💳 Потрібна європейська картка з лімітом 50к євро? Встановлюй Trustee Plus 👉
Вікторія ГорбікНавколо IT
4 лютого 2024, 09:00
2024-02-04
Від фентезі до соціології та військової тематики. 50+ книжок, які радять прочитати айтівці
На Хрещатику відкриється триповерхова книгарня «Сенс» і, щоб вона окупилась, потрібно продавати книжок на 9 млн грн на місяць. І ми задались питанням, а скільки взагалі зараз читають айтівці. І що саме їм до вподоби. Ось, чим з dev.ua поділились айтівці.
На Хрещатику відкриється триповерхова книгарня «Сенс» і, щоб вона окупилась, потрібно продавати книжок на 9 млн грн на місяць. І ми задались питанням, а скільки взагалі зараз читають айтівці. І що саме їм до вподоби. Ось, чим з dev.ua поділились айтівці.
З 21 людини, які нам відповіли, 13 читають принаймні одну книгу на місяць, але стабільно. Стільки ж людей віддають перевагу паперовим книжкам, а одна людина взагалі не читає, задовольняється новинами, інформаційними порталами та медіа. Двоє читають принаймні одну книгу на тиждень. Інші люди люблять читати, але їм нема коли, або читають лише за необхідністю.
Переважна більшість людей читають художню літературу, яка їм до вподоби. Меншість — те, що треба для роботи та розвитку, зокрема, корисні матеріали, статті чи робочу документацію.
Ось книги, які радять прочитати айтівці.
Пізнавальна література
«Чому нації занепадають» — Д. Аджемоглу, Дж. Робінсон.
«Політики не брешуть» — В. Денисенко, Ю. Вишневський.
«The Selfish Gene» — Richard Dawkins («Егоїсти́чний ген», Річарда Докінза).
«Фактологія. 10 хибних уявлень про світ, і чому все набагато краще, ніж ми думаємо» — Анна Рослінг-Рьонлюнг, Ганс Рослінг, Уля Рослінг.
«Доставка щастя» — Тоні Шей.
«Чума» — Альбер Камю.
«Холодний Яр» — Юрія Горліс-Горського. «Криптономікон» (англ. Cryptonomicon) — Ніла Стівенсона.
«Тотальний опір. Інструкція з ведення малої війни для кожного» — Ганс фон Дах.
Книги для саморозвитку
«7 звичок високоефективних людей» — С. Кові.
«Емоційний інтелект у бізнесі» — Денiел Ґоулман.
«Психологія Впливу» — Роберт Чалдіні.
«Книга Синдром самозванця. Як прожити неймовірне життя, на яке ви заслуговуєте» — Еш Амбридж.
«Ніколи не йди на компроміс» — Тел Рез, Кріс Восс.
«Коли менше — насправді більше» — Джошуа Беккер.
«Людина в пошуках справжнього сенсу» — Віктор Франкл.
«7 звичок надзвичайно ефективних людей» — Стівен Кові.
«Бути лідером» — Девід Рубенштейн.
«Clean code» — Robert Martin (Книга Чистий код. Створення і рефакторинг за допомогою Agile).
«Стартап-кухня. Книжка про ІТ-бізнес, якої мені бракувало» — Саша Ремінний
Фентезі та фантастика
«Го́біт, або Туди́ і зві́дти» — Джона Роналда Руела Толкіна.
«Колонія» — Макс Кідрук.
«Локвуд і Ко» — Джонатан Страуд.
«Шоколад» — Джоан Гарріс.
«Книга Хроніки Амбера» — Роджер Желязни.
«Книга Сила» — Наомі Алдерман.
«Я робот» — Айзек Азімов.
«Пам’ять про минуле Землі: трилогія» — Лю Цисінь.
«На лезі клинка» — Джо Аберкромбі.
«Літопис Сірого Ордену: Аркан вовків» — Павло Дерев’янко.
«Відьмак» — Анджей Сапковський.
Біографії
«The Lives of Brian» — Brian Johnson (Легендарна історія рок-виконавця Браяна Джонсона).
«Фактор Черчилля» — Борис Джонсон.
«Мазепа» — Богдан Лепкий.
Світова проза
Всі книги Дена Брауна.
«Книга Брітт-Марі була тут» — Фредрік Бакман.
«Клуб любителів книжок і пирогів із картопляного лушпиння» — Мері Енн Шеффер, Енні Берроуз.
«Її тіло та інші сторони» — Кармен Марія Мачадо.
«Верхи на шатлі» — Майк Маллейн.
«Норвежський ліс» — Харукі Муракамі.
«Квіти для Елджернона» — Деніел Кіз.
«Animal Farm» — George Orwell («Колгосп тварин», Джоржа Орвелла).
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.