Марія БровінськаСтартап
25 серпня 2022, 17:39
2022-08-25
EdTech стартап Matema колишнього журналіста Віталія Шкіля запустився в Польщі. У планах — увійти в найкращі 3 онлайн-школи з математики
Як розповів Віталій Шкіль dev.ua, запустити школу в Польщі стартапери планували ще минулого року, до війни. «План був такий, щоби навесні 2022 року вийти на цей ринок», — каже Віталій.
Як розповів Віталій Шкіль dev.ua, запустити школу в Польщі стартапери планували ще минулого року, до війни. «План був такий, щоби навесні 2022 року вийти на цей ринок», — каже Віталій.
Війна цей фокус загострила та пришвидшила дії команди до запуску української онлайн-школи за кордоном. «Перша ідея була запуститися максимально швидко та просто. Тому у квітні я знайшов двох людей у Польщі — спеціаліста з продажів і людину, яка працює з учителями. І з такою базовою командою ми стартонули», — розповідає Віталій. Потім стартапери переклали сайт, запустили рекламу, але, зізнається Шкіль, цього виявилось недостатньо.
«Ми не прорахували механізм прийому платежів, думали, що клієнти платитимуть на український еквайринг, але клієнти цього не хотіли. Було дуже багато «затупів», бо запускався проєкт похапцем. Тож, запустившись у квітні, у червні ми побачили, що воно все «не їде», — розповідає Віталій.
Після цього проєкт апдейтили ще раз, але бар'єр з оплатою та трастом не було подолано. «Полякам дуже важливо знати, що це робочий проєкт, не сирий. Ми ж думали, що якщо не зашиємо на сайт умови користувача, то це не принципово. Виявляється, ні, це для поляків украй важливо», — каже Шкіль.
Тож працювати зі стартапом у Польщі він із командою почав більш свідомо аж у липні. «Ми одразу побачили прогрес у продажах. Звісно, він невеликий: у нас у Польщі п’ять учнів і троє вчителів за два тижні активних продажів. Ми здолали бар'єр, тож будемо рости», — розповідає Віталій.
За його словами, нових учнів Matema залучає також із реклами.
До команди проєкту Шкіль залучав українців, які тривалий час живуть у Польщі та знають ментальність поляків. «Зараз українська команда вчить польських колег, як правильно працювати. Проте наше завдання — зібрати повноцінну команду з локальним менеджером, тому що тільки так ми можемо досягти українських масштабів і перерости їх», — каже Віталій.
Шкіль зазначає, що зупинятися на Польщі він не збирається. «Це класна можливість відкатати модель, набити шишки, щоб ми могли зрозуміти, що вкрай важливо, а що — не дуже», — каже Віталій.
За словами стартапера, польський ринок для компанії дуже цікавий і схожий на український. Тому в планах Matema — увійти в трійку лідерів серед онлайн-шкіл із математики в найближчі роки, а далі — підкорювати Європу.