🚀 Trustee Plus - ваш криптогаманець з вбудованою платіжною карткою тут 👉

«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера

34-річний Андрій Зубков під час війни увійшов в IT, докорінно змінивши свою кар'єру і буденне життя. Тепер він QA Engineer у компанії Pingle Game Studio — тестує ігри. А до цього працював на металургійному комбінаті, в страхуванні та навіть копірайтером. Свою історію про вхід в нове життя Андрій розповів dev.ua.

Залишити коментар
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера

34-річний Андрій Зубков під час війни увійшов в IT, докорінно змінивши свою кар'єру і буденне життя. Тепер він QA Engineer у компанії Pingle Game Studio — тестує ігри. А до цього працював на металургійному комбінаті, в страхуванні та навіть копірайтером. Свою історію про вхід в нове життя Андрій розповів dev.ua.

З металургії в копірайтинг через страхування

Шлях до IT був доволі тернистим. Освіту я отримав економічну — магістр економіки підприємств комунальної сфери. Першим місцем роботи став металургійний комбінат, де працював інженером з економічної безпеки. В принципі, займався близьким до QA ділом — перевіряв договори з підрядними організаціями та шукав проблеми, пов’язані з невідповідністю наданих послуг та отриманої плати.

Доволі швидко зрозумів, що завод — це не моє, і вирішив піти до фінансової галузі: банки, страхові компанії.

Декілька років пропрацював страховиком, дійшов до посади директора центру продажів, але російська агресія у 2014 році змусила змінити не лише місто, а й професію.

Подруга запропонувала спробувати копірайтинг. Виявилося, що я доволі непогано вмію складати слова в речення. І протягом 8 років я займався копірайтингом на фрілансі. Серед замовників були великі інтернет-магазини, компанії, що пропонують створення сайтів, тощо.

Навіть для похоронних агенцій і виробників трун і пам’ятників я писав тексти.

Працювати копірайтером мені подобалося, але в якийсь момент з’явилося відчуття, що я зупинився в розвитку — перестав прогресувати, а кожне замовлення починало нагадувати день бабака. В голові запульсувало слово «вигоряння». Вирішив узяти відпустку та поїхати з дружиною до Туреччини. Дорогою до аеропорту мені подзвонили від мого основного замовника та повідомили, що відділ копірайтингу скорочують, і мені варто задуматися про пошук іншого клієнта. У мене було для цього декілька місяців. От у Туреччині я і вирішив, що прийшов час не просто змінити компанію, а зайнятися чимось іншим.

Похід в IT

IT — трохи знайома сфера, з якою я постійно стикався як копірайтер, і вона могла надати дуже багато можливостей, яких мені на той момент не вистачало.

Спочатку я думав зайнятися чимось ближчим до копірайтингу — дивився в бік інтернет-маркетингу, контекстної реклами. Згодом дійшов вже до фронтенд розробки.

А потім дружина порадила придивитися до QA. Сказала, що характером чудово підходжу для такого. Я на той момент мав слабку уяву, хто такі тестувальники та чим вони займаються.

Прочитав декілька книжок, продивився відео на ютубі. Наче прикольно. Я люблю перевіряти, знаходити помилки, виправляти їх. Та й робота QA надавала можливість відчути себе дотичним до чогось великого — до якості усього проекту. Це ж круто!

Вирішив, що самостійно опанувати таку професію буде складнувато, тому почав дивитися на платні курси. Знайомі порадили IT-школу у Дніпрі. Я зайшов до них у гості, мені показали аудиторії, розповіли про процес навчання та повідомили що є два вільних місця у групі, яка стартує вже за кілька тижнів. Я погодився одразу.

Хотів навчатися безпосередньо у школі, але тоді якраз посилили карантинні заходи, і довелося перші заняття проводити віддалено. А наприкінці курсу почалося повномасштабне вторгнення росіян, і ми знов перейшли до навчання через Zoom.

