компанію, як будували маршрут, оцінки тощо. Ці мікросервіси допомагають підприємствам, зокрема, з фізичними точками продажу, оптимізувати свою онлайн-присутність та залучати клієнтів, які шукають товари чи послуги поблизу. 

«Наша платформа допомагає не лише в управлінні, а й для того, щоб правильно читати обрані дані», — зазначає стартапер. Щоб надавати комплексні статистичні дані та аналіз ефективності роботи бізнес-локацій, відгуків клієнтів та активності в соціальних мережах, за останній рік компанія інвестувала більш як 60% коштів на аналітику з коштів на розробку. Щоб убезпечити клієнтів та себе від будь-яких проблем з безпекою, компанія використовує різноманітні підходи для захисту даних, як на рівні інфраструктури, так і на рівні програмного забезпечення, зокрема, двофакторну ідентифікацію та шифрування даних. 

Не без ШІ

Зібраний на платформі великий масив інформації жодна людина не встигла б обробляти. Спершу додали автоматизацію, а для аналізу метрик пошуку компаній через мапи та сортування відгуків клієнтів компанія почала впроваджувати штучний інтелект ще до того, як це стало мейнстрімом. 

Аналітика в Getpin (Фото надано пресслужбою компанії) 

Спочатку стартапери намагалися самотужки навчити мовні моделі на власній виборці даних, але з появою відкритих ШІ-продуктів, зрозуміли, що вони значно кращі та «розумніші», і впровадили їх.

Тож далі, на початку 2023 року до платформи додали OpenAI, крім збору, вони навчили ШІ-асистента також надавати автоматичні відповіді на відгуки, за допомогою AI створювати автоматичний контент та розміщувати пости, виходячи з наявних активностей, які є у клієнта. 

«Система почала обростати штучним інтелектом, який на основі отриманих даних генерує рекомендації по покращенню присутності і активності для клієнта», — додав також Володимир.

Кого з людей замінив Getpin

Платформа займається просуванням і керуванням маркетингом та діджитал-маркетингом, але, за словами Володимира, скоріше оптимізує роботу фахівця бізнесу, ніж замінює його.

«Раніше ми говорили про те, що людина наш конкурент, але зараз розуміємо, що Getpin не замінює спеціаліста, а збільшує його продуктивність», — зазначає CEO стартапу. 

Getpin  (Фото надано пресслужбою компанії) 

Єдина людина, яку, за його словами, може замінити Getpin, це людина, яка на вході роздає листівки з проханням залишити відгук. Зараз достатньо залишити QR-код з відповідним посиланням. А вже далі ШІ-асистент опрацює надані звернення, надішле відповідь і надасть керівнику рекомендації, як можна розв’язати проблему. Тож, як говорить Володимир, іншою стороною оптимізації є час роботи вищого керівництва, щоб він на основі отриманих на платформі даних приймав більш зважені рішення.

Про команду та гойдалки розвитку

Починаючи розвиток стартапу майже самотужки, Володимир розповідає, що команда його стартапу змінювалася з часом під впливом масштабних подій навкруги. Трохи згодом після запуску стартапу світ накрив COVID. Він сильно вдарив по бізнесу з оффлайн-продажами та співпав, як каже фаундер, із періодом «долини смерті» для стартапу — це час, коли стартап запускається, отримує перших клієнтів, але повинен задовольнити їхні потреби, розвивати продукт та стабілізувати бізнес. Багато стартапів на цьому етапі просто припиняють свою діяльність. 

Команда Getpin  (Фото надано пресслужбою компанії) 

«Оффлайн-бізнес — наша цільова аудиторія, тому це для нас також було великим ударом, бо це наша цільова аудиторія», — згадує Володимир.

За його словами, тоді у 2020 році продажі впали на більше ніж 50%, поточні клієнти поставили  платежі на паузу, тож стартап не мав коштів платити зарплату фахівцям вчасно і частину команди було втрачено. 

Але стартапу вдалось вижити й розвиватись далі. У 2022 році почалась повномасштабна війна. Фаундер згадує, що тоді багато українських компаній були вимушені оптимізувати свої бюджети, зрізали витрати на підтримку онлайн-присутності й відмовлялись від послуг. 

