Вікторія ГорбікУвійти в ІТ
12 вересня 2022, 11:51
2022-09-12
Мануал для джуна. Як початківцю 2D artist потрапити в GameDev: поради про портфоліо, тестове, співбесіду та гроші
Щоби художнику-джуну пройти співбесіду та потрапити в GameDev, доведеться за деякий час до цього добре попрацювати над портфоліо, навколо якого все крутиться. Адже інтерв’ю художника — це не про запитання та правильні відповіді. Тут усе по суті вимірюється в картинках. І підготовка до співбесіди в цій професії — особливе мистецтво, з одного боку творчість, з іншого — дисципліна.
Яна Венгерова, 31-річна художниця та Team Lead (2D Art) в N-iX, розповіла про специфіку співбесід і нюанси, на які слід звернути увагу джуну-художнику.
Щоби художнику-джуну пройти співбесіду та потрапити в GameDev, доведеться за деякий час до цього добре попрацювати над портфоліо, навколо якого все крутиться. Адже інтерв’ю художника — це не про запитання та правильні відповіді. Тут усе по суті вимірюється в картинках. І підготовка до співбесіди в цій професії — особливе мистецтво, з одного боку творчість, з іншого — дисципліна.
Яна Венгерова, 31-річна художниця та Team Lead (2D Art) в N-iX, розповіла про специфіку співбесід і нюанси, на які слід звернути увагу джуну-художнику.
Шлях у художники
Шлях Яни в CG Artist, або диджитал-арт, розпочався відразу після школи, коли дівчина отримала планшет у 17 років. До цього була художня школа й інститут, але, за словами дівчини, коли вона ввійшла до комп’ютерної графіки, їй довелося знову вчитися малювати. Роки за два, коли оформилося портфоліо, їй почали надходити перші пропозиції малювати слоти.
У 24 художниця потрапила до геймдев-студії, де дуже швидко стала керувати командою, через півтора року, коли дівчина переїхала до Львова, перейшла до студії N-iX як Middle, швидко доросла до Senior й останні три роки Яна — Team Lead 2D-художників.
Що малюватиме джун
Початківець 2D artist насамперед малюватиме іконки, якісь нескладні ілюстрації, мінісюжети й інші дрібні та часто, можливо, нецікаві для нього завдання. Крім того, фахівець-початківець робитиме багато «мавпячої роботи» у вигляді нарізки ілюстрацій під анімації або асети, якими заповнюється порожній простір гри, такими, як персонажі й істоти, деталі оточення, парканчики, відра для сміття, кущі та навіть будівлі. Ця робота теж дає досвід і перевіряє на терпіння та посидючість.
«Так, це болісно та боляче, тому що хочеться відразу та круто, але краще, щоби цей етап був, тому що в процесі іноді відкриваються можливості», — наголошує Яна.
Відразу відповідальну роботу початківцю не дадуть. Але, намалювавши багато хороших маленьких артів, можна отримати набагато більше шансів, що лід довірить концепт-арт, персонажів чи іншу цікавішу роботу.
У деяких компаніях джунів беруть саме з прицілом навчити та виростити фахівця, тоді основне його завдання — навчитися, а лід за підсумками поставить його на те, що найбільше цікаво, але така практика трапляється дедалі рідше.
Чи потрібна художнику теорія та Soft-скилы
Soft-скіли для 2D artist у процесі співбесіди практично не враховуються. Яна зазначає, що завчати щось немає взагалі ніякого сенсу. Як би добре кандидат не знав теорію, дивитимуться насамперед на роботи в портфоліо.
«Можна розповісти напам’ять „Основи теорії кольору“ Йоханнеса Іттена, але насамперед лід дивитиметься на те, чи використовує фахівець ці знання у своїх роботах, чи ні», — каже Яна.
Але знання теоретичних основ може допомогти джуну-художнику в тих випадках, коли:
добре виконане тестове, але в компанії є сумніви щодо кандидата;
не дуже добре виконане тестове з поважних причин, а теоретичними знаннями його доповнюють;
тестове виконано добре, але на місце претендує кілька людей.
Коли теоретичні знання можуть перешкодити:
перебір із теорією у джуна викликає сумнів у застосуванні її на практиці;
зайве занудство може перешкодити комунікації в команді, навіть якщо з практичними роботами все гаразд.
Що має бути в портфелі
На початку шляху 2D artist найкраще визначитися для себе, у чому він гарний спеціаліст і куди він хоче рухатися, постаратися наповнити цим своє портфоліо.
І новачкові добре мати роботи, які відповідають тій ролі, на яку хоче претендувати.
«Дивно виглядатиме, якщо на іконника приходитиме людина, у якої в портфелі тільки портрети», — пояснює Яна.
У разі, коли джун через низьку кваліфікацію не розуміє сам свої сильні сторони, наповнює портфоліо різнобічними роботами, вирішальним чинником може бути добре виконане тестове.
Важливо! Найгірше, що можна вигадати, щоб показати свої роботи — вислати їх в архіві. Ідеальне рішення — посилання Google Drive на папку, яка буде розшарована для всіх на перегляд.
Які співробітники у пріоритеті
Насамперед людина має бути вмотивована, комунікабельна та відкрита. «Серед двох однакових кандидатів із рівнозначними портфоліо переможе той, хто буде приємнішим у спілкуванні. Приємність у спілкуванні — це плюс, а ось прості знання голої теорії як раз багато не дасть», — повторять Яна.
На своєму прикладі Team Lead розповідає, що, коли вона заповнила своє портфоліо персонажами, які любить і вміє малювати, на її «іхтіарій» почали приходити люди, яким потрібні такі ж монстри.