Було непросто, але весело, та вийшов непоганий досвід отримання знань у не дуже сприятливих для цього умовах. 

Пошуки роботи в мене були максимально пасивні. Через посилення бойових дій не дуже хотілося розпочинати кар'єру на новому місці. Це означало падіння по доходах, стрес, інші ризики.

Складно було щось планувати, а копірайтинг на той момент приносив  стабільні гроші — основні замовники змогли вивезти бізнес або забезпечити його ефективне функціонування навіть у таких умовах. Але я надіслав кілька резюме, на які не отримав ніякої відповіді.

Мало кому був цікавий джуніор QA без будь-якого релевантного досвіду, ще й 30+.

Привіт, Gamedev!

З Pingle вийшло дуже цікаво. Одного вечора я сидів і грав на своїй Sony PS 4 Pro в Horizon Forbidden West. Як бачу, в телезі, на каналі моєї школи, де регулярно викладали свіжі вакансії, з’явилося оголошення — ігрова компанія шукає QA Engineer, можна без досвіду, але треба любити відеоігри, мати досвід на сучасних консолях.

Я посміхнувся та вирішив, що повз таку вакансію не маю права пройти. Надіслав резюме, наступного дня мені відповіли з компанії та надали тестове, яке я за декілька днів успішно виконав.

Потім співбесіда, і через три години після неї у мене на пошті лежав офер. Все пройшло максимально швидко.

До початку роботи в Pingle я навіть не задумувався про те, що буду тестувати ігри. Знав, що є така галузь, але якось не замислювався про неї. А насправді виявилося, що це дуже круто. Багато людей каже, що QA-інженери в геймдеві сильно відрізняються від спеціалістів в інших сферах, але, на мою думку, це не зовсім так.

Принципи, підходи, техніки, розуміння життєвого процесу програмного продукту та дефектів всюди однакові. Різниця є в інструментах, техніці, яка використовується.

А ще геймдев надає можливість реально захоплюватися проєктом, яким ти займаєшся. Отримувати кайф від нього. Не всі тестувальники можуть таким похизуватися. Складно отримувати задоволення від регулярних перевірок функціонування інтернет-магазину чи банківського мобільного застосунку. Хоча тут мені ще й додатково пощастило — в компанії Pingle багато дійсно крутих проєктів високого рівня, на вихід яких чекаєш як геймер, а не лише в якості члена команди розробки.

Нові можливості

Я переходив до IT заради наступного:

  • можливостей для власного розвитку — у цій галузі просто заборонено стояти на місці, треба постійно вивчати щось нове, знайомитися з іншими платформами, інструментами, слідкувати за новинами тощо;
  • підвищення мобільності — працювати QA інженером можна в будь-якій частині світу, достатньо мати під рукою лише відповідні технічні засоби та доступ до інтернету;
  • кар'єрних перспектив — декому геймдев може здатися доволі вузькою галуззю, але це не так, тут можна зростати як горизонтально, так і вертикально. Причому перейти з однієї гілки до іншої не так складно, як може здатися на перший погляд.

Ну і не можна не сказати про зарплату. Я вважав, що розпочавши роботу в IT з нуля, я буду змушений втратити в грошах, але через те, що курс долара трохи підріс і моя компанія цінує працівників, навіть початкового рівня, все виявилося зовсім не так.

А перспективи швидкого зросту як фахівця, так і в розмірі доходу, тільки мотивують працювати ще більше.

Першу зарплату я витратив на побутові цілі та доукомплектацію робочого місця вдома. Треба було зробити його більш комфортним і потужним, щоб краще відповідало наявним потребам.

На разі я планую розвиватися саме як тестувальник, розширюючи хард і софт скіли, вивчаючи нові інструменти тощо. Хочу спробувати себе на різних проєктах. А за декілька років вже зрозумію, куди далі йти — у менеджмент, розробку чи взагалі стану технічним художником.

