💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Вікторія ГорбікРабота
9 августа 2024, 09:00
2024-08-09
SmallTalk with Senior. Досвідчена Graphic Designer про те, як дістатися сеньйорного тайтлу, роблячи все правильно й не лише
Цьоготижневий випуск рубрики Smalltalk with senior присвячений трошки художникам, але не зовсім. Якщо вірити загальному визначенню, то графічний дизайнер — фахівець, який відповідає за планування, дизайн, проєктування та передачу повідомлень чи ідей за допомогою візуальної комунікації. Загалом, Graphic Designer створює візуальні елементи, зокрема, зображення та макети для дуже різних проєктів і за допомогою різних програмних продуктів.
Senior Graphic Designer, ілюстраторка і менторка Христина Кук розповіла, як вона опанувала цю професію, скільки в її житті творчості, як стати сеньйором графічному дизайнеру і на які граблі краще не ставати.
Почалося все з того, що я хотіла бути модельєром одягу, але з шиттям у мене не склалось, тож довелось думати про речі більш приземлені, але неодмінно творчі. Так після закінчення школи у 2010 році я вступила на кафедру графічного дизайну в Українську Академію Друкарства. Там окрім предметів, які мені ніколи в житті не згодились, я вивчила як працювати з формою і кольором, композицією і матеріалом. Після закінчення бакалаврату, маючи за плечима чотири роки невтомної праці і знань, я стала шукати роботу.
До ІТ я прийшла не одразу, працювала певний час в різної величини компаніях. Націлилась на компанію SoftServe, але співбесіду я успішно пройшла лише з другого разу. Перший був у 2014 році, я не знала, що таке ІТ, і слабо уявляла собі програмування. Після кількох раундів розмов мені відмовили через брак навичок. Але вже через два роки я надіслала оновлене резюме і портфоліо і потрапила в команду маркетингу на позицію middle-дизайнера в компанію SoftServe.
На той момент я, хоч і не працювала до того в ІТ, володіла всіма навичками, щоб претендувати на мідла. Я знала основні програми, тоді це були Illustrator, InDesign та Photoshop. За плечима були задачі, з якими мені доводилось розбиратись самій: від підготовки зображень для соціальних мереж і оформлення візиток, до розробки, конструювання і підготовки до друку каталогів на 200 сторінок. Я могла самостійно виконувати задачі, пропонувати нові рішення й дуже багато вчилась.
Тому одразу зі старту порада номер один — відмови це ок, відмови бувають стимулом і головне не сприймати це близько до серця і рухатись далі.
Шлях сеньйора
Від мого першого дня в ІТ до зміни тайтлу в Linkedin пройшло три роки. Перший час я не думала про кар’єрні звершення, крім мене в команді не було дизайнерів і моєю головною проблемою стало питання чи роблю я все правильно. Переді мною відкривались нові задачі, кожного разу додавались стейкхолдери, я відповідала за брендинг компанії на 8000 людей, проходила незліченні курси, а впевненості це не додавало. Тут порада номер два: якщо вам потрібна думка людини з досвідом, знайдіть собі ментора, або наставника.
Свій розвиток від мідла до сеньйора я проходила поступово в межах однієї команди. При такому форматі головне проявляти ініціативу, брати на себе нові обов’язки, бути відповідальним і постійно розвиватись. Наприклад, я навчилась вести дизайн проєктів від розробки до впровадження, комунікувати з фрилансерами й вендорами, відстоювати й аргументувати свої рішення, а коли команда почала збільшуватись, то проводити онбординг і таск-менеджмент молодших дизайнерів. Зазвичай підвищення до сеньйора розглядають тоді, коли ви вже виконуєте хоча б 30% цього рівня.
Для сеньйора важливо вміти вести різні види проєктів, їх напрям звісно залежить від компанії. Я у свій час працювала з кампаніями з брендингу й наймання працівників, проєктами із соціальної відповідальності й комунікації, розробці великих івентів чи промоції окремих продуктів. Вважаю, що різносторонній досвід відіграє важливу роль у кар'єрі дизайнера.
