🚀💳 Trustee Plus - більше ніж криптогаманець з європейською платіжною карткою. Спробуй 👉
Вікторія ГорбікСтартап
3 серпня 2023, 18:15
2023-08-03
Стартапери з ДонНТУ представили прототип системи навігації, яка допоможе фермерам працювати навіть вночі. Як вона працює
Студенти Донецького національного технічного університету днями запітчили на Hardware Engineering Hackathon від YEP, за підтримки програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України», прототип системи, яку можна встановити на будь-яку техніку та з її допомогою оптимізувати роботу фермерів.
Подробиці стартапери Demetra Navigation+ розповіли для dev.ua.
Студенти Донецького національного технічного університету днями запітчили на Hardware Engineering Hackathon від YEP, за підтримки програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України», прототип системи, яку можна встановити на будь-яку техніку та з її допомогою оптимізувати роботу фермерів.
Подробиці стартапери Demetra Navigation+ розповіли для dev.ua.
Про команду
У команді Demetra Navigation+ три студенти:
Сергій Циплаков, який менеджерить процес і відповідає за звʼязки,
Єгор Харламов, займається схемотехнікою та розробкою алгоритмів,
Андрій Поляков — електроніка та технічна розробка.
Фото YEP
Що робить Demetra Navigation+
Насамперед навігаційна система, презентована студентами, буде допомагати аграріям корегувати маршрут руху техніки й так оптимізувати витрати палива, добрив, води та часу в роботі.
Фото YEP
Антена для GPS-навігації та прокладання оптимального маршруту може працювати з будь-яким програмним рішенням для телефону, планшету тощо.
З чого складається пристрій
Demetra Navigation+ складається з GPS-датчика, мікроконтролера, який обробляє та передає інформацію на телефон. Стартапери акцентують, що важливо встановити хороший датчик, який би виконував постійну фіксацію даних.
Для soft-складової юнаки обрали середу розробки Arduino IDE, яка дає можливість швидко побудувати прототип та експериментувати.
Модель техніки, на яку буде встановлена антена (Фото dev.ua)
Програмний код Єгор писав близько трьох днів. В алгоритмі врахована комунікація по Bluetooth, завантаження даних з датчика на мікроконтролер, який за допомогою встановленого адаптивного фільтра Калмана усереднює дані з GPS та робить їх більш точними.
Кому буде корисний
Стартапери порахували, що в Україні зараз понад 150 000 тракторів, які потребують модернізації. Користь від свого продукту вони бачать в першу чергу для приватних фермерів, які часто мають брак коштів для оновлення техніки.
Система Demetra Navigation+ та модель техніки, на яку буде встановлена антена (Фото dev.ua)
Конкурентні переваги
Серед конкурентів стартапу NavJet 380, AGROLINE S-20 та «Агронавігатор 880».
Проаналізувавши можливості конкурентних аналогів, студенти визначили, що серед переваг Demetra Navigation+: автономність, бездротовість, більша кількість можливих супутників для навігації та використання фільтрації даних для підвищення точності.
Крім того, за словами стартаперів, фільтр Калмана дозволяє, знаючи модель системи, передбачати реальні зміни й дозволяє значно зменшити похибку. А ця технологія, як зазначили студенти, наскільки їм відомо, не використовується у конкурентів.
Про продажі та гроші
Студенти планують продавати свою антену в роздріб дрібним та середнім фермерам України.
Вони розглядають можливість як продажу окремо антени, так і підписки до неї, яка б давала можливість отримувати дані з більшої кількості супутників, а, відповідно, збільшити точність та безперебійність роботи антени, особливо, в залежності від місце розташування.
Вартість пристрою юнаки оцінюють близько $5000.
Про плани
В планах стартаперів створити повноцінний продукт з власною картографічною програмою. А також додати можливість дистанційного керування.
Крім того, на перспективу студенти планують також продавати окремо програмне забезпечення та створити можливість прописувати маршрути.
Протягом наступних місяців хлопці планують покращити фільтрацію даних, розробити власне програмне забезпечення, а також проводити тестування за допомогою продажу, отримуючи зворотний звʼязок вже від користувачів.