Фотоp з особистого архіву Володимира Лещенко

Починаючи з 2023 року, стартап зростає й активно набирає людей. Ще під час ковіду компанія відмовилась від офісу і перевела всіх співробітників на ремоут. Наразі в команді працює майже 40 співробітників. Майже всі фахівці з досвідом на міжнародних ринках та топових позиціях в глобальних компаніях зі світовим визнанням, що Володимир називає перевагою для стартапу. Трохи менше половини — це технічний відділ. Інші — комерційні фахівці, спеціалісти з продажу, кастомер-саппорт і техпідтримка клієнтів. Майже 90% команди — українці, а кістяк і більшість спеціалістів перебувають в Україні.

«Особливо цінно, що частина команди працює в Getpin з перших днів стартапу, бо як і я, вірить в значний потенціал та затребуваність продукту», — зазначає Володимир.

Хто користується платформою

Майже одразу після запуску, клієнтом стартапу став мобільний оператор lifecell, дані про якого Getpin впорядкував в онлайн-просторі. За словами Володимира, вже за місяць кількість онлайн-активностей від клієнтів компанії збільшилась майже до 91%. 

Метрики в Getpin (Фото надано пресслужбою компанії)

Згодом стартап почав задовольняти все більше потреб великого бізнесу, у якого було багато локації. Зокрема, ключовими клієнтами стали: банки Ощадбанк, ПУМБ та найбільший державний банк Польщі Bank Pekao, логістичні сервіси «Нова пошта» та Meest Express, заправки WOG, Sokar та KLO, рітейлери «Фора», Velmart, «Подорожник» та мережа німецьких супермаркетів Lidl, мережа готельного бізнесу InterContinental в Європі, а також страхові компанії та інші.

«Чим більше у бізнесу оффлайн-точок, тим складніше ними управляти в онлайн-просторі», — пояснює фаундер. 

Про локації та ринки

Зараз в системі вже зареєстровано майже 83 000 локацій великого і малого бізнесу від 100 компаній в Україні, Польщі, Румунії, Угорщині, Іспанії та Мексики. За словами Володимира, є клієнти й серед великого бізнесу, які працюють зі стартапом з 2019 року. Наразі Getpin має наміри вийти на ринок США, але, як каже фаундер, це непросто.

Володимир Лещенко (Фото з особистого архіву)

«Ринок Штатів — цікавий, але тут твоя ідея майже напевно не буде новою. Ти думаєш, що ти тут першопроходець, а тут вже над нею працюють на хайфі», — пояснює він.

Проте, попри це, за словами Володимира, в США значно простіше спілкуватись з клієнтами. Проводячи паралелі з ринком Європи, він зазначає, що європейців значно складніше зацікавити.

Володимир Лещенко (Фото з особистого архіву)

«В Європі дивляться на все досить скептично і більше думають про те, як би не зіпсувати існуючий баланс», — пояснює фаундер.

Крім того, він зазначив, що вихід на ринок США потребує значних інвестицій не менше $1 млн.

Що по грошах 

Перший янгольський чек склав у межах інвестиційного раунду pre-seed стартап залучив від українського фонду Brise Capital, які були дотичні до маркетингової вертикалі, близько $50 000. 

«Це дало поштовх компанії, отримавши ці кошти, ми придумали назву, купили домен і почали рухатися до побудови технічного сервісу», — згадує стартапер.

Фото з особистого архіву Володимира Лещенко

У тому ж 2019 році Getpin потрапив до акселераційної програми Google Partners Tech InkubatorProgram in Warsaw і участь у цій програмі допомогла стартаперам, за словами Володимира, значно швидше перевірити свої гіпотези не лише на клієнтах, а й на партнерах. Завдяки цій участі Getpin також став однією зі 108 компаній, які отримали статус бізнес-партнера Google, і мали можливість верифікувати бізнес на мапах. 

На поточний момент за підрахунками Володимира у стартап вкладено майже $500 000, з яких $400 000 проінвестовані на початку 2023 року від чеського венчурного фонду Presto Ventures. Дохід стартапу наближається до $1 млн на рік, за 2023 рік збільшився у 2,5 раза. Усі зароблені кошти стартап реінвестує у розвиток. 

