🚨⚡🚨 Біткоін по $100к. Час встановлювати Trustee Plus і випускати картку для розрахунків безкоштовно 👉
Марія БровінськаТакая жизнь
2 ноября 2024, 09:00
2024-11-02
Ми знаємо, яким невдовзі буде українське IT, або Як пройшла ТЕМна вечірка dev.ua, де гості зазирали у майбутнє. Обережно, всередині багато цінної інфи та фото!
29 жовтня dev.ua провів справжню відьомську вечірку із присмаком IT. Ми зібрали айтівців у темному місці — «Відьма-барі «Лиса гора», де з-поміж магічних атрибутів, ворожок-тарологів та ритуалів провідні фахівці у сфері IT розповідали гостям про те, яким буде IT майбутнього, як на нього вплине штучний інтелект і чи варто айтівцеві будувати персональний бренд та розвивати нетворк.
Перед аудиторією, що смакувала магічні коктейлі від партнера заходу — «Гігабіт» від «Укртелеком» — виступили троє фахівців. Ось, про що вони говорили.
Чи може ШІ допомогти отримати оффер?
ШІ допомагає покращити резюме, підготуватися до співбесід, згенерувати приклади відповідей на популярні питання. АІ може навіть аналізувати вакансії для підбору найкращих можливостей. Існують сервіси, які використовують алгоритми для пошуку відповідних позицій на основі навичок та досвіду.
Чи ефективна підготовка до співбесіди за допомогою ШІ?
ШІ допомагає моделювати реальні співбесіди, генеруючи можливі запитання, оцінюючи відповіді. Проте людський фактор — креативність та гнучкість — залишається важливим аспектом підготовки. ШІ ваш хороший помічник при підготовці до співбесід особливо якщо ви тільки починаєте свою кар’єру та ще не маєте достатнього досвіду їх проходжень.
Чи допускають в EPAM користування ШІ на співбесідах?
Ні, ми слідкуємо за тим, щоб кандидати не використовували ШІ безпосередньо під час проходження співбесіди. Іноді ШІ може використовуватися для технічних співбесід — якщо є запис інтерв’ю, «помічник» може проаналізувати відповіді кандидата і наскільки він підходить на позицію.
Рекрутери на ринку все частіше стикаються з випадками, коли під час співбесіди кандидати використовують ШІ-маски для підміни обличчя, і насправді інтерв’ю проходить інша людина. Це змушує розробляти нові методи, які допоможуть переконатися, що перед нами дійсно той кандидат, якого ми очікуємо.
На жаль, такі випадки, коли добре підготовлений кандидат із маскою проходить технічне інтерв’ю замість знайомого, тільки зростають, а якість самих масок продовжує покращуватись. Це виклик для компаній, які прагнуть знайти справжніх професіоналів, і означає, що всім нам потрібно швидко адаптуватись до нових реалій.
AI відбір резюме у техгігантів — це майбутнє?
Багато великих компаній уже застосовують АІ для аналізу резюме, щоб швидко відібрати кандидатів на основі ключових критеріїв. Це може зменшити упередження та підвищити ефективність, але також може відсіяти таланти через занадто жорсткі алгоритми. EPAM активно розиває і впроваджує технології ШІ у різні етапи рекрутмент процесу - починаючи від постингу позицій і закінчуючи аналізом проведених співбесід.
Чи замінить ШІ інженерів, і які функції?
Штучний інтелект уже суттєво трансформує ІТ-ринок, і ця тенденція тільки посилюватиметься. Завдяки автоматизації рутинних завдань, ШІ дозволяє розробникам зосередитися на складніших і творчих аспектах роботи, підвищуючи продуктивність і швидкість реалізації проєктів. ШІ змінює не лише інструменти, але й вимоги до навичок ІТ-фахівців, вже зараз більшість вакансій які з’являються на маркеті вимагають хоча б базових навичок роботи з ШІ.
ШІ вже автоматизує рутинні завдання, тестування, дебагінг, що дозволяє інженерам зосереджуватись на креативних аспектах роботи. Проте професії, що вимагають глибокої творчості, критичного мислення, поки залишаються у безпеці. Будуть розвиватися нові професії, які ми вже зараз можемо зустріти в ІТ сфері.
Наприклад,
prompt інженери, які будуть писати кращий контекст для штучного інтелекту і фактично спрощувати життя іншим людям, які цим користуються.
Data scientist, які будуть упорядковувати вже існуючі дані, які ми цифровізували і надавати їх системам, що використовують штучний інтелект, у більш підготовленому вигляді.