«Мені подобається процес створення ігор. І пропрацювавши в Pingle кілька місяців, я навіть відчув, що бути тестувальником це замало, хочеться ще глибше зануритися в цей процес», — розповідає Андрій.

Все ж таки геймдев — це унікальна галузь, з особливою атмосферою, ком’юніті, трендами, які є дуже близькими для мене.

Поради тим, хто хоче увійти в IT  

Я знаю, як складно даються зміни. Мені довелося двічі кардинально міняти своє життя — у 2014-му та 2022-му. Якщо вам цікава IT галузь, ви відчуваєте бажання в ній розвиватися, то кращий момент увійти в неї вже сьогодні. Не варто відкладати на потім, бо так можна чекати роками. І не важливо, який у вас вік, стать чи минулий досвід.

Почніть з невеликих кроків: почитайте книжку з професії, яка здається найближчою, подивіться відео, поспілкуйтеся з тими, хто вже працює. Слід зрозуміти, що те, що сьогодні вам здається складним і незрозумілим, за кілька місяців може перетворитися на щось буденне та звичне. Головне — не боятися ставити запитання, шукати на них відповіді та працювати над собою. 

І ще один момент — не варто йти в IT тільки за грошима.

Важливо, щоб вам подобалася робота, було цікаво нею займатися. Інакше ви швидко вигорите та будете відчувати себе каторжником. Отримуйте кайф від того, що робите, — це є запорукою успішної кар'єри, хорошого доходу та внутрішньої гармонії.

«Я не шукав роботу мене звабили. Team Lead мене змусили стати». Історія Senior AQA який увійшов в IT у 39 років і вже 10 років про це не жалкує
«Я не шукав роботу, мене звабили. Team Lead мене змусили стати». Історія Senior AQA, який увійшов в IT у 39 років, і вже 10 років про це не жалкує
По темi
«Я не шукав роботу, мене звабили. Team Lead мене змусили стати». Історія Senior AQA, який увійшов в IT у 39 років, і вже 10 років про це не жалкує
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
По темi
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Хто такий Unity Developer: основні задачі, обов’язки та зона відповідальності. Огляд професії від Team Lead Unity у Pingle Game Studio
Хто такий Unity Developer: основні задачі, обов’язки та зона відповідальності. Огляд професії від Team Lead Unity у Pingle Game Studio
Хто такий Unity Developer: основні задачі, обов’язки та зона відповідальності. Огляд професії від Team Lead Unity у Pingle Game Studio
Продовжуємо цикл матеріалів про ІТ-спеціальності. Кожну описує «типовий представник» — досвідчений фахівець і просто авторитетний колега, та сама людина, яка знає всі таємні куточки своєї професії. Ми сподіваємося, ці матеріали допоможуть школярам, студентам, перекваліфікантам, студентам і всім тим, хто зацікавлений у виборі ІТ-спеціальності. Цикл не тільки допоможе оцінити перспективи, а й дасть можливість краще зрозуміти індустрію і особливості професії зсередини. Обговорюйте і доповнюйте матеріал в коментарях, щоб зробити його ще корисніше. Про професію Unity Developer розповідає Володимир Мельничук, Team Lead Unity у Pingle Game Studio.
Український розробник створює гру про мемособак, які тролять росіян у Twitter: її вже можна протестувати
Український розробник створює гру про мемособак, які тролять росіян у Twitter: її вже можна протестувати
Український розробник створює гру про мемособак, які тролять росіян у Twitter: її вже можна протестувати
Понад половина геймерів страждають на напади неконтрольованого гніву. Які причини агресії та яка консоль дратує найсильніше
Понад половина геймерів страждають на напади неконтрольованого гніву. Які причини агресії та яка консоль дратує найсильніше
Понад половина геймерів страждають на напади неконтрольованого гніву. Які причини агресії та яка консоль дратує найсильніше
Реалістичні та захопливі ефекти у відеоіграх стають причиною глибокого розчарування, коли гравці не можуть пройти боса або побити свій рекорд, ідеться у статті Daily Mail.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.