💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉

Дослідники з австралійського інституту AIIA розповіли, чому TikTok ще страшніший, ніж здається

Австралійський інститут міжнародних відносин (AIIA) опублікував дані, чому, на їхню думку, оманливі розважальні візуальні матеріали на TikTok мають сильніший та страшніший вплив, ніж навіть розпалювання ворожнечі.

Оставить комментарий
Дослідники з австралійського інституту AIIA розповіли, чому TikTok ще страшніший, ніж здається

Австралійський інститут міжнародних відносин (AIIA) опублікував дані, чому, на їхню думку, оманливі розважальні візуальні матеріали на TikTok мають сильніший та страшніший вплив, ніж навіть розпалювання ворожнечі.

Трохи статистики

Відповідно до звіту Digital 2024 Global Overview Report, середній час, який користувач проводить у TikTok, становить 34 години на місяць, за ним йдуть YouTube (28 годин), Facebook (19 годин 47 хвилин) і WhatsApp Messenger (17 годин). У тому ж звіті зазначено, що порівняно з іншими платформами люди здебільшого заходять на TikTok, щоб шукати смішний або розважальний контент (80%), що більшість людей робить, щоб заповнити час.

У Сполучених Штатах 63% користувачів — підлітки, і близько 58% із них щодня заходять на платформу. Приблизно 17% цих користувачів кажуть, що майже постійно користуються додатком. Дослідження Google показало, що 40% представників покоління Z у США зараз використовують TikTok для пошуку в Інтернеті, однак перші результати часто містять дезінформацію.

Дослідники AIIA розповіли, як протягом 2024 року TikTok отримав більший вплив, ніж інші соціальні мережі. А, оскільки, дезінформацію тут важче ідентифікувати, її ефект непомітний, але потужний, повідомляють в інституті. 

Згідно з аргументами фахівців інституту, TikTok алгоритм, як правило, показує більше контенту з ліберального політичного спектра, як-от #blacklivesmatter, #woke або #policereforms, загострюючи поляризацію та консервативні ідеї, і, швидше за все, створюватиме екопалати, ніж відкрите обговорення. Під час вторгнення росії в Україну та війни Ізраїлю проти Гази TikTok дозволив пропагандистським наративам поширюватися, створюючи поляризацію між крайньою лівою та пропалестинською молоддю та іншими голосами. Користувачі ділилися відео, оновленнями та думками на основі неперевіреної інформації, яку вони знайшли на різних платформах.

Зокрема, дослідники наводять приклади, що в Індонезії контентом про росію в TikTok часто маніпулюють. Наприклад, автори часто витягують відео з російських акаунтів Telegram без перевірки вмісту. Вони створюють наративи контенту з проросійським ухилом, використовуючи конкретні назви, розповіді, музику або хештеги та переглядаючи відео з незрозумілими джерелами. Так в глядачів залишається висновок, що історії та повідомлення базуються на упередженнях авторів. Крім того, тіктокери також пов’язують інформацію з непов’язаними подіями, щоб часто позбавити легітимності урядові рішення, наприклад, порівнюючи такі питання, як ізраїльська окупація Палестини та воєнні злочини США в Афганістані.

Крім того, принаймні на двох виборах у Південно-Східній Азії TikTok зіграв значну роль у зміні суспільного іміджу кандидатів у президенти, зокрема, замовчуючи їхнє суперечливе минуле. Наприклад, на Філіппінах наратив про багатство Фердинанда Ромуальдеса Маркоса-молодшого змінився з символу корупції на результат його юридичної кар’єри. Подібним чином в Індонезії Прабово Субіанто переосмислили на TikTok як жартівливу, батьківську фігуру, що дуже сильно відрізняється від його участі у викраденні активістів у 1998 році. Це стратегічне використання дезінформації «інформаційно-розважального» сприяло перемогам на виборах Маркоса-молодшого та Прабово.

Прихильники Prabowo охрестили цей підхід «креативною політикою», стратегією, яка уникає відкритої токсичності традиційних кампаній ненависті. Натомість дезінформація, загорнута в розваги, сприймається з більшою готовністю, непомітно вбудовуючи нові наративи з меншим опором. Наприклад, відео про китайських робітників та інвестиції в райони видобутку нікелю на Сулавесі представляли теми місцевої гордості або захоплення китайськими робітниками, різко контрастуючи із застереженнями екологічних неурядових організацій про руйнування навколишнього середовища, переміщення корінних громад і зростання проблем зі здоров’ям. Цей наратив підкреслює потужний вплив здатності TikTok формувати суспільне сприйняття та дискурс.