Інженери, які будуть займатися fine-tuning моделей та створювати інструменти, що полегшують поріг входу до технології.
Штучний інтелект здатен замінити деякі традиційні професії, особливо ті, що пов’язані з рутинними й повторюваними завданнями. Наприклад, ШІ здатний автоматизувати частину завдань технічної підтримки, зокрема обробку стандартних запитів, завдяки впровадженню чат-ботів та віртуальних асистентів.
Проте розвиток ШІ також створює нові професії й відкриває нові спеціалізації в ІТ. Наприклад, фахівці з машинного навчання та інженери з розробки моделей ШІ стають надзвичайно затребуваними. З’являються і зовсім нові професії як спеціалісти з етики ШІ, або промпт інженери. Крім того, швидко зростає попит на професії, що забезпечують захист і конфіденційність даних у середовищах, де ШІ широко використовується.
AI асистенти — якими вони будуть?
Це персоналізовані інструменти для автоматизації робочих процесів, вирішення рутинних завдань, аналізу даних. Вони стануть ключовими у збільшенні продуктивності, допомагаючи вирішувати складні задачі швидше. АІ асистенти як можливість швидше навчати джуніорів та слідкувати за якістю їх роботи не відриваючи більш досвідчених колег від девелопменту.
Скорочення команд через ШІ — це тренд?
Компанії переходять до автоматизації завдань для зниження витрат, і це може впливати на скорочення команд. В Україні ринок може зіштовхнутися з подібним трендом, але також виникне попит на фахівців з управління й розвитку АІ.
Про масові скорочення через ШІ поки не йдеться. Розвиток та концепція ШІ станом на зараз — це про підсилення існуючих ролей, їх оптимізація, але не заміна людини
Чи стануть стартапи жертвами розвитку ШІ?
Стартапи, які не адаптуються до нових технологій, можуть втратити конкурентні переваги. Однак багато стартапів, що розвивають AI або інтегрують його у свої продукти, навпаки, отримують підтримку та інвестиції.
А ось — гості заходу.
Як девелоперам зі стагнуючого аутсорсу знайти своє місце у зростаючих продуктових компаніях? Ось на що треба звертати увагу
Модель доходу. Аутсорсингові компанії заробляють на кількості працівників, тоді як продуктові — на доходах від інвестицій (ROI) з меншими командами.
Стан ринку. Не секрет, що в Україні спостерігалася стагнація в аутсорсингу, що призвело до скорочень. Клієнти шукають безпечніші варіанти. Тому аусорсери продовжують наймати — це основа їхнього доходу, і до них заходять клієнти. Але вони не наймають в Україні, тому що для них це великі ризики. Вони відкривають офіси, у них кількість людей в Україні зменшується, але глобально кількість працівників тримається на нормальному рівні.
Вплив на працівників. Кількість вільних інженерів та працівників з аутсорсингових компаній в Україні зростає, оскільки багато з них залишаються без роботи або самостійно вирішують перейти в інші сфери. Основною проблемою для нових кандидатів є різниця в очікуваннях зарплат між аутсорсинговими та продуктовими компаніями.
Продуктові компанії, зокрема, обмежені в фінансах та можуть пропонувати менші зарплати, ніж аутсорсингові фірми, які отримують проєкти з чітко визначеними бюджетами. Хоча в продуктових компаніях часто є інвестиції, для швидкого досягнення результатів не завжди можливо дозволити собі дорогих спеціалістів.
Кандидати з аутсорсингу часто переносять свої зарплатні очікування на нові місця роботи, навіть незважаючи на те, що лідери ринку, такі як Genesis, також стикаються з фінансовими обмеженнями. Це створює додаткові виклики для працівників, які прагнуть знайти нову роботу в умовах нестабільного ринку. Стартап не злетить, або, не вдається швидко отримати кошти. Тому наймати на старті супер-мега-дорогих працівників — це дуже великий ризик.
Ця ситуація свідчить про необхідність адаптації як з боку працівників, так і компаній для того, щоб знайти оптимальні рішення у нових умовах.
Мені здається, що вони просто тримаються на тому рівні, на якому і були, і не варто розраховувати, що при переході ви отримаєте максимальний буст до своїх доходів. Імовірніше, він буде такий самий, або трошки доведеться знизити свої очікування. Що далі відбувається? Звертайте увагу на підхід до роботи і, власне, мислення. В продуктах вони дуже сильно відрізняються.
А як щодо вимог до працівників у продуктових компаніях? У сучасному світі розробки програмного забезпечення важливо розуміти, що ваша роль у продуктовій компанії може значно вплинути на її дохід. Коли команда з десяти розробників працює над продуктом, який генерує мільйонні доходи, від кожного члена очікується велика залученість та розуміння специфіки ринку. Розробники в продуктових компаніях діють як консультанти, швидко реалізуючи ідеї без тривалих і складних рішень, оскільки важливо швидко масштабуватися та тестувати нові функції.
З іншого боку, розробники повинні мати навички аналізу ринку, щоб приймати релевантні рішення для бізнесу. Проте, часто в продуктових компаніях спостерігається брак менеджерів, які могли б автоматизувати процеси та допомогти командам оптимізувати свою роботу. Це створює можливість для розвитку вміння формувати команду та підвищувати її ефективність.
Розробники, які прагнуть більше відповідальності та впливу, можуть знайти в продуктових компаніях значні можливості для кар'єрного зростання, включаючи просування до менеджерських ролей. Для тих, хто віддає перевагу роботі з міжнародними клієнтами, аутсорсинг також залишається варіантом, хоча обсяги проєктів поки що не такі, як раніше. Це дозволяє спеціалістам знайти своє місце в умовах постійних змін на ринку.
І знову — фото сміливців, що наважилися відвідати нашу ТЕМну вечірку.
Я розпочав свій шлях до успіху у бізнесі з досвіду водія таксі. Я з тих бізнесменів, які для душі таксують. Мої перші кроки у світі підприємництва були простими: почав возити знайомих, які звернулися до нього за допомогою. Це стало початком подорожі у створення бізнес-клубу, де я об'єднував людей з різними інтересами.
Згодом я усвідомив, що власники бізнесів стикаються з безліччю проблем, і вирішив взяти на себе роль консультанта. Тому почав допомагати знайти програмістів для різних компаній, спрощуючи їхнє життя та вирішуючи нагальні питання.
Я завжди наголошував на важливості нетворкінгу в бізнесі. Люди завжди потребують людей.
У моєму розумінні, штучний інтелект не зможе замінити людські якості, такі як емпатія та вміння спілкуватися. Особливо — в частині взаємодії з клієнтами. Для мене ключовим є створення довірчих відносин, адже клієнти завжди віддають перевагу особистим контактам. Я переконаний, що варто запитувати клієнтів про їхні потреби, бути в курсі їхніх проблем і знайти способи, як допомогти їм.
Багато компаній не знають, як правильно спілкуватися з клієнтами. Наявність менеджерів, які контролюють процес комунікації, є важливою частиною успіху. Під час пандемії та війни багато людей втратили соціальні зв’язки, томуважливо відвідувати бізнес-події, аби налагоджувати нові знайомства. Я сам активно використовую соціальні мережі, зокрема Instagram, для спілкування, намагаючись налагоджувати зв’язки на особистому рівні, а не лише просувати свої послуги.
Важливо знаходити спільні інтереси під час спілкування. Знання про те, про що говорити, допомагає знайти точки дотику з людьми, що може призвести до цікавих бізнес-можливостей.
Довіра та експертиза — це основа успіху. Клієнти цінують знання та особистий підхід, що веде до довгострокових відносин. Я вірю у важливість знайомств і побудови відносин, які згодом можуть призвести до вигідного співробітництва.
Я приклад того, як можна перетворити свій досвід на успішний бізнес, спираючись на людські відносини, комунікацію та взаєморозуміння.
dev.ua анонсирует серию офлайн-событий для IT-сообщества. На очереди dev-стендап, dev-концерт и теннисный «Турнир великого deva». Присоединяйся!
dev.ua приглашает принять участие и просто посетить летние офлайн-мероприятия для IT-комьюнити, которое уже давно устало от онлайна, и в то же время помочь ВСУ. Мы выбрали три интересных формата на невероятно уютных локациях (с укрытиями, вдруг проклятая тревога попытается помешать). Итак, ждем вас на dev-стендапе, dev-концерте и dev-турнире по большому теннису Grand Dev tournament. Детали ниже.
Советский санаторий, квартира для украиноязычных, бывший наркопритон и рай на границе. Как живет редакция dev.ua в экзиле: фоторепортаж
Привет, друзья. Мы — редакция dev.ua. Из-за войны каждый из нас вынужден был покинуть свой дом и заново обустраивать быт фактически с нуля. Мы работаем с Франковщины, Хмельнитчины, Львовщины, Закарпатья, Полтавщины, встречаясь ежедневно только в онлайне. Приспособиться к новой реальности было непросто, но мы смогли, ведь другого выбора просто не было.