Що по грошах
Моя перша зарплата в ІТ була $400. На той момент це були непогані гроші. Перегляд відбувався раз в рік, основні зміни ставались, коли я переходила на нові посади — сеньйор і лід-дизайнер, а також змінювала компанії.
Ще рік тому сеньйор дизайнер заробляв в Україні приблизно $1500–2000. З того часу я працюю в Чехії, тому орієнтуюся по місцевому ринку. У Європі все залежить від країни. У Чехії приблизна зарплата для Senior Graphic Designer $3000.
Наразі я бачу, що немає одного сталого рівня зарплати в усіх компаніях. Тому раджу дивитись середню оплату й від неї відштовхуватись, адже все залежить від ваших потреб і комфорту.
Що має знати кожен синьйор
5 лайфхаків, які допомогли мені досягти цього тайтлу:
1.Для початку вам потрібно добре розуміти свій рівень і можливості росту. Для різних напрямків дизайну вони відрізняються, проте їх легко можна знайти в інтернеті, або простудіювавши вакансії в Лінкедині вашого рівня й рівня вище. Складіть для себе план професійного розвитку з цілями, кроками й таймлайном. Часто в компаніях вже є кар’єрні мапи, тоді вам залишається тільки розібратись як отримати ті чи інші навички.
2. Сеньйор дизайнер — це людина, яка ідеально знає базові програми (для кожного напрямку вони різні), постійно шукає шляхи покращення техніки й легко може освоїти новий інструмент. Тому технічна сторона — це абсолютна необхідність в розвитку. Раджу звернути увагу на платформу Creative practice від Cases. У них багато курсів по різних інструментах і дуже приємний підхід до навчання.
3. Софт скіли неможливо переоцінити, коли йдеться про підвищення на кар’єрній драбині. Для сеньйор-дизайнера я виділяю такі основні навички:
вміння аналізувати й бачити проблему загалом, розуміти мету і ціль,
навички комунікації, вміння знайти спільну мову і працювати разом ефективно,
вміння надавати й (це навіть важливіше) отримувати фідбек,
тайм менеджмент не тільки своїх задач, а й при потребі задач джуніор чи мідл дизайнерів,
гнучкість, адаптивність і відкритість до нових ідей.
Для прокачування софт скілів раджу школу «Спільна мова».
4. Беріть участь в ком’юніті дизайнерів, шукайте мітапи й події, конференції й вебінари. Це дозволить мати розуміння що зараз відбувається з дизайном і дасть вам мотивацію розвиватись. А ще я дуже раджу пробувати себе в ролі спікерів, для початку у своїх командах і компаніях — проводьте лекції й воркшопи, таким чином ви структуруєте свої знання і наберетесь впевненості.
5. Якщо ви заплутались і не знаєте куди рухатись, або потребуєте сторонньої думки зверніться до ментора. Це може бути людина з вашої компанії, хтось хто вам імпонує, або один з менторів на платформі Projector.
Що може бути далі
Якби я шукала зараз роботу, це була б позиція лід-дизайнера. Мені подобається поєднувати керування командою з роботою над великими проєктами. У далекому майбутньому мрію відкрити свою дизайн-студію.
На роботі-мрії для мене найважливіше, щоб збігалися цінності компанії й мої, без цього не зможу ефективно працювати. Також я завжди шукаю можливості росту і розвитку, мені цікаві ті проєкти, які мене будуть драйвити. Гідна оплата теж дуже важлива. Також мені комфортно працювати в середовищі людей, з якими відчувається, що ми команда.
Якби не ІТ, я була б дизайнером в студії чи креативній агенції, або ж була б частиною дизайн-команди якоїсь великої корпорації. А якби мені не потрібно було заробляти гроші, то я б малювала ілюстрації до дитячих книг.
Чому сеньйору зараз складно знайти роботу?
Я думаю що якраз сеньйорним спеціалістам у графічному дизайні набагато легше шукати роботу, ніж людям без досвіду. Коли ти джун, то продаєш свій потенціал, таких як ти багато і конкуренція велика. А коли в тебе 6 років досвіду й успішні проєкти за плечима, тут головне зрозуміти свої переваги й показати потенційному роботодавцю, як ти можеш допомогти його бізнесу виконувати поставлені цілі.