Що будує Денис Довгополий? 5 секретів нового бізнесу
Український підприємець та інвестор Денис Довгополий розповів Forbes, як будує свій стартап.
Український підприємець та інвестор Денис Довгополий розповів Forbes, як будує свій стартап.
Місцем реєстрації свого стартапу Денис Довгополий вибрав Люксембург, сьому за рейтингом найдорожчу країну світу. Але працюють в стартапі тільки українці. Основна причина вибору локації — зв’язки, стабільність і зручне географічне розташування. Як говорить Довгополий, ця країна — базова юрисдикція реєстрації венчурних фондів Європи. Також в Люксембурзі діє агентство Luxinnovation, яке стимулює інновації, підтримуючи стартапи широким спектром послуг від консультацій і організацій зустрічей з інвесторами та учасниками до видачі грантових коштів. В майбутньому і фізичне місце розташування штату буде в Люксембурзі — на вимогу місцевих держпрограм стартапів.
За час свого існування стартап витратив близько $1,2 млн, каже Довгополий. Майже 60% — це інвестиції українських бізнес-ангелів, $50 000 — гранд від USF, який виграв, як каже Денис, тому що в журі сиділи його учні. З вересня Unicorn Nest працює над залученням інвестицій. Мета — $1-3 млн від європейських фондів.
Автоматизація процесу фандрайзинга — ідея для власного стартапу Довгополого. І першим кроком до цього став чат-бот, створений за допомогою інформації, яку моніторили роботи-шукачі з новинних і сайтів фондів та компаній, витягуючи звідти інформацію про угоди, галузі, суми. Далі стикували все це, з’ясовували, куди ж реально були вкладені гроші, якщо це стосувалося фондів, іншу інформацію перевіряли на достовірність, поєднуючи інформацію з різних джерел. Ця робота вже робилася вручну.
До роботи в основному залучалися студенти, від 15 до 30 співробітників залежно від завантаження. Виконана студентами робота також служила базою для навчання веб-павуків, після вони могли знаходити більше деталей в новинах.
Наприкінці квітня 2020 року базу з більш ніж 26 000 венчурних фондів виклали на producthunt.com у вільному доступі для скачування, але, щоб побудувати вибірку з пари десятків релевантних фондів, потрібно було заплатити $ 10, про це Денис Довгополий писав на своїй сторінці в facebook. За місячний доступ до інформації про один фонд $ 20.
Раніше Unicorn Nest просив $10 за можливість завантажити таблицю з іменами ключових осіб фонду, посиланнями на соцмережі з варіантами для генерації пошти. Адже пошта не може бути оприлюднена, оскільки вважається персональними даними, і має бути зашифрована відповідно до вимог GDPR. Пізніше ціну підняли до $100. Отримати базу безкоштовно все ще можна було, якщо розшарити посилання на Unicorn Nest в Linkedin або Twitter. Але і це не спрацювало.
На думку експерта, одна з причин, чому не вийшла монетизація бази контактів, — те, що торгувати «холодними» контактами безперспективно. Як каже Володимир Лещенко, засновник Getpin — SaaS сервісу з централізованого управління оффлайн локаціями бізнесу в онлайні, що він шукав варіанти, коли хтось дасть пораду про компанію або зробить інтро.
Unicorn Nest в листопаді планує запустити CRM-систему на етапі залучення інвесторів, з прицілом на масову розсилку, яка передбачає стати такою, щоб не потрапляти в спам.