Набір корисних скілів початківця 2D artist:
уважність, терплячість і скрупульозність;
уміння структурувати робочий процес;
уміння підлаштовуватися під стиль нового проєкту та гри; пошук покупця тільки під свій власний стиль може собі дозволити собі іменитий фахівець;
готовність проходити курси та навчатися у вільний від роботи час;
обов’язковість і виконання дедлайнів.
Куди може рухатися джун
Джуну потрібно розуміти, що рік він буде навчатися (часто у вільний від роботи час) і малювати все, що дадуть із максимальною старанністю, тоді він може просунутися на наступний рівень. ближче до цікавих завдань і того, що хочеться малювати.
Можна не малювати те, що не подобається, але здебільшого це тільки загальмує можливість зростання.
Для тих, хто може собі дозволити, є ще варіант пів року ніде не працювати, сидіти та навчається, але практичний досвід таки цінується вище.
І якщо 2D artist у джунах понад рік, то виникають запитання, чому фахівець застряг на цьому рівні.
Які програми має знати новачок-художник
Новачку взагалі не має сенсу дивитися кудись на всі боки, поки він не освоїть нормально Photoshop. Це є основою.
Для практики, якщо є IPad, можна освоїти Procreate. Але студії в ньому не працюють, цей інструмент використовується більше для самовдосконалення.
Тестові завдання
Зазвичай це документ, у якому коротко описане завдання: що потрібно намалювати, для чого цей елемент буде використовуватися (що робить і які його властивості), параметри, наводять приклад вже реалізованого проєкту, максимально близького за стилістикою, який можна погуглити та на нього орієнтуватися.
Що необхідно зробити художнику:
проаналізувати стиль і заявлений елемент;
забороняється копіювати інші елементи, але необхідно максимально влучити за стилістикою;
врахувати значення кольорів і співвідношення, прийняті в концепції конкретної гри;
інтерпретувати завдання та подати з оригінальної точки зору.
На що звернути увагу:
якщо в тестовому вимагають надати psd-файл, це означає, що перевірятимуть, як людина організовує робочий процес, кількість і назву робочих шарів та інше. Завдання — прибрати бруд: структурувати назви, почистити та впорядкувати шари.
якщо просять лише png, значить, оцінюватимуть лише фінальний результат.
Середній час виконання тестового завдання — один робочий тиждень.
Етапи співбесід
Junior може податися у студію не на конкретну вакансію, а на перспективу роботи саме в цьому місці. У такому разі враховуватиметься насамперед мотиваційний лист і приклади робіт. І в списку кандидатів на вакансію, що відкрилася, він стоятиме вище за інших кандидатів.
Якщо подаватися на вже відкриту вакансію, то процедура буде такою (у разі успішного кейса, коли резюме кандидата потрапляє до шортліста, який і відбиратиме кандидатів):
претендента запрошують на інтерв’ю — тут необхідно заздалегідь підготувати в онлайні папку з роботами, яких немає на відкритих ресурсах (це стосується і робіт під NDA, які можна показати на інтерв’ю в процесі, інтерв’юер у цей момент вимкне запис розмови, якщо він проводиться);
у процесі інтерв’ю компанію цікавить від кандидата інформація про освіту, якщо вона художня, зріз останніх двох років (що робив, чим займався, найцікавіші проєкти, чого навчився та що шукає);
на прикладі однієї з найкрасивіших своїх робіт кандидат розповідає, навіщо цей арт малювався, скільки часу на це знадобилося та поетапний опис процесу відмальовування;
на прикладі одного з артів, які демонструє лід, кандидат має сказати, за скільки він зможе намалювати аналогічний малюнок і як;
на прикладі інших робіт кандидата він має розповісти про завдання, які виконувались у кожному конкретному випадку.
Запитаннями від кандидата, які додадуть йому харизми, можуть бути:
які в компанії є навчальні «плюшки»;
чи дає компанія знижки на курси;
які можливості для розвитку.
Гроші
Ринок IT зараз працює так, що отримують співробітники частіше не стільки, скільки коштують, а стільки, за скільки вміють продати себе.
Це погані новини для тих, хто не вміє продати себе, і хороші новини для тих, хто вміє добре про себе говорити. Для перших краще заручитися підтримкою досвідченіших фахівців, які їм у цьому допоможуть.
Джуни, які себе не зарекомендували, перебувають у позиції, коли можливість для торгу є, але вона не така нескінченно величезна, як у синьйора. Фахівець-початківець зможе виторгувати собі приблизно до 20% від початкової суми.
Важливо! Middle можна пробачити торг до останнього, на Junior у цьому сенсі будуть дивитися з підозрою.
Мануал для джуна. Що треба знати новачку у frontend-розробці перед співбесідою на проєкт мрії: запитання для інтерв'ю та приклади тестових
Створювати ІТ-продукти можна на різних рівнях і вдосконалювати їх як зсередини, (backend), так і ззовні (frontend). Візьмемо, наприклад, сайт. Спеціаліст може працювати із завданнями «під капотом», а може розвивати інтерфейс сайту, застосунку чи спеціальне програмне забезпечення для бізнесу, щоб вони були зручними, зрозумілими та функціональними.
Останнім якраз займається frontend-інженер. Що ще треба знати джунам про frontend-розробку, що не варто робити перед співбесідою та на які запитання відповісти, щоби бути готовим на 100% — Frontend Engineer у Levi9 Олексій Горбунов розклав все по поличках у цьому матеріалі.
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
34-річний Андрій Зубков під час війни увійшов в IT, докорінно змінивши свою кар'єру і буденне життя. Тепер він QA Engineer у компанії Pingle Game Studio — тестує ігри. А до цього працював на металургійному комбінаті, в страхуванні та навіть копірайтером. Свою історію про вхід в нове життя Андрій розповів dev.ua.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі