💳 Потрібна європейська картка з лімітом 50к євро? Встановлюй Trustee Plus 👉
Олександр КузьменкоТаке життя
5 лютого 2025, 09:59
2025-02-05
Попри мільярди інвестицій жоден оператор не виконав вимогу НЦУ про 10 годин підтримки зв'язку під час відключень світла — Forbes
Влітку минулого року Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (НЦУ) зобов’язав мобільних операторів забезпечити роботу мережі без світла до 10 годин. Попри значні інвестиції жодному з них не вдалося забезпечити 100% своїх базових станцій необхідною автономністю до дедлайну лютого.
Влітку минулого року Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (НЦУ) зобов’язав мобільних операторів забезпечити роботу мережі без світла до 10 годин. Попри значні інвестиції жодному з них не вдалося забезпечити 100% своїх базових станцій необхідною автономністю до дедлайну лютого.
У серпні 2024 року мобільні оператори «Київстар», Vodafone та lifecell зробили спільну заяву, зазначивши, що вимоги НЦУ потребують чіткої взаємодії з енергетиками та повної перебудови інфраструктури в частині енергозабезпечення та розміщення обладнання. Оператори вказали, що виконати розпорядження НЦУ їм заважають нестача персоналу, відсутність на ринку необхідної кількості акумуляторів і генераторів та нестабільна ситуація в енергетиці.
«Враховуючи зазначені фактори, мобільні оператори вимушені поінформувати своїх користувачів, що навіть при максимальних зусиллях, які ми, безумовно, щодня докладаємо зі свого боку, забезпечити на 100% автономність мобільного зв’язку та інтернету протягом 10 годин під час відключень електропостачання вкрай складно», — підсумували оператори в заяві.
Анонімне джерело «Forbes Україна», дотичне до роботи одного з мобільних операторів, стверджує, що жоден з операторів не виконав повністю вимоги НЦУ через їхню складність. За словами співрозмовників видання, акумулятори є на більшості наших базових станціях, але підтримувати їх протягом 10 годин неможливо. Наразі оператори шукають компроміс з НЦУ.
Ситуацію обговорюють у робочій групі, до складу якої входять всі три оператори, НЦУ, Держспецзв’язку, телеком-регулятор НКЕК і Мінцифри. Оператори прагнуть зменшити вимогу щодо кількості годин автономної роботи зв’язку без світла, але запевняють, що не прагнуть зменшити її до мінімуму.
«Це демотивуюча історія — ти вкладаєш гроші в підтримку мережі, а держава все одно може оштрафувати», — розповів один з топменеджерів неназваного мобільного оператора.
З початку повномасштабного вторгнення мобільні оператори інвестували в автономність своїх базових станцій:
«Київстар» — понад 2,3 млрд грн.
«Vodafone Україна» — близько 2 млрд грн.
lifecell — близько 1,5 млрд грн.
Наскільки ці суми виросли за останні пів року наразі невідомо.
У вересні 2024 року президент «Київстар» Олександр Комаров заявив, що перепоною для збільшення автономності роботи станцій хоча б з 4 до 6 годин є фізичні бар'єри, зокрема необхідність замінювати стійки електроживлення на кожній локації. ««Я не можу сказати, що ми їх [вимоги НЦУ] виконуємо, ми рухаємося в цей бік. Можливо, не 10 годин, а 6 годин…», — сказав Комаров.
Акумулятори нового типу та генератори: як «Київстар», Vodafone та Lifecell готові до відключення електроенергії та скільки коштів інвестували в енергонезалежність