Про плани

Фаундер Getpin має досить чіткий план, рухаючись в напрямку юнікорну. 

До кінця поточного року стартап, за словами Володимира, має наміри закрити інвестиційний seed-раунд на $3 млн для того, щоб на кінець 2026 року вийти на показники доходу майже $5 млн. Ці кошти будуть спрямовані на посилення поточних позицій на ринках, де вже присутній стартап, а також поглибити свою присутність на ринках Латинської Америки.

«Тому що без виходу вже на американський ринок в двадцять восьмому-двадцять дев’ятому роках стати юнікорном у нас не вийде», — акцентує стартапер.

За наступні два-два з половиною роки й далі фаундер планує підняти наступний інвестиційний раунд A. Щоб заробляти $100 млн на рік, до кінця 2030 року команда вже має стратегію, як наростити кількість клієнтів до кількох тисяч.

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Український стартап з онлайн-маркетингу Getpin залучив $400 000 від чеського фонду Presto Ventures
Український стартап з онлайн-маркетингу Getpin залучив $400 000 від чеського фонду Presto Ventures
По темi
Український стартап з онлайн-маркетингу Getpin залучив $400 000 від чеського фонду Presto Ventures
Український стартап Efarm Pro представив нову розробку для розмінування полів. На що здатний робот-мульчер
Український стартап Efarm Pro представив нову розробку для розмінування полів. На що здатний робот-мульчер
По темi
Український стартап Efarm Pro представив нову розробку для розмінування полів. На що здатний робот-мульчер
У 2023 році в українське ІТ інвестували $209 млн майже половину з них отримали EdTech-стартапи
У 2023 році в українське ІТ інвестували $209 млн, майже половину з них отримали EdTech-стартапи
По темi
У 2023 році в українське ІТ інвестували $209 млн, майже половину з них отримали EdTech-стартапи
Український стартап Generect створив SaaS-платформу якою користуються компанії США: скільки коштує розробка які плани та результати конференції Techchill
Український стартап Generect створив SaaS-платформу, якою користуються компанії США: скільки коштує розробка, які плани та результати конференції Techchill
По темi
Український стартап Generect створив SaaS-платформу, якою користуються компанії США: скільки коштує розробка, які плани та результати конференції Techchill
Читайте также
Как работают почтоматы от «Новая почта», Meest, ROZETKA, и что нужно, чтобы ими воспользоваться
Как работают почтоматы от «Новая почта», Meest, ROZETKA, и что нужно, чтобы ими воспользоваться
Как работают почтоматы от «Новая почта», Meest, ROZETKA, и что нужно, чтобы ими воспользоваться
Сейчас, чтобы получить или отправить посылку, даже не нужно идти в отделение службы доставки, ждать длинные очереди и тратить кучу времени. Это можно сделать с помощью почтаматов — автоматических теминалов, которые расположены в местах активных перемещений людей, магазинах, супермаркетах и ​​даже в жилых домах. dev.ua собрал информацию о терминалах разных сервисов доставки, где они находятся, чем отличаются, как воспользоваться почтоматом и какие особенности они имеют. (обновленный текст от 17 ноября 2021 года)
Искусственный интеллект DALL-E научился дорисовывать картины. Как это выглядит
Искусственный интеллект DALL-E научился дорисовывать картины. Как это выглядит
Искусственный интеллект DALL-E научился дорисовывать картины. Как это выглядит
lifecell разрешил своим абонентам звонить по Wi-Fi. Как это работает
lifecell разрешил своим абонентам звонить по Wi-Fi. Как это работает
lifecell разрешил своим абонентам звонить по Wi-Fi. Как это работает
«Нова пошта» хочет делать роботов для ГСЧС: зачем это нужно
«Нова пошта» хочет делать роботов для ГСЧС: зачем это нужно
«Нова пошта» хочет делать роботов для ГСЧС: зачем это нужно

Хотите сообщить важную новость? Пишите в Telegram-бот

Главные события и полезные ссылки в нашем Telegram-канале

Обсуждение
Комментариев пока нет.