Крім дезінформації, пов’язаної з неполітичними питаннями, в TikTok є неправдива інформація, повʼязана з такими як продукти та бренди, медична освіта, теорії змови та гуманітарна допомога. Інфлюенсери, які продають косметичні засоби, засоби догляду за шкірою, одяг і посуд, відіграють значну роль у створенні контенту та залученні зацікавленості. TikTok встановив стандарт для публікації вмісту FYF (для вашої стрічки), наприклад, реклами схуднення або косметичної хірургії.

Унікальне поєднання розваг і візуальної привабливості TikTok позиціонує його як потужний інструмент для формування громадської думки, ставши, як наслідок, сприятливим ґрунтом для поширення дезінформації. Такий тонкий і привабливий контент часто подають як здавалося б нешкідливий, але, як з’являються докази, загроза цілісності демократичних процесів у всьому світі є реальною. Оскільки TikTok продовжує впливати на низку політичних ландшафтів, уряди, громадянське суспільство та громадськість, люди повинні залишатися критичними до легкого та розважального контенту на платформі, особливо коли йдеться про політику та державну політику. Боротьба з дезінформацією — це боротьба зі шкідливим контентом і сприяння розвитку більш поінформованої та проникливої ​​громадськості, здатної орієнтуватися у все більш розмитих лініях між розвагами та реальністю.

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Материнська компанія TikTok представила свого конкурента Sora від OpenAI — ШІ-модель що перетворює текст у відео
Материнська компанія TikTok представила свого конкурента Sora від OpenAI — ШІ-модель, що перетворює текст у відео
По темi
Материнська компанія TikTok представила свого конкурента Sora від OpenAI — ШІ-модель, що перетворює текст у відео
«Дія City» набагато краща ніж про неї думають». Ексглава Google Україна Шоломко – про TikTok Маска російський Telegram і колишню конкуренцію з Yandex
«Дія City» набагато краща, ніж про неї думають». Ексглава Google Україна Шоломко — про TikTok, Маска, російський Telegram і колишню конкуренцію з Yandex
По темi
«Дія City» набагато краща, ніж про неї думають». Ексглава Google Україна Шоломко — про TikTok, Маска, російський Telegram і колишню конкуренцію з Yandex
ByteDance компанія-власниця TikTok співпрацює з американською Broadcom над розробкою передового ШІ-чипа
ByteDance, компанія-власниця TikTok, співпрацює з американською Broadcom над розробкою передового ШІ-чипа
По темi
ByteDance, компанія-власниця TikTok, співпрацює з американською Broadcom над розробкою передового ШІ-чипа
Читайте также
Как скачать видео с TikTok без водяного знака: три самых простых способа
Как скачать видео с TikTok без водяного знака: три самых простых способа
Как скачать видео с TikTok без водяного знака: три самых простых способа
Если вы пользуетесь TikTok, то знаете — сохранить видео легко, но в углу будет название приложения и имя его создателя. Обычно это не является преградой, однако по разным причинам можно столкнуться с необходимостью скачать ролик без водяного знака. Например, вы создали собственное видео в приложении и хотите сохранить его без логотипа, а такой возможности нет. Впрочем, способов обойти эту проблему немало.
2 комментария
TikTok-правдоруб. Два школьника забили пари на преступление, видео кражи выложили в соцсеть. Отвечают за такие преступления родители
TikTok-правдоруб. Два школьника забили пари на преступление, видео кражи выложили в соцсеть. Отвечают за такие преступления родители
TikTok-правдоруб. Два школьника забили пари на преступление, видео кражи выложили в соцсеть. Отвечают за такие преступления родители
Студентка-мошенница получила в суде 80 часов исправительных работ. Криминальная история из Коростеня о TikTok, Instagram и Binance
Студентка-мошенница получила в суде 80 часов исправительных работ. Криминальная история из Коростеня о TikTok, Instagram и Binance
Студентка-мошенница получила в суде 80 часов исправительных работ. Криминальная история из Коростеня о TikTok, Instagram и Binance
1 комментарий
Репост новостей заставляет нас считать себя умнее, но это не так. С лидерами мнений тоже работает, показывает новое исследование
Репост новостей заставляет нас считать себя умнее, но это не так. С лидерами мнений тоже работает, показывает новое исследование
Репост новостей заставляет нас считать себя умнее, но это не так. С лидерами мнений тоже работает, показывает новое исследование
Обмен новостными статьями с друзьями и подписчиками в социальных сетях побуждает людей полагать, что они знают о темах этих статей больше, чем они знают на самом деле. И это работает с активными пользователями Facebook, что ставит под вопрос осведомленность ваших любимых лидеров мнений. Об этом свидетельствует исследование ученых из Техасского университета в Остине. Кстати, обязательно покажите статью своим друзьям и репостните в соцсетях.

Хотите сообщить важную новость? Пишите в Telegram-бот

Главные события и полезные ссылки в нашем Telegram-канале

Обсуждение
Комментариев пока нет.